Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 8:54 pm 

Vandaag kreeg ik een dreigende email van de KNAF cq Karting events waarin zij mij verbied om deel te nemen aan kartwedstrijden bij de GP4 en Kart4Fun op straffe van nog niet nader genoemde sancties.
Ik laat mij niet chanteren om een nieuwe succesvolle organisatie als de GP4 die luistert naar en opkomt voor de 4 takt rijders te boycotten. Nu de GP4 de leading organisatie in 4takt kartland is geworden wordt de KNAF/ karting events wakker en wil mij (lees ons 4 taktrijders) terug in het hok hebben.(op een wijze die in Libie en Egypte momenteel wordt bestreden)

Nu er een verfrissende wind waait door 4 takt land en karting events het deelnemersveld gehalveerd ziet als gevolg van jaren niet luisteren naar de rijders, wil de KNAF hard ingrijpen en begint te dreigen.
Rijders laat je niet chanteren en kies in vrijheid voor de organisatie die jouw het beste past. Ik kies voor de organisatie die motorcontroles serieus neemt en die kiest voor de rijders en niet voor de tuners. Ik kies voor de organisatie die 4 takt karten op de kaart zet.
Ik zeg nee tegen een organisatie die viertakt karten doodzwijgt en pas luisterd als het te laat is.

Bram Harpe [-X

De conclusie op dit forum is dat de brief van de KNAF juridisch rammelt en dat de rijders die bij GP4 wilden gaan rijden dit ook blijven doen.
Immers de GP4 is in 2011 de meest prestigeuse 4 takt titel die te behalen is.

Laatst bijgewerkt door Bram Harpe op za maart 19, 2011 10:54 am, in totaal 6 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 8:59 pm 

Ben benieuwd naar het originele bericht...... :?:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 9:02 pm 

Het originele bericht
Ik heb hem ook gekregen

Beste licentiehouder Karting,

De KNAF heeft vanuit het mondiaal overkoepelend orgaan voor Karting, de Commission Internationale de Karting (CIK), een waarschuwing gekregen waarvan wij u ook graag op de hoogte willen stellen.

Het CIK heeft aangekondigd de karting evenementen die niet onder auspiciën van de KNAF worden verreden, zoals bijvoorbeeld de GP4 Series, scherp in de gaten te gaan houden. KNAF licentiehouders die toch aan deze evenementen deelnemen, dienen rekening te houden met mogelijke sancties vanuit de KNAF/het CIK.

Wij willen u vriendelijk toch dringend verzoeken om hier in de keuze van uw wedstrijdprogramma rekening mee te houden. Mocht u willen weten welke evenementen tot een KNAF erkend evenement worden gerekend, kunt u te allen tijde de KNAF Kalender raadplegen. Zie: http://www.knaf.nl/karting/5-kalender.aspx

Of de Internationale CIK kalender voor CIK goedgekeurde evenementen: http://www.cikfia.com/web/karting/webka ... penelement

Met de eerste wedstrijd net achter de rug of juist voor de deur rest ons nog u een mooi en sportief seizoen toe te wensen!

Met vriendelijk groet,
KNAF Bestuur Sectie Karting

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 9:04 pm 

Zielig.... en jammer voor de sport.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 9:04 pm 

Ze doen maar.
Ik maak me er niet druk om.

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 9:24 pm 

@ prokart monster : prachtige mentaliteit :P tegen de stroom in :P

afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 9:29 pm 

klinkt een beetje als een knaf nab verhaal

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 10:39 pm 

Heb de mail ook gehad, en dit is niet de eerste keer, waarschijnlijk hadden ze de brief nog liggen.
Een aantal jaren geleden toen de 4-takt wedstrijden van Chrono te succesvol werden is dit al eerder verstuurd.
Triest maar waar.................... :(

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 11:01 pm 

zijn er toen sancties uitgevoerd of waren het toen alleen loze onsmakelijke woorden??
uiteindelijk is de Chrono bij de KNAF gekomen.
In mijn beleving moet de KNAF niet de confrontatie maar toenadering tot de GP4 zoeken.
Ze moeten het belang van 4takt karten toch inzien.
Ik ga er maar van uit dat dit een eenmansactie is en dat de KNAF zich hiervan distantieert.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 11:23 pm 

Kreeg het vanmiddag te horen via via.
Ik dacht dat we zelf we uit mochten maken waar wij de rondjes bij rijden, we zijn toch immers wel Nederlanders die zich niet laten onderdrukken door een vastgeroest regiem.
verandering van spijzen doet eten.
En dan die sancties. op grond waarvan, werk artikel nummer in welk reglement willen ze hiervoor aanspreken. Je mag tocht zelf weten wat je in je vrije tijd doet en waar.
wij rijden bij de GP4 omdat dit een transparante organisatie is waar er naar rijders en begeleiders geluisterd wordt.
De competitie fair verloopt, en er een eerlijk verhaal verteld wordt tegen de rijders.
Het is niet voor niets dat mensen ergens anders naartoe uitwijken of zelf met de sport stoppen omdat ze negatieve ervaringen hebben opgedaan bij andere organisaties.

Je kan eindeloos met modder gaan gooien en met een beschuldigende vinger in de rondte gaan wijzen je schouders optrekken met je hooft schudden en je armen de lucht in gooien en vervolgens gewoon weer door gaan alsof er niks aan de hand is (ook wel struisvogel politiek genoemd ). Dan krijg je dit ----> STRONT AAN DE KNIKKER.

