Auteur |
Bericht |
wouter522
|
Geplaatst: za jun 30, 2012 8:02 pm |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2012 3:40 pm Berichten: 12 Woonplaats: Deventer
|
Wat is bij een RK1 carburateur de regel? Hoe verder de luchtschroef wordt uitgedraaid hoe meer lucht de motor krijgt?
Ik had tijdens mijn vorige keer rijden twee keer over dat tijdens een keer te hard remmen de motor afsloeg, daarna starten wou alleen wanneer ik de choke in de middenstand had. Was mijn benzine mengsel toen te arm of te rijk qua benzine?
Tevens leek de motor soms iets in te houden wanneer ik op volle toeren zat, gas los deed en daarna weer vol gas de bocht uitging (bij een warme motor) Ligt denk ik bieden aan de carb afstelling?
Mvg
_________________  (Intrepid) Storm RK1
|
|
Omhoog |
|
 |
Noman
|
Geplaatst: ma jan 07, 2013 3:23 pm |
|
Geregistreerd: do jan 03, 2013 10:57 am Berichten: 2
|
Hoi,
Ik gen sinds enige tijd in bezit van een kart met een GX200 motor met de bedoeling er mee op het ijs te gaan karten als de winter besluit nog eens langs te komen. Kart was aardig "afgeleefd" dus alles is uit elkaar geweest, ook de motor. Na alles weer in elkaar te hebben gezet en afgesteld krijgen we het niet voor elkaar om de motor mooi stationair te krijgen. De genoemde schroefjes in dit topic uitgeprobeerd maar lukt niet. Of hij heeft veel te veel toeren of hij zakt in en slaat dan meteen af.... Ik heb ook wel eens ergens iets gelezen dat de vertragingskast dit veroorzaken kan....weet iemand daar mogelijk meer van? Zien wij verder mogelijk iets over het hoofd?
De gegevens:
Motornummer: GCAE - 1397099 Carb. nummer: BE AA JH7 (Keihin)
Help!!
Jan.
|
|
Omhoog |
|
 |