Kartforum
https://www.megakart.nl/phpBB2/

Type cylinderkop honda gx
https://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=5&t=8819
Pagina 1 van 5

Auteur:  svv [ vr jan 13, 2012 8:34 pm ]
Berichttitel:  Type cylinderkop honda gx

Weet iemand of je kan zien welk type cylinderkop er op een honda gx160 blokje zit zonder hem er af te halen?
Er zijn dacht ik 3 types 22c ,18cc en 14cc compressie ruimte.

serie nr. van het blokje is QX GC02

Auteur:  svv [ wo jan 18, 2012 4:54 pm ]
Berichttitel:  Re: Type cylinderkop honda gx

Ik heb de cylinderkop er afgehaald 14cc zo te zien.
De enige code die ik verder op de kop kan vinden is ZH8.

Auteur:  Backlash [ do jan 19, 2012 12:04 am ]
Berichttitel:  Re: Type cylinderkop honda gx

Sorry, kan er niks over vinden.

Auteur:  svv [ do jan 19, 2012 10:00 am ]
Berichttitel:  Re: Type cylinderkop honda gx

Citaat:
Sorry, kan er niks over vinden.


Geeft niet, ik ben er al uit :D :D
Het is een oud type gx160 kop met een compressie ruimte van 14cc.
Ik wil hem op de gx200 zetten. :mrgreen:
Wat me wel opviel is dat deze kop geen afdichting (klepseal) om de inlaatklep heeft. :?:
De gx200 heeft dat wel.

Auteur:  bronger [ do jan 19, 2012 4:57 pm ]
Berichttitel:  Re: Type cylinderkop honda gx

hoeveel cc compressie ruimte heeft jou gx200 nu dan?

Auteur:  svv [ do jan 19, 2012 5:58 pm ]
Berichttitel:  Re: Type cylinderkop honda gx

22cc :?

Auteur:  VWimpie [ do jan 19, 2012 5:59 pm ]
Berichttitel:  Re: Type cylinderkop honda gx

Heeft een gx 160 geen kleinere kleppen dan????? naar mijn weten wel

Auteur:  svv [ do jan 19, 2012 6:02 pm ]
Berichttitel:  Re: Type cylinderkop honda gx

Nee de kleppen zijn gelijk, die van een gx140 zijn wel kleiner.
Kijk hier maar eens, staat veel info op over honda gx tuning.
http://www.affordablegokarts.com/

Auteur:  bronger [ do jan 19, 2012 7:42 pm ]
Berichttitel:  Re: Type cylinderkop honda gx

Citaat:
http://www.affordablegokarts.com/

erg leuke site!!

maar kom je nu nog wel uit met de squis, ect, en is de slag wel hetzelfde van de 160 en 200,
lijkt mij wel van belang als je de kleppen op goede tijd wil hebben, of zeg ik nu iets doms?
Ik vind het verschil tussen 14 en 22cc wel erg groot. :?

Wil je eigenlijk iets bereiken, of is dit gewoon experimenteren?

edit: hmmmm
Citaat:
Cylinder head, 22cc, ported and milled. 3 angle on valve seats. With its increased compression and improved flow, this cylinder head is an excellent choice for the racer looking to take his/her GX160/GX200 to the next level. This is a stock 6.5hp head which has been milled .065" bringing compression to 10.0:1. This is a great cylinder head for classes that require the stock 22cc head (such as the Superbox class).

Auteur:  svv [ do jan 19, 2012 9:10 pm ]
Berichttitel:  Re: Type cylinderkop honda gx

Ik vind het gewoon leuk om meer vermogen uit de gx200 te halen.
Een zwaardere motor kopen kan iedereen.
Het is ook leuker op de baan om met een 200tje achter de zwaardere jongens aan te jagen. :mrgreen:
Een gx160 kop op een gx200 zetten is niet zo bijzonder hoor.
Dit stukje komt ook van die site:

INCREASE COMPRESSION: For those of you using the popular Honda GX200 a great hop up trick is to install a GX160 cylinder head. The GX160 cylinder head has a smaller combustion chamber which will increase compression. This is a simple bolt-on trick which provides impressive gains in horsepower

Auteur:  svv [ vr jan 20, 2012 10:04 pm ]
Berichttitel:  Re: Type cylinderkop honda gx

Zo, de cilinderkop is klaar voor montage.
Kleppen opnieuw ingeslepen en zwaardere klepveren gemonteerd.
In en uitlaatpoort ook meteen maar even aangepakt en de compressieruimte gepolijst. :D :D
Heeft iemand ervaring met deze drijfstang??

http://www.halvewerk.nl/Webwinkel-Produ ... lager.html

Auteur:  VWimpie [ ma jan 23, 2012 3:33 pm ]
Berichttitel:  Re: Type cylinderkop honda gx

Waarom de compressieruimte gepolijst?
Hoor wel veel dat ze de kanalen flowen en daarna polijsten samen met de kleppen, maar compresie ruimte heb ik nog nooit gehoort.

Ik heb deze drijfstang voor me 390 er inzitten, motor gaan deze week uit elkaar voor controlle dus ben benieuwd hoe die er uit ziet na het inlopen en 2 wedstrijd dagen.

Auteur:  svv [ ma jan 23, 2012 5:07 pm ]
Berichttitel:  Re: Type cylinderkop honda gx

Citaat:
Waarom de compressieruimte gepolijst?


Word meer gedaan hoor.
Het helpt vervuiling in de verbrandingsruimte voorkomen.
Vervuiling kan leiden tot (te vroege) zelfontbranding, pingelen dus.

Citaat:
Ik heb deze drijfstang voor me 390 er inzitten, motor gaan deze week uit elkaar voor controlle dus ben benieuwd hoe die er uit ziet na het inlopen en 2 wedstrijd dagen.


Paste dat zonder verdere aanpassing?
Ik denk dat ik hem ook maar ga bestellen :P

.

Auteur:  Backlash [ ma jan 23, 2012 9:12 pm ]
Berichttitel:  Re: Type cylinderkop honda gx

Ik heb m'n twijfels of zo'n drijfstang nou zoveel beter is dan de orginele. Op de indoorbaan in Middelburg rijden ze al jaren met de standaard drijfstangen en hebben er geen problemen mee.

Auteur:  bronger [ ma jan 23, 2012 9:17 pm ]
Berichttitel:  Re: Type cylinderkop honda gx

die zijn zeker nog begrenst, en niet opgevoerd.

Pagina 1 van 5 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/