Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 16, 2010 11:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 31, 2009 8:13 pm
Berichten: 333
Woonplaats: geertruidenberg
Ik wil mijn blok reviseren
Waar kan ik dit allemaal laten doen en wat
Voeren ze precies uit aan een 4 takt
Wat zijn de kosten

Mvg

Maurice

_________________
Kombikart Rotax Max Senior uit 2006


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 17, 2010 8:04 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm
Berichten: 158
Woonplaats: wingene
In antwerp karting doen ze dit. Wat er juist gebeurt weet ik niet. Zuiger, dichtingen, cilinder, mss krukas,... geen idee

_________________
Crg road rebel + iame x30


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 17, 2010 8:12 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm
Berichten: 848
Woonplaats: denderhoutem (belgië)
de kosten bij antwerp karting zijn een goede 500€ incl. werkuren
ik heb daar 2 jaar geleden 404€ betaald

wat ze allemaal vervangen is: de carter, drijfstang, piston, pakkingen en de in- en uitlaatklep

grtz
kenneth

_________________
Afbeelding

Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35
Gillard T-rex - nr: 35


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 17, 2010 10:46 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm
Berichten: 1130
Woonplaats: Torhout
kortom, koop een rotax max, of x30 : :D

_________________
Webshop Vici Motorsports!
Facebook Vici Motorsports Like!
Verdeler van:
FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 17, 2010 10:53 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm
Berichten: 158
Woonplaats: wingene
Hoeveel kosten die dan aan revisie?

_________________
Crg road rebel + iame x30


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 17, 2010 11:34 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Kwilde net hetzelfde zeggen.:P
Maar kost ongeveer hetzelfde, wel voor een volledige revisie na 60 uur ofzo.

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 17, 2010 12:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik neem even aan dat een B&S WF wel een iets langere revisie interval heeft dan een Rotax Max?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 17, 2010 12:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm
Berichten: 158
Woonplaats: wingene
20-30 uur voor een kleine revisie van een rotax/ iame. 60 uur voor een grote revisie ( dien dan 400-500 kost.....)
80-100 voor b&s (zoals bij rk1) kost ook 500...
Verbeter waar fout :)

_________________
Crg road rebel + iame x30


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 17, 2010 1:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Wat bedoel je met een kleine revisie?

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 17, 2010 2:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm
Berichten: 158
Woonplaats: wingene
Enkel zuiger + pakking dacht ik.

_________________
Crg road rebel + iame x30


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 17, 2010 3:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Wij hebben geruime tijd wedstrijden gereden met een B&S World Formula, en de opgegeven kosten komen mij niet geheel bekend voor.
De echte kosten bij intensief gebruik: na elke race olie verversen Is absoluut het behoud van de motor, moet je ook niet op besparen, goede olie kost goed geld.
1x per seizoen een grote beurt, overmaat zuiger erin indien nodig en honen van de cylinder, verder keertje kleppen stellen pakkingen en lagers vervangen kost zo'n 350 - 400 all-in.
verder als ik er zin in had klein onderhoud, bougie, pakking, keerring o.i.d.
Voor de rest redelijk probleemloos blok, als er met beleid mee omgegaan wordt.
In het verleden werd mijn onderhoud altijd door Kombikart gedaan, of ze daar nog steeds de briggs servicen ?????????
Hebben zich geloof ik helemaal op Rotax gericht (waarschijnlijk meer onderhoud dus meer verdienen :mrgreen: )

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 17, 2010 3:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm
Berichten: 158
Woonplaats: wingene
Eventjes off topic, om de hoeveel tijd moet je kleppen stellen? (idem bij rk1?)
Hoeveel uurtjes had jou motor gedraait nadat je een grote onderhoud gaf?

_________________
Crg road rebel + iame x30


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 17, 2010 3:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Kleppen controleren en eventueel stellen deed ik om de 10 uur.
de grote beurt all-in ging ongeveer om de 50 uur, maar vergeet niet dat het wel een wedstrijdmotor was, en dan staan de kleppen net wat strakker, en dan wil je de zuigerspeling echt minimaal hebben.
Recreatief kan je de intervallen echt beduidend langer maken.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 17, 2010 4:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Als je wilt dat je Rotax langer meegaat, moet je niet pas na 25-30 uur je zuiger vervangen hoor.:P
20 is de max daarna gaat ie scheef slijten, ok je kunt er makkelijk nog lang mee doorrijden, maar goed is het niet...

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 17, 2010 4:39 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Kwam laatst in Genk nog iemand tegen die 46 uren op de teller had staan met een Rotax Max, en die ging nog heel goed vooruit !
Maar dit topic ging eigenlijk over een B&S... :D

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David