Stefan,
Wedstrijden is een ander punt. Er zijn namelijk meerdere kampioenschappen. Voor een 390cc is(nog) niet een landelijk kampioenschap. Er is afgelopen weekend in Oldenzaal een race geweest meer zeer veel animo Hierop zullen meer race volgen.
De orginasatie van deze wedstijden zal dan in handen vallen van Casper (ook actief op het forum). Hij is de organisator van de IKK arkc mks enz.
Enkele berichten van Casper die je misschien verder helpen in je keuze. Citaat 1: Zoals gezegd is het de bedoeling om de 390 klasse op te nemen in een nieuwe competitie die in 2010 het licht zal zien. In het kort hierover: Een aantal partijen is om de tafel gaan zitten om te bezien of we het viertaktracen budgettair interressanter kunnen maken. Dit heeft geresulteerd in de nieuwe raceserie GP4 Four-Stroke Kart Series. Binnenkort volgt de introductie van de serie. De GP4 zal datgene aan de markt toevoegen dat we al lang voor ogen hebben en waar viertaktracen volgens ons aan moet voldoen; Racen op hoog niveau onder budgettair aantrekkelijke voorwaarden.
Om aan de 390 cc rijders alvast een een nieuwtje te verschaffen: De Honda 390 klasse wordt als GP 390 toegevoegd aan de wedstrijdserie omdat deze klasse precies in de filosofie past. Gezelligheid, familiegevoeg, betaalbaar no-nonsens racen. Hopelijk wordt de race op 12 september een geslaagd voorproefje van wat we in de GP390 2010 kunnen verwachten.
Citaat 2
We zullen de GP4 binnen een paar weken officieel aankondigen. Vooruitlopend; Klassen: Cadet Honda 160; RK1 Junior RK1 Senior Briggs & Stratton Junior Briggs & Stratton Senior VT 250 en Honda 390. Chassis vrij; Er komen eisen aan de chassis in de vorm van kostenbeparkende basisspecificaties. Nieuw zal zijn vrijgave van chassis in de B&S klassen, we stappen af van alleen de WF chassis. Tevens komt er een nieuwe startopstelling die we ook in september willen introduceren bij de GP390. Ook hierover pleeg ik even overleg met Peter Bult alvorens bekend te maken.
We hopen jullie met z'n allen in Oldenzaal te treffen en zien er echt naar uit onm de rijders aan het werk te zien. Want een mooie klasse is en blijft het gewoon die Honda 390.
Citaat 3
We gaan zogezegd niet over een nacht ijs en komen met een goed concept. Waarbij we overigens jullie mening en voorstellen graag vernemen.
Als samenwerkende organisaties hebben we een berg ervaring in het organiseren van en deelname aan kampioenschappen. Professionaliteit is wat we voorstaan, in alle facetten. Zo is AKRT o.a. de organisator van de BEKC, het Belgisch endurance kampioenschap en is Cpoint organisator van vijf kartkampioenschappen. We hebben samen met onze referenties de know-how en zullen het kampioenschap gestalte en allure meegeven.
De opmerking over kannibalisme is een waardevolle. We willen ons in het geheel niet afzetten tegen andere organisaties, zoals die van het NK Sprint. We richten ons op een bredere doelgroep vanuit onze visie op Basic Racing. De opzet zal verschillend zijn. Tot nu toe werken wij ook al met eigen competities, van waaruit ook doorstroom naar de KNAF competities is. En dat werkt naar behoren. De GP4 is geen nationaal kampioenschap, maar een gecombineerd Belgisch – Nederlands kampioenschap. Je racet op voorhand ook tegen rijders uit het buurland. Een kweekvijver van nieuw talent, aangevuld met de ervaring van de gevestigde rijders is een GP4 uitgangspunt.
We hebben in de loop van de jaren goed naar rijders, teams en handel geluisterd en willen daar iets mee doen. Zo zal gewoon weer een kwalificatie de startopstellingen voor de eerste heat gaan bepalen. Zo gaan we ook iets doen aan die ondankbare tweede startpositie aan de buitenkant waardoor je bijna altijd verder naar achteren uit de eerste bocht komt. En waar iedereen zich al jarenlang aan ergert. Zo worden iedere race prijzen verloot.
We zullen ons binnenkort uitgebreid presenteren en zullen dan alle ins en outs verschaffen over de GP4.
voor meer info: Portal » Forumoverzicht » Viertakt Outdoor » Viertakt algemeen » Kartrace Honda 390 CC, GP 390, Kartbaan Oldenzaal 12-09-09
|