Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2009 7:51 pm 

Woeps sorry :lol: :oops:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2009 12:09 am 

@ the duke
Mijn zoontje hoeft zich voor mij niet te bewijzen. Ik blijf toch wel fan van hem.
Ik heb gisteren samen met mijn vrouw en zoontje een gesprek over het karten gehad en de fouten wat hij nu al 3 x een hele dag rijden maakt. Zowel in Niederkrüchten als in Genk pakt hij de bochten verkeerd. Voorheen pakte hij ze juist heel erg goed op. Hij is echt aantoonbaar 3 sec langzamer geworden.
Hij heeft ambitie om wedstrijden te gaan rijden, maar wij hebben hem aangegeven dat als hij zo doorgaat wedstrijden helemaal nooit een optie kan zijn. Er kwamen wat argumenten wat de reden volgens mijn zoontje kon zijn. Wij hebben toen aangegeven dat we misschien beter konden stoppen en alleen nog maar recreatief met huurkarts gaan karten. Tis ja duur genoeg. Hiermee stemde hij in.

Feitelijk weet je dan nu ook waarom ik je gisteren niet gebeld heb.

Ik hoorde net bij thuiskomst van mijn vrouw dat mijn zoontje vannacht gehuild heeft en echt graag met zijn eigen kart wilt blijven karten en eventuele met een/de nieuwe kart . Hij heeft aan mijn vrouw gevraagd of we niet eventueel met een walki talkie of portofoon met oortje kunnen gaan rijden, zodat ik hem kan toe spreken. Ik weet niet of dit de oplossing is.
Meestal zijn er meerder karts op de baan. Ik weet dus niet of ze het toe staan, dat mijn zoontje met zijn eigen kart de baan opgaat en ik met een huur kart achter hem de baan op ga.
Ik ga sowieso morgenmiddag voor 1 middag samen met hem in 2 huurkarts rijden. Ik wil hem alleen maar aangeven waar hij van het gas afmoet, remmen en waar weer op het gas moet gaan. Ik hoop daarmee te bereiken waar hij zijn rust op de baan kan en moet vinden.

Vandaar uit ga ik een oude twinshock crosser achter Helmond ophalen en als het jouw uitkomt, dan kom ik daarna naar jouw toe voor dat rotaxblok en kart frame te bekijken.

Gr marcel

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2009 1:31 am 

Citaat:
Hij heeft aan mijn vrouw gevraagd of we niet eventueel met een walki talkie of portofoon met oortje kunnen gaan rijden, zodat ik hem kan toe spreken. Ik weet niet of dit de oplossing is.

Ik denk da dit heel goed werkt! Onze rijders hebben bijna allemaal communicatie en dat werkt helemaal top! Wij gebruiken het bij alle trainingen.... Als ik zo je verhalen lees zou ik bijna graag eens met je zoon de baan op gaan...... :!:

Indoor Game & Kartcentrum De Uithof

RK1 Dealer en Servicepoint
EKS Dealer en Servicepoint
NK & GK4 viertakt Servicepoint

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2009 8:54 am 

Brat-uppie: ik heb zelf geen kind dus ik weet niet hoe het is, maar ik heb wel een mening bij jouw relaas.

Je zegt dat je niet boos wordt op je zoon en dat geloof ik ook. Toch leg je heel veel druk op hem. Niet alleen wijs je 'm steeds op zijn fouten maar je dreigt hem ook zijn hobby af te pakken als hij niet snel beter wordt. Nogmaals, ik heb geen kind, maar ik kan me niet voorstellen dat een jochie van zijn leeftijd die druk al aankan.

Is het niet een idee om hem gewoon de hele dag lekker te laten rijden (afplakken die timer!), zodat hij weer plezier krijgt in het karten? Als hij weer plezier krijgt en zelfvertrouwen opbouwt, kunnen jullie weer verder gaan met gericht trainen.

@ Miek: ik denk dat het inderdaad een geval is van "te snel de bocht in, driften en te traag de bocht uit", in combinatie van verkeerde lijnen (te vroeg insturen?). Verder lijken me de tips om te letten op andere karters én je vader een heel goed advies! Succes!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2009 9:15 am 

Ik doe toch ook karten voor mijn fun.
Ik zou het erg triest vinden als mijn pa niet meer met mij mee wilt naar Eindhoven wilt gaan als ik niet onder de 50 seconden kan rijden

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2009 12:38 pm 

@ matthijs en Basjuh. ik merk aan alles dat jullie tussen de regels door lezen. Ik ben al de hele morgen aan het denken wat ik hierop ga zeggen, maar ik heb voor mezelf besloten hier geen antwoord meer op te geven.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2009 3:42 pm 

Moet eerlijk zeggen dat ik het volledig eens ben met mathijs ( beter had je het niet kunnen verwoorden )
Maar ik snap brat-uppie ook.
Als vader wil je graag dat het goed gaat, en het liefst zelfs beter.
Als je als ouder dan te enthousiast word leg je bijna automatisch een groote druk op het kind, Het kind ziet zijn vader graag trots ( herken ik bij mezelf ook ) en gaat dan alleen maar te erg zijn beste doen en verliest de concentratie, wat dan weer zorgt voor een slechtere rondetijd, de vader vindt dit niet leuk, wat dan weer zorgt dat de circel rond is en alles zich opnieuw afspeelt.

Maar let op brat-uppie, wij verwijten je niets, dit gebeuren is heel normaal, maar daar moet je wel voor oppassen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2009 4:01 pm 

Citaat:
@ matthijs en Basjuh. ik merk aan alles dat jullie tussen de regels door lezen. Ik ben al de hele morgen aan het denken wat ik hierop ga zeggen, maar ik heb voor mezelf besloten hier geen antwoord meer op te geven.

Nee hoor, ik heb al jouw posts van voren naar achteren gelezen. Ik hoop dus dat je toch alsnog wil reageren, ik kan wel tegen een stootje.

Als ik jouw verhaal lees ben je trots op je zoon en niet boos als het niet goed gaat en probeer je 'm niet teveel te pushen. Toch legt jouw zoon zichzelf heel veel druk op om jou trots en blij te maken en is in tranen als je hem vertelt wat er niet goed gaat. Dit haal ik uit jouw eigen tekst.

Wat ik ook lees is dat zijn bochtenwerk op bochtige circuits 'teleurstellend' is (voor jou of voor hem?). Ook vertel je hem in het bijzijn van zijn moeder dat hij steeds dezelfde fouten maakt en vertel je dat hij 3 seconden langzamer is dan vroeger.

Ik vind het zelf dan niet gek dat ik tot de conclusie kom dat je zoon zichzelf een veel te hoge druk oplegt waarbij hij de lol in het karten verliest. Dus mijn mening (was eerst mijn advies, maar ik denk niet dat je daar op zit te wachten) is dat je zoon eerst de lol en het zelfvertrouwen terug moet krijgen voordat hij weer sneller kan gaan.

Als je nu nog steeds geïrriteerd bent is dat vervelend, maar ik hoop dat je toch wil reageren.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 4:28 pm 

Ik ben ook samen met mijn zoon zo begonnen. Hij wilde dolgraag een eigen kart. Indien hij 2 seconden sneller zou zijn dan mij (indoor) zou hij een eigen kart mogen. Ik heb in onze helmen een communicatiesysteem ingebouwd. Op de baan achter hem aan gaan rijden en hem via de com aanwijzingen gegeven mbt remmen en gasgeven. Het heeft wel even geduurd maar hij werd inderdaad 2 seconden sneller dan mij en mijn broer.
Verder heb ik hem bij Bleekemolen met de kartcursus mee laten draaien. Hier leer je echt de ideale lijn te rijden.

Les 1: Het gaat er niet om hoe snel je de bocht in gaat maar hoe snel je de bocht uit komt.

Misschien rem je te hard/ te laat bij het aanrijden van de bocht. Dit kun je zelf constateren en is makkelijk door jezelf te verhelpen.
Het kan ook zo zijn dat door je geringe gewicht er te weinig druk op de achterwielen is waardoor de banden te weinig grip wanneer je gas geeft.
Dit kun je verhelpen door je gewicht te verplaatsen. Ik ben zelf 90kg en moet, als we indoor rijden, mijn gewicht verplaatsen om snel te kunnen rijden:
Bocht in moet ik voorover hangen om druk op de voorwielen te krijgen en het binnenste achterwiel omhoog te krijgen (anders stuurt de kart niet).
Halverwege de bocht een beetje naar buiten hangen om het wiel achter omhoog te houden.
Bocht uit hang ik weer achterover om druk op de achterwielen te krijgen.

Succes.

[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 8:04 pm 

@ Brat uppie is het niet verstandig om hem in te schrijven voor een cursus op Genk?
Onze Kevin gaat daar ook een cursus volgen aankomend voorjaar, hoor hier hele goede reacties over.
Ook is het zo het blijven kinderen enze hebben zo hun dagen.
Kevin reed in het zelfde weekend ook 2 dagen heel verschillend oorzaak een oud klasgenoot was ook op de baan en toen was spelen buiten de baan veel leuker.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 8:32 pm 

@brat,

Geduld en geen druk uitoefenen. Laat hem gewoon veel rondjes maken. Het een komt echt wel na het andere. Ze zijn jong en leren snel.
Het beslangrijkste om te beginnen is om 10 ronden binnen 0.5 sec te rijden. Hierna ga je corrigeren om je tijd te verbeteren. Als ze bv met 2 sec per ronde verschil rijden kan het van alles zijn.

Ik zelf rijdt met soms 15 sec verschil per ronde. maar dat komt omdat ik dan een mooie vrouw langs de baan heb gezien. Volgende ronde ben ik dan weer veel sneller, dit om vlugger weer langs haar door tekomen. Geintje

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 10:56 pm 

@ Paul ik wist niet dat dit bestond in Genk. misschien is dit wel een optie om hem ook op te geven :LL. Zolang de zondagen nog droog zijn/blijven en de winter niet intreed, dan laat ik hem doorrijden.

ik heb gisteravond sowieso met peter alias The Duke gesproken en hij heeft ook wat tips meegegeven.
ik ben wel daarover aan het prakkiseren geweest. Er zijn jeremy en mij wat dingen ingevallen. Hij is op Niederkrüchten slechter gaan rijden nadat we in Genk zijn geweest. Op Genk plakte de kart gewoon aan de pitsasfalt vast. Misschien dat zijn bandjes op zijn en dit dus in Niederkrüchten op die gladde baan daar doorwerkt. Ik heb nog 2 setjes hagelnieuwe Bridgestones liggen. Dus ik zet hem voor volgend weekend sowieso nieuwe bandjes erop. Volgens jaar gaan we 90 % zeker rotax max rijden en zit ik dan met bandjes waar ik niets meer mee kan.

@ the dude, dat probleem heb ik ook wel eens dat ik iets zie en weer een rondje sneller ga :mrgreen:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2009 1:52 pm 

Ik ben geschorst in Kortrijk, dus mag ik niet meer karten daar. :(

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2009 1:55 pm 

Geschorst ? Hoe komt het ?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2009 1:55 pm 

Hoe komt het dat je geschorst bent, als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

grtz
kenneth

Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35
Gillard T-rex - nr: 35

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende