Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: NAB
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2017 9:43 am 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
De reden van dit schrijven is dat ik het nu al twee jaar goed naar mijn zin heb bij de NAB, en wellicht door mijn verhaal er meer mensen enthousiast voor kan maken.
De NAB heeft twee jaar geleden een herstart gemaakt met het organiseren van kartwedstrijden.
2015 was hierin een leerjaar zowel voor de organisatie om alles weer op de rit te krijgen met de juiste personen , en de regels helder te krijgen voor iedereen, alsmede voor mijzelf .
aantal deelnemers varieerde tussen de 40 en 50 , per weekend . Verdeeld over een behoorlijk aantal klassen.
We hebben dat jaar gereden op de banen Vledderveen, Emmen 2x , Emsburen en Berghem
Niet heel spannend, maar goed het was een leerjaar.

2016 groeide het aantal deelnemers naar uiteindelijk zo'n 60 verdeeld over 5 klassen. Waarbij de goede sfeer overeind bleef.
De groei was duidelijk te zien bij de 125 cc automaat klasse ( 20 deelnemers), waar Rotax Max , Iame X30 en PRD motoren samen er een mooie strijd van hebben gemaakt.
Ook de Wankelklasse, waar ik ook zelf in mee reed , was tijdens de laatste wedstrijd goed voor 16 deelnemers.
De kalender was ook al een stuk uitgebreider, de volgende banen zijn hierbij aangedaan.
Berghem, Vledderveen, Emmen, Spa en Eindhoven

2017 beloofd een mooi jaar te worden, met een nog bredere kalender. De volgende banen zullen worden aangedaan.
Eindhoven , Vledderveen, Emmen, Emsburen, , Berghem en Spa , met als bonus een extra wedstrijd ( buiten het klassement om) op Genk.
Op 4 maart is er een licentiedag op Berghem , hierbij kan kennis worden gemaakt met de organisatie en deelnemers.

Voor mij is de NAB een organisatie die betaalbaar karten hoog in het vaandel heeft en waarbij het naast de baan gezellig is, maar op de baan strijdlustig.
Kortom een goede combinatie voor iedereen die zich toch wil meten aan de anderen, zonder te beschikken over een grote zak met geld.

Mvg Maarten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: NAB
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2017 2:52 pm 

Geregistreerd: ma jun 22, 2015 8:09 pm
Berichten: 10
Maarten

Heb mijn eigen mening over de NAB. Ze zijn niet neutraal en er zijn mensen die daar een vinger in de organisatie hebben die zelf hof leverancier zijn met rijders.
Heb mijn eigen ervaring op gedaan dit jaar en ga dit jaar daar niet weer starten. Misschien moet je ook eens anders gaan kijken.
De eerlijkheid bij de hobbyraces in emmen is nog hoger dan de hele NAB wat zich zelf benelux kampioenschap noemt.
En dat terwijl in Emmen er niet eens technische controle is.


Groeten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: NAB
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2017 8:31 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Hey Coolpower,

Welke races heb je meegereden ? En in welke klasse ?
Uiteraard heb ik niet van alle klasses alles meegekregen, aangezien ik zelf ook druk ben met rijden. Maar op één akkefietje na, leek bij ons in de wankelklasse alles toch wel eerlijk te zijn.
Er zijn inderdaad mensen die rijder zijn/ rijders die bij de organisatie betrokken zijn, echter deze hebben tijdens de wedstrijden geen invloed op het verloop, deze zijn druk genoeg met het rijden/sleutelen. De wedstrijdleider heeft op zondag de leiding, als daar belangenverstrengeling in zou zijn , dan zou ik (e.v.a. ) daar natuurlijk niet voor willen rijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: NAB
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2017 11:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Iedereen heeft zo zijn voorkeur voor een bepaalde organisatie en wellicht goede/slechte ervaringen; ook ik ben niet altijd fan van één of meerdere organisaties, maar laten we vooral niet vergeten dat ze allemaal hun best doen om de kartsport in wedstrijdverband attractief te proberen maken/houden.

Gelukkig zijn er meerdere organisaties en daarmee keuzes voor de rijders om te bepalen bij welke zij zich het beste voelen. Bottom line; laat iedereen in zijn waarde en maak zelf de keuze waar te willen rijden. Er zijn al niet zo veel kampioenschappen, dus koester ze!

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David