Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jul 14, 2009 9:05 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
hvb83 schreef:
dat er een paar figuren komen die hun motor elke race open trekken en daarmee nog net die laatste tiende winst eruit peuren.

Dat gebeurt nu al hoor Hans, echter verdien ik niks met het racen, ik wordt niet gesteund door een fabrikant / importeur, en betaal dus alles zelf (met uitzondering van een paar sponsors).
Het is een hobby van Simone en mij, en dat moet het ook blijven.
Zo gauw de runningcosts door het dak gaan, is het gewoon over met de pret !

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 14, 2009 4:58 pm 

Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm
Berichten: 578
Woonplaats: THORN
Verschil maakt het aantal uren dat je rijd.
Bij een 2T ben je sneller aan een de totaal revisie toe. Als hij tenminste goed gedaan wordt en er weer het max. uit gehaald wordt dan bij een 4T. De Rmaxen liggen rond de 800 euro. Let wel er zijn diverse goedkope aanbieders, maar dan loopt je blok voorgeen meter of men doet niet alles. Waardoor je na ca 4 uur gewoon weer voor de volle mep het haasje bent. Bij een 4T ligt het anders. vermogen is er voldoende aanwezig. totaal reparatie ligt rond de 1200 euro daarna ben je er een hele tijd van af. Blok hoeft niet per baan geprepareerd te worden zoals een 2T.
Verder zijn er geen kosten van de mengsmeerolie, vaak wordt dit vergeten maar loopt ook aardig in de kosten.

Doe je de reparatie's bij een 2T of een 4T blok zelf dan krijg je geen verzegeling en is er geen wedstrijdrijden bij.
Wij hebben er bij de VT250 op aangedrongen om de verzegeling te kontroleren zo ook de verzegelaar. Is dit niet het geval dan is het logisch dat er niet wordt gereden.
Natuurlijk kun je een 4T blok maximaal laten lopen, maar dat loopt ook aardig in de papieren. Het is maar wat je te besteden hebt.

Als alles je te duur is moet je gaan voetballen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 14, 2009 5:00 pm 

Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm
Berichten: 578
Woonplaats: THORN
@jvd
je kunt je blok ook bij ons onderbrengen, weet je zeker dat het goed gebeurt en dat hij verzegeld wordt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 14, 2009 5:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
heide/mulder zit een 15 min. van mij vandaan
dus daar kan ik beter mijn spullen vandaan halen

de swiss zet ik zelf in elkaar, ben ook automonteur dus die techniek ken ik wel
de biland van stephan waar ik de eerste wedstrijd mee reed, hebben we ook zelf gereviseerd
en een swiss zit toch iets simpeler in elkaar dan een biland

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 14, 2009 8:26 pm 

Geregistreerd: ma apr 06, 2009 1:33 pm
Berichten: 22
Quote The Duke: Als alles je te duur is moet je gaan voetballen.

Ja haha.. :lol:
Maar als ik dat wilde, dan was ik wel aanwezig op een voetbalforum of zo :roll:
Tja, dat karten wat euro's kost dat weet ik ook wel.
Maar ik probeer gewoon een goed beeld te krijgen van het verschil in kosten tussen 2takt en 4takt.
En omdat ik zelf niet zo'n sleutelaar ben :wink: , is het wel handig om te weten wat je kwijt bent.
Lijkt me logisch om je vantevoren even te oriënteren. Beter nu dan na de aanschaf van een kart, toch :?:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 14, 2009 10:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Houd ook in de gaten dat je niet op alle banen met een 2-takt mag rijden, overigens is het ook een probleem aan het worden met de VT250, gezien het geluid 8)

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2009 2:41 pm 

Geregistreerd: ma jun 09, 2008 10:00 am
Berichten: 40
kun je daar geen andere demper op zetten dan?
En met welke 4 takt is dit geen probleem en kun je overal probleemloos rijden?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2009 3:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Geluid omtrent de VT250 speelt zo goed als niet meer. Er is een tijdje sprake geweest dat de Swissauto teveel geluid zou maken, maar dat is met de homologatie opgelost. Alleen op bepaalde (kleine) banen als Driebergen mag je niet met de VT250 rijden, verder geen probleem hoor; Berghem, Pottendijk en De Landsard zijn bijv. geen probleem.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2009 5:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 14, 2005 12:50 pm
Berichten: 108
Woonplaats: asten
vergeet ook niet de fun van een schakelkart. moet je allemaal missen bij een 4t of 2t automaat.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 9:21 am 

Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am
Berichten: 209
Fun is voor iedereen anders en niet door een ander te bepalen. Ik vind het leuk om m'n rondjes zo vlak mogelijk te kunnen rijden tegen gasten die tegenstand kunnen geven, dat het kartje dan wat langzamer is, so be it. Sommige recreanten op een schakelkart zijn helemaal overladen door de snelheid, het schakelen, het doseren van het gas, als ze in 10 rondjes 2x binnen een tiende zouden zitten zou het me al verbazen. Betekent dat dat ze minder lol hebben? Ik denk het niet. Maar da's niet aan mij om te bepalen, dat ik er niet van onder de indruk ben als ze langs komen, dat is een ander verhaal.

Ook in een VT kan je lol hebben, uiteindelijk blijft schakelen ook maar gewoon schakelen en als je het eenmaal onder de knie hebt is het gewoon een extra handeling waar je niet langer over nadenkt. Als het goed is, is de extra fun-factor dan ook weg... Anders kan ik ook gaan zeggen dat een VT of Max leuker is dan schakelen, omdat je de voorremmen met de hand moet bedienen. :S

_________________
#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 10:15 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@hvh83,

Voorremmen bij de VT250 hoeven volgens mij niet met de hand bediend te worden, met de voet mag ook geloof ik.
Wellicht weet Alex64 hier het fijne over ??

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 10:20 am 

Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am
Berichten: 209
Mogen idd ook voetbediend zijn, maar het hoeft niet. En er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het beter weten te vertellen dan ik, maar in dat geval is handbediend altijd te prefereren. Je kunt dan zelf bepalen óf je de rem in die bocht gebruikt en zo ja, hoe hard en tot waar.

_________________
#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 10:26 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Klopt, ben ik met je eens. Ik heb begrepen dat de wedstrijdrijders de voorremmen voornamelijk gebruiken om uit te remmen. Volgens het reglement moeten er vanaf afgelopen seizoen voorremmen op de kart zitten; de meeste hebben voor een handbediend systeem gekozen geloof ik.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 10:43 am 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Hét voordeel van handbediende voorremmen is dat je nog kan kiezen hoe met je kart om te gaan op elk moment: Met een voetremsysteem rem je namelijk anders en rij je ook iets andere lijnen dan met een gewone enkel achteraan geremde kart.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 10:44 am 

Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am
Berichten: 209
Ik heb zelf maar 1 wedstrijdje mee gereden met maar 1 trainingsdag in de regen eraan voorafgaand, maar het helpt je echt, zeker niet alleen bij het uitremmen. Toch merkte ik dat het gros van de rijders (de top wel, don't worry ;)) in ieder geval in de regen nog steeds niet het maximale uit hun remmen halen, of ze ze inderdaad niet gebruiken of gewoon niet hard genoeg dat weet ik niet.

_________________
#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David