Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 19, 2012 8:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Nee, ben eerst alles aan het schoonmaken, tank steunen van carter geslepen, nieuwe keeringen gestoken. Twijfel nog of ik een cnc drijfstang ga halen. Heb al wel een gevlakte kop binnen en 32mm mikuni is onderweg.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 19, 2012 9:10 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
32mm isbest groot, of ligt het aan mij?
ik heb nog een 36mm keihin vlakschuif liggen, een van de grootste die ik ooit gezien heb.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 19, 2012 9:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
Nee, ben eerst alles aan het schoonmaken, tank steunen van carter geslepen, nieuwe keeringen gestoken. Twijfel nog of ik een cnc drijfstang ga halen. Heb al wel een gevlakte kop binnen en 32mm mikuni is onderweg.


Peut en compressie genoeg dus straks :wink:
Vergeet je klepveren niet!
Heeft die 390 ook zo'n klepschotel die zo losschiet op de inlaatklep?
Ik heb die bij mij vervangen voor een schotel en klep rotor van de uitlaatklep.(blijft beter zitten)
En zwaardere klepveren uiteraard.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 19, 2012 10:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Heb het nog niet onderzocht :)
Zaterdag ga ik weer verder, zondag lekker karten!
Ik zal zaterdag wat fotos posten van de onderdelen.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 19, 2012 11:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Ben benieuwd.

Ik moet werken dit weekend, het weekend daarna misschien naar Lelystad of Driebergen.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2012 7:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Citaat:
Heeft die 390 ook zo'n klepschotel die zo losschiet op de inlaatklep?
Ik heb die bij mij vervangen voor een schotel en klep rotor van de uitlaatklep.(blijft beter zitten)


Ik kon beide schoteltjes makkelijk loshalen door de veer in te drukken.
Heb je een foto van wat je bedoel met de klep rotor van de uitlaatklep?

waar heb je de strakkere veren gehaald, want ik zoek alles af maar kan alleen in het buitenland strakkere (dubbele) veren vinden voor de 390.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2012 8:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
Heb je een foto van wat je bedoel met de klep rotor van de uitlaatklep?


Bij de gx200 zit de klepschotel van de uitlaatklep geborgd met een soort dopje wat bovenop de klepsteel komt.(valve rotator cap in het engels)
http://www.ebay.co.uk/itm/EXHAUST-VALVE ... 0840619730
De inlaatklep heeft dat standaard niet en schiet dus makkelijk los op hoge toeren.
Ik weet alleen niet of een 390 dat ook zo heeft zitten.
Volgens mij levert kartspullen ook zwaardere veren maar de site is off line dus ik kan het nu niet bekijken.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2012 9:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Deze is duidelijker
http://www.lsengineers.co.uk/rotator-va ... gx390.html

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2012 9:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Dat inderdaad bij de 390 hetzelfde.. maar de tuimelaars zijn gelijk. Weet niet of er verschil zit in de klepschotels.
Maar dat dopje is geen borging, dat til je er zo af.. Kartspullen is inderdaad al de hele avond offline.
Morgen maar ff controleren of hij weer in de lucht is. Heb je die klepschotel en rotor ook bij kartspullen gekocht?

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2012 9:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
Heb je die klepschotel en rotor ook bij kartspullen gekocht?


Kan je gewoon bij iedere Honda boer halen.

Citaat:
Weet niet of er verschil zit in de klepschotels.


Ja dus!
Dat is wat ik bedoel, dat dopje valt bij de uilaatklep in een uitsparing van de klepschotel.(blijft beter zitten)
De inlaatklep heeft dat niet, die schiet er zo af als je hem opzij drukt.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2012 9:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Hmm daar heb je gelijk in, maar waarom zal dit alleen bij de uitlaat klep gedaan zijn? Moet toch een reden voor zijn.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2012 9:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Het kleprotortje http://www.kartspullen.nl/83-Honda-GX/H ... Rotor.html
De klepschotel http://www.kartspullen.nl/83-Honda-GX/H ... tklep.html

Zware veren hebben ze niet voor een 390 zag ik net :(
Die moeten toch wel te krijgen zijn in NL ,je bent niet de eerste die een 390 onder handen neemt.

Zag net een oud topic over 390 klepveren
viewtopic.php?f=5&t=8264&p=141148&hilit=gx390#p141148
Misschien een PB-tje waard.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2012 10:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Ik zal kartspullen eens een mail sturen, hij kan er vast wel aan komen. Kleprotor en schotel zal ik daar ook ff bestellen. Hoewel ik niet snap waarom de ene klep dit wel en de andere het niet heeft, heb je gelijk dat jou manier beter geborgt is.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2012 10:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
heb je gelijk dat jou manier beter geborgt is.


Heb ik ook niet van mezelf hoor :lol: :lol:

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2012 11:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Das inderdaad een vaker voorkomende modificatie.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David