Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: red bull kart fight
BerichtGeplaatst: vr mei 07, 2010 10:55 pm 

vanavond nog even snel aan het trainen geweest in Zuidlaren voor de kwalificaties van morgen. joel Affolter was ook aanwezig die met elkaar een 2 uur getraind heeft en daarbij ook de snelste tijd van de maand met 40.213. hij mocht wel steeds met een andere kart rijden dan de rest maar daarnaast was hij gewoon snel. Mijn eerste trainingsheat was bagger. de baan is in de afgelopen maanden veranderd dus moest ik echt weer ff alles opnieuw leren kennen. in de eerste heat reed ik 42.2XX. deze kart kon alleen niet vol in de bochten en de koppeling slipte als een gek. even later de 2e heat een andere kart. deze pakte een stuk beter op en stuurde ook wat scherper. ik heb deze heat een tijd van 41.370 kunnen rijden. de 22e van de maand. het kon nog sneller want tijdens een ronde waarin ik 41.424 reed werd ik nog ff de banden in gedrukt door een niet oplettende achterligger. ik denk dat een 40.8 er wel mogelijk was met deze kart. toch niet slecht vind ik wanneer je 2x 13 minuten kon rijden in een open heat, standaard kart en +20kg zwaarder dan Joel. ik hoop op een goede kart morgen, al denk ik niet dat ik uit eindelijk degene ben die de snelst tijd zal halen.

het was nog wel even gezellig praten met joel en zijn vader. echte fanatiekelingen! :)

mijn tijden morgen: 19.00uur en 20.00uur.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 08, 2010 7:05 am 

Veel succes dan Hendrik !

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 08, 2010 11:04 pm 

en hoe is het gegaan Hendrik?....ben helaas niet meer aan toegekomen om te kijken aangezien ik vanmiddag al aan de bier zat tijdens een feestje ;)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 08, 2010 11:16 pm 

dank je philipper,

Winnaar 15+ :Niels Joseph 38.982
Winnaar -15 :Joel Affolter 39.312

vandaag dus de kwalificatie, ging wel lekker op zich. eerste stint een tijd van 40.704 en de 2e stint een tijd van 39.632. helaas moest ik deze tijden zetten in de drukke heats, waar zelfs mensen mee reden die echt pas voor de eerste of tweede keer in een kart zaten. die een gemiddelde ronde tijd hadden van 57 seconden wat gemiddeld bijna 18 seconden langzamer per ronde was dan de top 5. dat betekende minstens elke 3 ronden weer van je gas en uit je ritme. een snellere tijd had er zeker in gezeten en dat was best wel frustrerend omdat jij daar wel bent om te winnen. Uiteindelijk ben ik 8e geworden van alle deelnemers.

Of dit nou echt een eerlijke competitie is valt over te dubben, zo mochten bepaalde mensen zelf kiezen in welke kart ze reden terwijl deze niet in de rij stonden voor die heat. en ze mochten bepalen in welke heat ze reden wanneer ze die te druk vonden. bepaalde heats hadden maar 2 tot 5 rijders bestaand uit wedstrijd rijders en bijvoorbeeld ik in een heat met 10 rijders waarvan een derde voor spek en bonen aan het rondsturen waren. en wanneer ik in een snelle kart stapte moest ik naar de andere rij lopen omdat deze dan in eens niet gebruikt kon worden, terwijl een jongen bekend bij de organisatie wel in de snelle kart in die rij mocht stappen met het excuus "dan gebruiken we alleen de voorste van deze rij". Zo konden bepaalde mensen zo vaak rijden als ze wilden waarbij Joel affolter bijvoorbeeld een stuk of 10x een kwalificatie gereden heeft. en zo nog een aantal rijders. dan heeft het dus weer niet met talent te maken maar met het grootste budget en de beste connecties. Ook hadden bepaalde heats met bekende rijders ineens 13 minuten kwalificatie tijd tegen de 10 minuten van de rest.

Tja je hoort het al.. frustraties als je weet dat je een kans maakt maar door bepaalde factoren niet echt de kans krijgen. dat je alle 4 heats van gisteren en vandaag ruim een seconde sneller gaat dan de vorige heat. en daarvan uitgaand wanneer ik ook meerdere heats kon betalen en ruim baan + snelle kart had, dat ik toch echt wel richting de 39 laag 38 hoog zou moeten kunnen.

Het geen wat me dan nog wel een goed gevoel geeft is dat ik in maar 0.3 seconden achter Joel Affolter zat, terwijl hij en anderen een voorkeurs behandeling qua karts en heats kreeg, bakken ervaring heeft, in totaal een 100 minuten gekwalificeerd heeft in een vrijwel lege baan tegen de 20 minuten van mij in de drukste heats, de dag er voor de hele avond getraind en ruim 20kg lichter is.

Zo dat lucht op. :mrgreen: back to my project waar ik alles lekker in eigen hand heb.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 09, 2010 10:43 am 

ik ben het helemaal met je eens, ik was gister ook in zuidlaren, heb uiteindelijk een 39,552 gereden.

er waren veel die werden voorgetrokken, mijn grootste irritatie kwam bij Yannick, die mocht elke sessie rijden wanneer ie wou (hoefde geen kaartje te halen ofzo) en kreeg de beste kart, zelfs 1 van de medewerkers hield steeds de beste kart voor hem bezet

het was ook haast onmogelijk om 1 van de beste karts te krijgen, toen ik 1 van de betere had, moest ik eruit, omdat die rij waar die in stond opeens niet gebruikt werd, wel raar om te zien dat 5min later die door dezelfde medewerker eruit word gehaald, omdat yannick erin wil rijden.

ik heb uiteindelijk 1 heat kunnen rijden met kart nr.19,, maar tevergeefs, de kart had 15min stil gestaan en moest eerst grip krijgen, en dan mijn grootste ergernis, ik offermijn ronde op,
door de laatste bocht ruim te nemen, om vervolgens met meer snelheid de ronde te beginnen, vlaggen de mensen opeens af, terwijl er nog 30sec tegaan waren,

mijn voorstel is om de Redbull kartfight op gewichtklasses tedoen, 50 tot 60kilo, 60 tot 70, 70 tot 120

en strengere toezicht op de heats, iedereen mag 2x, en niet 10x !! !! !! het zou beter zijn organisatoren van redbull daar te hebben

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 09, 2010 10:47 am 

Je mag je meedere keren in schrijven. Als jij 10x wilde rijden speeddevil dan was dat geen probleem geweest. Je had alleen 20 euro moeten betalen.

Sponsoren: GJ Mensen Tuning - Uitgaanscentrum Fox - GOP Henk de Boer - Promotex - Digitalus - The Phone House Stadskanaal - Speedsport Holland - Glimmobiel - Edward van Erp. Bedankt voor jullie steun!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 09, 2010 12:12 pm 

10x inschrijven = 200 euro ja, alleen de verwende kereltjes reden de gehele dag gratis rond

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 09, 2010 12:44 pm 

Er is altijd wel een reden waarom de een sneller is als de ander.
Het is zeker een l*llige situatie zoals omschreven wordt.

Maar het is nu eenmaal niet eerlijk (en dat is met meer dingen in de kartsport zo) en die wedstrijdrijders hebben net zoveel recht om mee te doen dan piet recreant, het is immers geen recreanten competitie.

Des niet te min vind ik het toch jammer dat niemand hier (tot nu toe) de finale heeft weten te behalen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 09, 2010 1:21 pm 

Ik bijna. Was gister 3e in de competitie 14+ in zuidlaren met een tijd van 39.2

Sponsoren: GJ Mensen Tuning - Uitgaanscentrum Fox - GOP Henk de Boer - Promotex - Digitalus - The Phone House Stadskanaal - Speedsport Holland - Glimmobiel - Edward van Erp. Bedankt voor jullie steun!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 09, 2010 5:50 pm 

ja, deze kritiek is er niet omdat ik verloren heb hoor, dat vind ik wel goed.. alleen het zag er soms wel heel fake uit, en dat moet beter bij de andere edities van dit evenement...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 09, 2010 10:13 pm 

mijn kritiek is ook zeker niet omdat ik verloren heb, maar meer op de manier waarop sommigen behandeld worden tegenover de rest.

ik vind gewoon dat iedereen bij een dergelijke competitie exact dezelfde kansen moet krijgen. dus iedereen 2x een heat. rijden met de karts die klaar staan en niet regelen dat jij wel in een snelle mag. en in de heat rijden waarin je geplaatst bent en niet regelen dat je in een betere heat mag rijden.

Van het rijden geniet ik altijd wel en heb ook leuk met mensen gepraat. ook hadden ze de karts goed voor elkaar met verse Maxxis HG1 bandjes al zaten er een paar bij die gewoon een paar tienden van een seconde sneller waren. De baan verlening mogen ze van mij zo houden, lekker snel en hobbelig stuk waar je je armen echt verzuurd.

ik wens Joel en Niels ook zeker wel een leuke race tegen Vettel.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 10, 2010 12:43 am 

Hoi allemaal,
ik ben nieuw hier en ik zag dit topic dus ik dacht, eventjes reageren :P
ik heb afgelopen vrijdag meegedaan aan de redbull kartfight in Uden
en ik vond het daar wel wat beter geregeld dan wat ik hier eerder in het topic heb gelezen.
Ik had hiervoor pas een paar keer gekart bij Hezemans maar gelukkig kon ik wel goed meestromen op de drukke baan (max 12 karts).
het enige wat ik jammer vond was dat de kart waarin ik reed halverwege de eerste heat geen benzine meer had,
vooral omdat mijn tijden steeds beter werden na elke ronde (van 45,26 naar 42,91 sec) en daarna dus uit mn ritme werd gehaald toen ik een andere kart kreeg toegewezen.
Iedereen kreeg willekeurig een kart toegewezen en er werd niemand voorgetrokken.
Af en toe werd de blauwe vlag wel genegeerd door de karters maarja je bent tenslotte wel aan het concentreren op de baan.
Uiteindelijk had ik het wel erg naar me zin en had ik ook meteen de kans om te zien hoe ik het deed tegenover de wat meer ervaren karters dan ik.
Er waren wel echt veel snelle karters, allemaal in eigen pak enzo :P
Mijn snelste tijd was 42,89 sec, en de snelste tijd die tot toen was gereden was 40,84 sec door Casper Dielissen. ik weet niet of die tijd nog verbeterd was omdat ik na mijn 2 heats naar huis was gegaan.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 10, 2010 5:37 pm 

wel een nette tijd! Uden is een mooie indoor baan. destijds wel eens gereden met team mechanica die daar gevestigd is.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 10, 2010 7:14 pm 

@Adriaan,

was er ook in Uden.
Had me 2x ingeschreven zodat ik 4 heatjes kon rijden. (rij er echt al jaren niet meer, dus wilde ff de baan leren kennen).
Had om 20u, 21u de eerste 2 heats.
De snelste tijden stonden toen al vast (achteraf gezien: 40.84 voor onder 15 geloof ik, en 41.16 voor boven 15)
1e heat had ik toevallig kartje 9, die liep wel lekker, reed een 42.15 in een heat met een man of 10.
2e heat kartje nr 4, was een beetje minder, kwam maar tot 42 hoog.

Laatste 2 heats van mij waren gepland om 22.48 en 23.48u, en was tegelijk de allerlaatste vd dag.
Er stond om 22u nog steeds niemand bij mij in de heats gepland en had gevraagd of ik dan weer kart 9 mocht rijden (vragen staat vrij dacht ik zo, en zeker als je in je uppie rijdt :P ).
Was geen probleem, en dat was mooi, want met kart 9 werd regelmatig in de 41 half- 41 hoog gereden door wat mensen.
Waren toch een berg kleine, lichte mannekes aan het rondracen profi overall en helm in flitsend design (altijd geinig om te zien).
Enfin, ze vroegen of mijn laatste heat naar voren kon zodat ze eerder konden stoppen.
Vond ik geen probleem.
Dus om 22.48 heatje gereden (met nog 3 anderen).
Zat nog een aardige rijder bij (in witte overall), lekker gaatje laten vallen en hele heat lekker op een afstandje achter hem aan kunnen rijden en steeds dichterbij gekomen, ideaal.
Tijd van 41.94.
Daarna 1 heat tussenpauze, en toen allerlaatste heat vd dag wederom in kart 9, in mn eentje. Tijd verbeterd naar 41.88, en daar was ik tevreden mee. Zeker als je bedenkt dat ik 2x zo oud ben als de gemiddelde deelnemer :lol: , en ondanks dat ik niet zwaar ben is 78kg (82 of zo incl pak en helm) toch een stukkie zwaarder dan een kleine smurf van 60-65kg.
Al met al een leuke avond gehad en lekker kunnen rijden.
Met een beetje vooraf trainen hadden die extra 7tienden zeker erin gezeten. (maar ben meer iemand van racen als van 1 snel rondje zetten).

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 11, 2010 3:34 pm 

@Hendrik
dankje :D ja ik vind het een best wel uitdagende baan in vergelijking tot Hezemans

@Willem
Mooie tijd man, maar het klopt wat je zegt over kart nummer 9. De medewerkers bij Traxx zeiden nog tegen mij dat kart: 2, 6 en 9 de snelste waren, helaas had ik er geen van gehad.
ik zelf ben nog een beginner met karten en ik had dus geen eigen pak ofso, ik had me gewoon zo licht/comfortabel mogelijk gekleed: t-shirtje en trainingsbroek.

Weet iemand trouwens wat er gebeurt als je in zandvoort de redbull kartfight nou wint? een contract ofso? sponsoring?

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende