Auteur |
Bericht |
jan1
|
Geplaatst: ma okt 15, 2007 8:33 pm |
|
Geregistreerd: di okt 09, 2007 6:36 pm Berichten: 6
|
Hoe moet ik dit zien.....
Kart met motor Honda 200cc ,vervangen door motor honda GX390....
Is dit enkel de motor die ik moet vervangen....of alsook de koppeling.
Of past deze laatste zowel op 200cc als op de 390cc ??....
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma okt 15, 2007 8:53 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Zoveel ik weet heeft een 390 een 25mm krukas, de 200 heeft een 19-22mm as (verschillende types), dus de koppelingen zijn niet 123 uitwisselbaar.
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma okt 15, 2007 10:15 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Ligt ook aan je frame, een GX390 past niet zonder meer op je frame, meestal zit de stoelsteun in de weg en/of de buis die dwars achter je stoel langs loopt...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
Enzodino
|
Geplaatst: di okt 16, 2007 9:05 am |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Je moet alles vervangen. Op de 390 moet een zeer zware koppeling met erg dikke ketting. En idd bij ons moest de stoelsteun bij de motor verlast worden om de boel er goed op te krijgen. Dus die GX200 kun je aan de kant zetten met koppeling en ketting en al. Je moet ook even kijken hoe dik de achteras is. Dit is ook ivm je motor. Een GX390 heeft normaal een holle 35mm as als ik me niet vergis.
Ik weet ook niet zeker of je de motorsteunen kan gebruiken, wij hebben er zelf een paar gemaakt waardoor de motor optimaal op het frame staat en niet zo enorm naar buiten. Als je de gewone steunen neemt, hoef je je stoelsteun maar een beetje te buigen, bij de zelfgemaakte moet je er wel een bochtje in zetten. Maar als je een beetje kan lassen lukt het je wel. Ik zou er even goed over na denken of je er dan financieel wel voordeel mee haalt, en ook met je tijd.
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
Laatst bijgewerkt door Enzodino op za dec 08, 2007 9:06 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di okt 16, 2007 12:34 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Die dikke ketting hoeft niet, de meeste rijden met een 035 of een 219 ketting(kartclub twente). De koppeling is inderdaad wat lomp. Achteras hoef je in principe niet te veranderen, alhoewel een massieve as wellicht iets te hard is en dus kan breken...
Ik rijd zelf met een holle 40mm, heb hiervoor een holle 30mm gehad, het gaat beide prima...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
Enzodino
|
Geplaatst: di okt 16, 2007 8:20 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Ok, zou kunnen. Bij ons is de dikke ketting (1.8 a 2.2cm) toch 2 keer gebroken. En we hebben wel 3 koppelingen versleten. Helemaal paars en doorgebrand van binnen. Dus als je met een 8mm ketting aankomt maak je niks.
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di okt 16, 2007 8:26 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Dat valt wel mee, die 219 kettingen kunnen wel meer dan 13pk hebben hoor.
Ik heb nog nooit een gebroken 219 ketting gehad, maar wel al een paar gebroken 428 kettingen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: di okt 16, 2007 9:48 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
ik dus wel.... afgelopen zondag. (helaas)
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Enzodino
|
Geplaatst: wo okt 17, 2007 7:59 am |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Ok, verschillende ervaringen dus. Ik denk ook dat onze 390 niet helemaal standaard meer is. Laatst reden er op Uitgeest 2, allebei een rondetijd van 35.2. En ik had met mijn 390 een rondetijd van 33.9. En dat constant met tweede hands Vega bandjes, op een kart die nog geen 400 euro heeft gekost. Zij hadden een serieus team met aanhanger en bus en nieuwe bandjes, etc. En ik reed ze voorbij alsof ze half dood waren.
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
Laatst bijgewerkt door Enzodino op za dec 08, 2007 9:08 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
whitehorsekart
|
Geplaatst: do dec 06, 2007 4:21 pm |
|
Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm Berichten: 208 Woonplaats: Goor
|
TKS in Losser ( www.tkskartracing.nl) levert een zelf ontworpen lichte koppeling en ook speciale motorsteunen. Kijk op de site in de webshop onder "tks specials" .
Een groot aantal 390's bij de 4-Takt Kartclub Twente rijden ermee.
Op de meeste 125cc frames past een 390 Honda. Buigen aan stoelsteunen zou ik persoonlijk niet doen!
_________________ DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!
|
|
Omhoog |
|
 |
fastshadow
|
Geplaatst: do dec 06, 2007 4:42 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm Berichten: 582 Woonplaats: Eindhoven
|
Nomaal rij je gewoon met een een 219 ketting en bijv een magnum koppeling dit een is goed kombi.
Al je zoveel ketingen koppelingen kapot rijs moet je mischien eens proberen je ketting slapper te zetten
_________________ burn rubber not your soul
|
|
Omhoog |
|
 |
Enzodino
|
Geplaatst: za dec 08, 2007 9:10 am |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Mijn ketting staat altijd al relatief slap volgens mij. Tenminste, hij staat veel slapper dan de ketting van mijn Rotax Max. Maar nu breek ik geen kettingen en koppelingen meer.
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
 |