Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 10:46 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 16, 2015 7:58 pm
Berichten: 50
Ik zat er aan te denken om dit jaar maar eens weer te beginnen met racen na 7 jaar geen wedstrijd meer gereden te hebben. Nu leek mij de hobby races van Pottendijk wel een goede en goedkope manier om weer te beginnen.

Wie van hier gaan er dit jaar nog meer rijden? en hebben mensen tips over de banden, afstelling van de kart,etc?

De planning is dat ik met een praga dragon ga rijden met een rotax senior, enige wat ik jammer vind is dat de gewicht klasses zo appart zijn ingedeeld, ik zit op gewicht voor de normale rotax klasse (165 totaal) alleen hier hanteren ze 155 en 185 kg dusja of is te zwaar rijden of 20 kilo lood erbij knuppen xD

Ik hoor graag als mensen tips hebben :D

_________________
Being second is to be the first of the one who lose



________________________________
Praga Dragon Evo - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 11:11 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Een paar jaar geleden hadden wij hetzelfde plan. We zijn uiteindelijk bij kart4fun terecht gekomen waar we het nog steeds heel erg naar onze zin hebben. Laagdrempelig, veel rijden op 3 verschillende circuits, weinig kosten en een schappelijk reglement. Wellicht is het ook wat voor jou.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 7:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Ik zelf heb met mijn maat dit jaar (2015) de hobby races op Pottendijk gedaan en heel erg naar ons zin gehad.
Iedereen helpt elkaar en er hangt een hele vriendschappelijke sfeer. Niemand te beroerd om elkaar te helpen.
Er word serieus gestreden om elk plaatsje maar niemand zal je moedwillig van de baan drukken of onnodige risico's nemen.
Er is maar 1 reglement, DURO banden.

Wat betreft de gewichtsklasse zou ik als ik jou was inschrijven in de 155kg. Die 10kg die je te zwaar ben kan je echt wel gebruiken om grip te creeren in de bochten want die duro banden gaan je in iedergeval niet helpen :)
Ik reed zelf mee in de zwaar klasse en was soms best wel blij met die paar KG extra die in ik de bocht kom mee hangen. Opvoeren, tunen enz vergeet het maar, je gaat er niets aan hebben. Ik denk dat Pottendijk ook de goedkoopste races zijn die je kan vinden.

Ik heb 1 wedstrijd in de zomervakantie ivm te weinig deelnemers met mijn Rotax bij de schakels mee gereden en kon ze redelijk goed bijhouden en een paar zelfs inhalen.
Het extra vermogen dat de schakels hadden konden ze niet kwijt op het asfalt door de duro banden en gleden van links naar rechts als ze snel weg wilde komen.

Kart4fun leek mij ook leuk maar ik rijd met een Rotax max op een schakel chassis en ik voelde er niets voor om mijn voorremmen te demonteren en een uitlaat restrictor te monteren.
Daarnaast is er ook de NAB nog die laagdrempelige wedstrijden organiseert. Grootste voordeel bij de races op Pottendijk zijn de kosten. Maar 1 set banden van 100 euro per jaar nodig en het inschrijfgeld is maar 80 euro per wedstrijd dag.

Genoeg om over na te denken de komende weken :)

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 7:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 16, 2015 7:58 pm
Berichten: 50
thanks voor de response,

ja denk dat idd de 155 kg klasse me beter ligt en is stukken goedkoper dan 20 kg lood kopen :wink: , Wil nog wel ff opzoek naar een setje handbediende voorrremmen voor de praga. want op pottendijk is wel fijn met voorrem.

maar wat doe je met de afstelling van de kart ten opzichte van met normale banden? zet je de kart op vol grip rondom? en wat doe je met bandenspanning en velgen?

_________________
Being second is to be the first of the one who lose



________________________________
Praga Dragon Evo - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 8:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Wat betreft afstelling lag de kart op de duro banden mij het best in de regenafstelling.
Dus voor breder dan normaal, chassis achter omhoog gezet en flink mee hangen in de bochten.
Persoonlijk hou ik van meer grip voor dan achter, beetje uitbreken (overstuur) vind ik prima.

Maar dat kan voor jou helemaal verkeerd uitpakken. Beste is om zodra je de duro banden er op heb zitten om eens een dagje te gaan testen.
Banden spanning..... ik reed op den duur op 2,5 bar rondom. Heb ook andere spanningen geprobeerd, maar gezien de rondetijden zat ik met 2,5 bar goed.

Voorremmen is wel lekker op pottendijk, anders remt de rest jou er wel uit na het rechte stuk.
Met alleen achter remmen ga je nooit zo laat kunnen remmen als je tegenstanders.

Wanneer het regent word er nog steeds op de duro slicks gereden en dit verreist toch wel wat ervaring op die banden.
Dus probeer dit ook eens uit voordat je zo de race in stapt. Moet wel zeggen dat het rijden op een natte baan met deze banden erg veel fun is :)

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 8:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 16, 2015 7:58 pm
Berichten: 50
zo 2,5 bar :shock: dat is best wel wat meer dan bijvoorbeeld een mojo.
hmm okay dus zo te lezen zet je er vol grip op. opzich logisch met die knoeterharde banden, maar maakt het wel weer leuk natuurlijk en het rijden technischer.

woon vanaf februari weer in het noorden van het land, dus kan dan wel eens kijken als ik wat meer kan trainen op pottendijk. eerst ff kartje klaarmaken en voorremmetjes scoren^^

tsja regen wordt sowieso appart verhaal, op met slicks op een opdrogende baan gereden na, heb ik nog nooit in het natte gereden :oops:

_________________
Being second is to be the first of the one who lose



________________________________
Praga Dragon Evo - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 9:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Ik hou er zelf helemaal niet van om in de regen te rijden, maar een vochtige baan trek ik wel.
Sommige races zijn ook in het donker.. was ook een manko voor mij aangezien ik in het donker niet veel zie :)

Hieronder wat video's die ik gemaakt heb tijdens de races met de helmcam.

https://youtu.be/CtT5EPlaGdY
https://youtu.be/saUoKY1-4-w

p.s. ze zullen ook weer op de kartbeurs staan denk ik, dus misschien interessant om daat 9 of 10 januari heen te gaan.
Misschien kan je de banden dan goedkoop scoren bij hun stand. Vorig jaar 65 euro per set op de beurs.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 9:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 16, 2015 7:58 pm
Berichten: 50
aaah die filmpjes heb ik al voorbij zien komen, hoe is dat verder geregeld met sleutelplekken enz? ik heb namelijk zelf geen ruimte om een tent enz mee te sjouwen. en met slecht weer in overdekt staan toch wel makkelijk

_________________
Being second is to be the first of the one who lose



________________________________
Praga Dragon Evo - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 9:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 11, 2013 8:09 pm
Berichten: 44
Woonplaats: Deurne
Pottendijk is dat niet het kart circuit dat via de rechter, een collega kartbaan (TT Junior Track) laat sluiten?
Ik zou zeggen mooi links laten liggen dat circuit...

ter info:
http://www.assercourant.nl/algemeen/alg ... che-strijd

_________________
==================================================================
PH racing
BRM kart + Suter Vampire & Haase kart + RK1

Zolang we de kart hobby niet kunnen mailen, zullen we het circuit samen moeten delen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 9:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Misschien moet je dit ook eens lezen:

Ter info

http://pottendijk.nl/images/2015-08/pottendijk-reactie-naar-knaf-500.jpg

Back on topic

Citaat:
hoe is dat verder geregeld met sleutelplekken enz? ik heb namelijk zelf geen ruimte om een tent enz mee te sjouwen. en met slecht weer in overdekt staan toch wel makkelijk

Ja kan daar mooi overdekt staan, is verlicht en kost je niets.
Afbeelding
Persoon op de foto ben ik overigens niet hoor :)

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 10:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 16, 2015 7:58 pm
Berichten: 50
oooh helemaal super, scheelt weer heel wat ellende :D

ik ga dan maar eens zorgen dat alles klaarstaat voor komend jaar, eens kijken als mn ouders nog wat willen sponsoren, er is nog een kalender bekend ofwel? ben benieuwd hoeveel ik er kan rijden ivm sleutelen in gk4 / x30 / drmc


tsja de discussie emmen/ assen, persoonlijk vind ik helemaal niet dat er concurrentie is, assen kun je max 10x per jaar rijden met de kart, emmen elke dag en heeft ook nog eens huurkarts erbij wat assen niet heeft.

dusja emmen heeft toch helemaal niks te vrezen van het circuit in assen?

_________________
Being second is to be the first of the one who lose



________________________________
Praga Dragon Evo - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 10:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Pottendijk heeft naar mijn mening ook niets te vrezen voor een circuit op Assen.
Kan mij dan ook niet voorstellen dat zij dit tegen zouden houden. Er zal vast wat anders aan de hand zijn wat wij allemaal niet te horen krijgen.
Er zijn wel meer rare dingen gaande zoals het plotselinge intrekken van de door KNAF uitgegeven licentie omdat de baan onveilig zou zijn?

mocht je meer willen lezen: http://pottendijk.nl/2015-08-19/communicatie-knaf-1

Afijn, kalender is nog niet bekend,even de website in de gaten houden.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 10:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 16, 2015 7:58 pm
Berichten: 50
tsja de knaf is op bepaalde vlakken in eens wat actiever/ wakker geworden, bijvoorbeeld de licentie van berghem verloopt ook dit jaar, en hoorde dat zoals berghem er nu bij ligt de licentie niet verlengd mag worden. schijnt dat er minimaal 4 meter uitloop overal moet zijn, en laat dat nou net niet het geval zijn in de eerst bocht onder andere.

maar ik geef eerlijk toe dat zoals met de chrono een senior veld van 40 man aan de start staat op pottendijk. dan zijn er wel een paar tricky punten op emmen. nu moet ik toegeven dat piet echt het zweet in zn bilnaad heeft gewerkt om alles voor elkaar te krijgen, en toen wij er waren met de gk4 lag de baan er super bij en waren de nieuw geplaatste waterbakken een super oplossing. er zijn weinig circuits die zoveel investeren. Berghem en eindhoven liggen er al 15 jaar hetzelfde bij


dusja ben benieuwd hoe dat gaat nu? volgens mij heeft pottendijk ondertussen alweer een licentie aangezien ze 2x op de kalender staan voor de KNAF x30 cup?

aghja hele andere discussie, ik rij gewoon waar ik kan rijden en hoe meer banen er zijn hoe beter het is naar mijn mening.

_________________
Being second is to be the first of the one who lose



________________________________
Praga Dragon Evo - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 09, 2016 11:31 pm 

Geregistreerd: di mei 04, 2010 8:39 pm
Berichten: 16
Aangezien wij de afgelopen 2 jaar met veel plezier op Assen hebben gereden zijn wij natuurlijk weer geschrokken van dit soort berichten. ongelofelijk dat die man in Pottendijk alles zo dwars gaat zitten, ik denk dat zijn grootste frustratie is dat hij de d.n.k.m. saterland heeft zien vertrekken naar Assen. Wij als hobby rijders worden hier weer de dupe van en aangezien ik van plan was om ook een x weer naar Pottendijk te gaan dit jaar denk ik er nu sterk over om dit circuit te gaan vermijden mede door de dominante houding van deze mensen. Alsnog hopen ik dat ze bot gaan vangen en er toch ooit nog weer gekart kan worden op de junior-track. [-X [-X [-X


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 10, 2016 9:47 am 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Ook wij wilden eens op Assen gaan rijden, dan zou met een weekenduitje de andere dag ook Pottendijk aan de orde komen, dat is al eerder gebeurd icm Vledderveen maar hangende deze onverkwikkelijke discussie niet aan de orde, ZO JAMMER!. Waar rook is is vuur zou je zeggen maar niet alles is wat het lijkt. Als de Rodenburgs dit zelf uit afgunst geïnitieerd hebben dan hebben zij alle negatieve aandacht geheel aan zichzelf te danken en zouden ze beter de juridische gang laten varen, zoniet dan is het zaak dat zij het lek snel boven water brengen want hier lijdt niet alleen de eigen bedtijfsvoering maar ook de hele Nederlandse kartsport onder. Dat de Knaf gehekeld wordt hebben ze aan hun elitaire en afstandelijke houding van de afgelopen decennia te danken, de hoop is dat ze daar idd een echte beschermheer en promotor van Nederlands talent, faciliteiten en rijders worden in het nu haat en nijd wereldje van de Nederlandse kartsport, net nu op het Max Verstappen effect meegelift zou kunnen worden. Dat alvorens initiatieven ontplooid worden om zich met meerdere banen af te scheiden. Het is dan ook goed dat de Knaf zich als toezichthouder ontpopt en oa baanbeheer en wedstrijd gang in het kader van de veiligheid onder de loupe legt. Mits kundig en tactvol gedaan varen ALLE nu en potentieel ingezetenen in de kartsport daar wel bij.
Er is genoeg te doen, ik hoop dat men met de juiste inzet snel vorderingen maakt, nu zie ik door beleidskwesties veel te veel mensen uitwaaieren naar buitenlandse banen en daarmee draagvlak voor Nederlandse banen wegvloeien, daarbij moeten de goede onder de kwade lijden.
Het is 2 voor 12, hopelijk wordt dit het jaar dat alle haantjes/egotjes/vermeende rivalen en zelfs mensen met narcistische trekjes kijken waar het allemaal echt om gaat en permanent de strijdbijl begraven zodat we met steeds meer mensen op steeds meer ipv minder banen op een leuke manier tot in lengte van jaren kunnen blijven rijden en geld besteden waar we willen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David