Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo okt 12, 2016 10:52 am 

Geregistreerd: wo aug 10, 2016 8:01 am
Berichten: 13
Beste Collega karters,

Onlangs heb ik mijn eerste kart gekocht, mede omdat deze blokken zo betrouwbaar zijn en weinig onderhoud vergen heb ik gekozen voor een Honda 390 maar blijkbaar heb ik toch een beetje pech. Inmiddels ben ik 1 keer wezen rijden. leuke dag en veel plezier gehad, motor trekt goed loopt goed alleen naarmate er meer ronden bij kwamen en de motor dus warmer werd kwam er een als maar harder schurend geluid uit. (probleem 1) Met name in de lagere toeren. Een paar dagen later de motor nog maar is gestart en toen was het geluid weer weg. het lijkt dus wel of er iets uitzet wat aan gaat lopen. Ook viel op dat de motor zwaarder start dan de andere 390's (probleem 2) en dat de trekstarter soms niet goed terug rolt. (probleem 3)

Om te leren eerst van de week zelf maar is begonnen met het open maken van de motor.

Bij het demonteren van de trekstarter viel op dat de gaten waar de palletjes invallen wat bramen hadden, deze weggehaald dus ik verwacht dat hij niet meer blijft hangen nu (trekstarter los werkt perfect. probleem 3 lijkt dus opgelost. Na het verwijderen van het kapje om het vliegwiel viel op dat het vliegwiel erg verroest was zo ook de punten van de bobine echter was er nog wel een papiertje tussen te krijgen. Ook geen slijtspoor maar wel wat ijzersplinters op de magneet !!!! heb het vliegwiel en de contactpunten schoon gemaakt. Wanneer ik nu aan het vliegwiel draai hoor ik nog wel een heel licht schurend geluid (kan alleen niet goed horen waarvandaan), echter krijg ik het vliegwiel er met geen mogelijkheid af om verder te kunnen zoeken.

Hopelijk heb ik zo een duidelijk beeld van de situatie geschetst en kunnen jullie vanuit ervaring mij een eindje op weg helpen:

- Iemand ervaring met de GX blokjes?
- Zou het kunnen dat het vliegwiel wat uitzet en daardoor toch gaat aanlopen ?
- Hoe krijg je een vliegwiel er wel af ?, wd40, kloppen met hamer, buis op de sleutel allemaal al geprobeerd.
- zou het kunnen dat er zwaardere klepveren inzitten omdat hij ook zonder bougie zwaar rond gaat met name bij de in en uitlaatslag?

Alvast dank,


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 12, 2016 3:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 11, 2015 4:11 pm
Berichten: 55
Welkom Kartino,
Het ene blok kan natuurlijk meer compressie hebben dan het ander en dat er zwaarder klepveren gemonteerd zijn kan goed.
Ik denk dat je het moet gaan zoeken in je koppeling.
Het vliegwiel zet echt niet zoveel uit dat het aan gaat lopen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 12, 2016 4:47 pm 

Geregistreerd: wo aug 10, 2016 8:01 am
Berichten: 13
@Firestone,

Dank voor de tip, ga inderdaad de koppeling maar is demonteren, als deze eraf is heb ik gelijk de mogelijkheid om het blok te openen en te kijken of de kruk en nokkenas nog in goede conditie zijn.

Iemand trouwens enig idee met welk aanhaal moment het blok weer dichtgemaakt moet worden? op Youtube is veel te vinden maar iedereen lijkt hem op gevoel weer dicht te maken.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 12, 2016 5:50 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Wil je het zeker weten,neem dan een momentsleutel,je
Hebt trouwens pb


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David