Ben en Casper doen het uitstekend, ze hebben het rommelpotje goed voor elkaar en het wordt nog beter daar heb ik alle vertrouwen als ouder in ga zo door.

Laat ze maar lekker brullen een olifant heeft toch de grootste en degene die ze zaakje goed op de rails heeft heeft niets te vrezen.

Jaloers of voel je je aangesproken doe er dan iets mee want op deze manier help je elkaar naar de ****** en dat is niet goed voor de kart sport en de toekomst daarvan.

Met vriendelijke groet Gilbert Braster

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 8:35 am 

@ Bram,het verhaal is als een nachtkaas uitgegaan, na de verdeling van de kartkoek.
zoals al eerder vermeld heeft de KNAF per klasse één organisator aangewezen, een move die door het volkomen ontbreken en niet tolereren van enige vorm van marktwerking "enigszins" riekt naar kartelvorming.
Of de aangesloten organisatoren blij zijn met het uitgevaardigde KNAF statement is dan ook nog maar de vraag, zou iemand hier werk van maken bij de NMA zal een eventuele sanctie de hele club in de breedte treffen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 8:45 am 

ik zat hier eerlijk gezegt al langer op te wachten, helaas maar waar!!! nu gaat het net zo goed met de 4takt en wat doet de KNAF...
Ik zal in ieder geval de KNAF / Karting Events boycotten, en zal eerdaags lekker een GP4 wedstrijd bezoeken als toeschouwer.

gr Stephan

BeNeDu-Racing
Stephan Osinga
0031-619822458
0049-59439853003

www.beneduracing.com
Check us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!

Laatst bijgewerkt door BeNeDu-Racing op wo maart 16, 2011 6:20 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 9:28 am 

@ Bram, Wilfred, Guido, Sierradrivr, Joris, Gilbert en Stephan,
Halverwege 2010 zijn wij al overgestapt, om meer dan één reden, laten we hopen dat de andere 4-takt rijders zich net zo min geintimideerd voelen als wij, ga lekker rijden waar je het beste gevoel bij hebt, en laat je niet gek maken.
Wat is het ergste wat je kan overkomen?
Het intrekken van de licentie? desnoods stuur ik hem nog voor ze op.........
Alsof onze mooie 4-takt klasse van enige importantie is voor de KNAF, Rotax, KF en KZ is het enige wat telt in Zoeterwoude-Rijndijk.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 10:10 am 

@Lex,

Mee eens, alleen vind ik het zo jammer dat een organisatie haar rijders wil beperken in hun vrijheid van keuze ! Een beetje normaal nadenkende rijder zal zich inderdaad niet laten opleggen wat te doen, maar het idee dat men streeft naar een alleenrecht op 4takt wedstrijden is veelzeggend voor de betreffende organisatie. Een dergelijke stellingname zal alleen maar averechts werken ben ik bang en hiermee snijden ze zichzelf in de vingers. In het ergste geval kan de KOK ook nog verdwijnen bij KE als men zo doorgaat....

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 11:15 am 

Geachte heren,

Ik had me eigenlijk voorgenomen niet meer te reageren op dit forum maar ik maak nu éénmalig toch een uitzondering. Ik doe dit omdat er anders weer wordt beweerd dat ik niet durf te reageren. Maar op dit bericht zal ook wel weer veel commentaar komen. Ik kan het in de ogen van sommige toch niet goed doen maar dat is dan niet anders.

Het valt mij op dat er juist rijders reageren die helemaal niet in het bezit zijn een licentie en ook helemaal niet van plan zijn om een race te rijden bij een CIK aangesloten bond. Dus, waar maken die rijders zich druk over?

Als eerste wil ik benadrukken dat de mail helemaal niet van Karting Events is en dat wij er ook geen hand in hebben gehad. De CIK heeft zijn bezorgheid geuit richting de KNAF dat er een kartkampioenschap is waaraan mogelijk licentiehouders aan meedoen terwijl de organisatie niet is aangesloten bij de KNAF. Dat de KNAF hun licentiehouders waarschuwd voor de gevolgen is hun goed recht en plicht. Ben je niet in het bezit van een licentie is er dus niets aan de hand.

Als je wel een licentie hebt ben je eigenlijk een "contract" aangegaan met de KNAF. De KNAF moet dan voldoen aan een aantal regels maar de licentiehouder ook. Eén van die regels is dat je niet zal meedoen aan wedstrijden die georganiseerd worden een organisatie die niet is aangesloten bij de KNAF. Dit staat in het KNAF Autosportjaarboek en lijkt mij ook geen raar verhaal. Bij veel andere sporten is het niet anders.

Het is de CIK een doorn in het oog dat er een soort Europees Kanmioenschap VT250 wordt georganiseerd door organisatoren die niet aangesloten zijn bij de CIK maar deze organisatoren vroegen (in eerste instantie) wel aan de rijders dat als zij mee willen doen aan deze wedstrijd dat ze in het bezit moeten zijn van een Internationale licentie. Dat kan dus niet!

Ik zal het nogmaals zeggen: ga lekker karten waar jij het leuk vind. Of dat nu de Erpo, Kartclub Eefde, GP4 of Karting Events is. Maar laat je niet leiden door lieden zoals Harpe en Gilbert die bij ons niet meer welkom zijn omdat ze in het verleden "willens en weten" illegaal hebben gereden. Dit soort valsspelers willen wij er niet bij hebben! Zij zijn er alleen maar opuit mijn kop er af te hakken en Karting Events in een slecht daglicht te stellen.

Ik wens iedreen veel kartplezier.

Met sportieve groeten,
Len van Leeuwen

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende