Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jul 03, 2014 7:14 pm 

Geregistreerd: za sep 01, 2012 3:55 pm
Berichten: 177
Afbeelding

Swissauto VT250 injectiemotor in GK4

De GK4 blijft volop in beweging, mooie dingen staan er te gebeuren.
Als organisatie zetten we ons in voor promotie van de kartsport in de breedte. Ontwikkelingen volgen we en stimuleren we als dat de kartsport ten goede komt. Waar andere partijen stil blijven staan, blijven wij samen met de ons omringende partijen ontwikkelen en uitvoeren.

We zijn de grootste viertakt organisatie en het is dan ook logisch dat we de viertaktracing stimuleren waar we kunnen. Zo zijn we al een aantal jaren nauw betrokken bij de Swissauto VT250 VT1 EFI injectiemotor, een technisch viertakt hoogstandje, met maar liefst 38 PK aan boord.

Kostenreductie en milieu zijn twee belangrijke factoren waar we ons voor inzetten. Volgens de importeur en andere ingewijden zorgt de injectie voor een verminderde belasting van het milieu, eenvoudig onderhoud en acceptabele servicekosten, maar ook voor meer vermogen, 38 PK, met constant overal trekkracht en dus snellere rondetijden.

De motor zal compleet als injectieuitvoering worden aangeboden, maar daarnaast is er ook een injectiepakket voor de ombouw van bestaande carburateurmotoren ontwikkeld.

Afbeelding

Informatie:
Voor nadere informatie verwijzen we u graag naar de volgende GK4 Servicepunten:
Voor België:
DFK Racing (Antwerpen), Tim de Feyter, tim@antwerpkarting.be
VD Racing (Merksplas), Fons van Dun, vdracing@telenet.be
Voor Nederland:
JB Racing (Veen), Cees Vos, info@jb-racing.nl
Kart-Winkel (Vinkeveen), Danny van den Bosch, info@kart-winkel.nl
KWM Racing (Den Haag), Mathieu van Renssen, mathieu@kwmracing.nl
OW Karting (Hengelo), ricardo Oude Weernink, info@owkarting.nl
Pitparts (Emmen), Erik Kootstra, erik@pitparts.nl

Inzet in GK4:
De motor zal dit seizoen telkens tijdens de GK4 trainingen - op de zaterdagen in het raceweekeinde - ingezet worden, te beginnen in Hahn, komende zaterdag 6 juli.
Importeur Rollin Vanmeerhaeghe van RVF zal aanwezig zijn en u samen met de servicepunten graag van alle informatie voorzien.

Met ingang van seizoen 2015 zal de motor worden toegelaten tot de klasse GK4 VT250 Senior.

Motoren voorzien van carburateurs blijven eveneens toegelaten tot de wedstrijden, zodat we competitief VT250 racen voor een brede groep rijders mogelijk blijven maken.

Gekozen wordt voor een opzet a la schakelklasse, dus voor drie klassementen;
1; VT250 Totaalklassement waarin beide motortypes – carburateur en injectie - vertegenwoordigd zijn;
2; Klassementen Carburateur
3; Klassement Injectie.

Hopelijk zien we u bij onze races.

GK4 Experience Supremacy!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 04, 2014 1:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Citaat:
Kostenreductie en milieu


Kostenreductie ??? Hoe dan als ik vragen mag ? Injectiesysteem is nou niet echt gratis voor zover ik weet....

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 04, 2014 1:30 pm 

Geregistreerd: za sep 01, 2012 3:55 pm
Berichten: 177
De importeur en dealers zullen je over de kostenreductie graag informeren. Ook op de site www.swissauto250.eu wordt hierover een en ander toegelicht. Ik tref de mannen dit weekeinde, zal vragen of ze een toelichting willen geven.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 04, 2014 3:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Ik zie de toelichting hier graag verschijnen.
Alvast bedankt.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 17, 2014 11:43 am 

Geregistreerd: wo jul 09, 2014 9:20 am
Berichten: 9
Woonplaats: Zoetermeer
Beste Wilfred, op welke vragen wil je precies concreet een antwoord?

_________________
VT250.nl voor alle algemene informatie, advies en verkoop.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 17, 2014 12:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Hallo vt250.nl,

Zoals ik al aangaf, ben ik benieuwd hoe de kostenreductie (zoals Casper die stelt in zijn betoog) dan tot uitting komt, graag onderbouwd met cijfers. Want het is nogal een investering die je moet doen, dus ben ik benieuwd hoe je dan tot kostenreductie komt.

Ik had al op een antwoord van Casper gerekend, maar blijkbaar kan (wil) hij hierover geen uitspraak doen...??

Alvast bedankt.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 17, 2014 2:01 pm 

Geregistreerd: za jul 21, 2007 3:53 pm
Berichten: 344
Hallo Wilfred, ik beantwoord je vraag graag. Heb dat ook meteen gedaan en ben ermee aan de slag gegaan. Zoals je in het artikel leest zorgt de motor volgens de importeur en andere nauw betrokken personen voor kosten reductie. Het is dan ook een logische vervolgstap dat een van deze jongens je vraag beantwoordt. Ik heb daarom een paar van hen benaderd, met de vraag van Mathieu als gevolg . Geen onwil dus, maar de vraag bij de juiste personen neerleggen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 17, 2014 2:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
OK Casper,

Ik wacht het antwoord van Mathieu af. Maar omdat jij in jouw bericht zet dat er kostenreductie behaald wordt, ga ik ervan uit dat je dat ook kunt staven. Maar als ik via een omweg het antwoord krijg, is dat ook goed natuurlijk.

Ben benieuwd.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 17, 2014 2:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Citaat:
Het is dan ook een logische vervolgstap dat een van deze jongens je vraag beantwoordt


Als ik dingen ga roepen, zorg ik ook dat ik het kan beantwoorden. Maar los daarvan, ben ik ook wel benieuwd wat voor kosten besparing een injectiesysteem kan geven.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 17, 2014 4:14 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Het scheelt in ieder geval een setje sproeiers en naalden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 17, 2014 5:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Ok, dan heb je het over max. 50€...
Injectie systeem kost vele malen meer.

ik wacht het antwoord van Mathieu af met hopelijk een sluitende berekening om de claim te onderbouwen.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2014 11:42 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm
Berichten: 367
Woonplaats: Emlichheim
ik ben ook zeeeer benieuwd na de uitleg!
En vooral na het rekenvoorbeeld…..

_________________
Met vriendelijke groet,

BeNeDu-Racing
Stephan Osinga
0031-619822458
0049-59439853003

www.beneduracing.com
Check us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 19, 2014 12:17 am 

Geregistreerd: wo jul 09, 2014 9:20 am
Berichten: 9
Woonplaats: Zoetermeer
Beste heren,

de genoemde kostenreductie nav het verschil van een carb vs een EFI is op verschillende manieren te beargumenteren.
De genoemde kostenreductie zit hem natuurlijk niet in de losse aanschaf van EFI systeem, zoals er in de eerste post word geantwoord. Deze zit hem in het rijden met het EFI systeem.

Voor de klant zit er in aanschaf tussen een EFI of een carb een klein verschil. Daarnaast zullen op korte termijn ook nieuwe motoren enkel met het EFI systeem geleverd worden.

Eén van de belangrijkste zaken die hier van toepassing zijn, betreffen natuurlijk het gebruikersgemak en betrouwbaarheid van de motor. Veelal zijn schades aan de motor een oorzaak van niet juist gebruik van de motor. Het EFI systeem ondersteunt de rijder dmv verschillende systemen. Zo schakelt de motor bijvoorbeeld uit bij een te hoge temperatuur. Verder zijn er natuurlijk veel meer zaken te benoemen, nav van het kostenverschil tussen het gebruik van een carb of een EFI systeem.... Maar ik schat zo in dat diegene die geïnteresseerd zijn in het systeem deze zelf ook goed kunnen beredeneren.

@Wilfred: Is een antwoord krijgen op deze wijze een omweg?

Ps. voor serieus geïnteresseerden die volgend seizoen de overstap/instap willen maken naar een EFI systeem is er een mooi aanbod neergelegd, ism importeur en NL dealers...

_________________
VT250.nl voor alle algemene informatie, advies en verkoop.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 19, 2014 7:42 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Bad Bentheim
Jouw uitleg heeft verder geen cijfers.
Wat is t prijsverschil tussen de carburateur en injectie uitvoering, en hoe haal je die meerprijs er weer uit? Verbruikt de motor de helft? Schades dmv productiefouten oid blijven bij zowel injectie als carb motoren, de schades door gebruikersfouten lijken me toch redelijk minimaal die je kunt voorkomen door injectie.
En wat moet je als rijder met carburateur nu betalen om het injectiesysteem te krijgen, en precies met wat haal je die kosten er ooit weer uit? Dit is tenminste bij mij kostenbesparing.

Groeten Bas

_________________
MS Kart 08 ft. TM K9bspecial

BoBaArt Kartracing

Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 19, 2014 8:35 am 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
De motor is natuurlijk ook zuiniger met benzine. En als het niet in het verbruik zit, dan wel het benzineverlies met het wisselen van de sproeier. Scheelt al gauw € 1,00 op jaarbasis.
Als tijd geld is, kun je natuurlijk wel wat besparen aan afstelwerk van de motor. Mits het beveiligde enginemappings zijn, anders heeft ieder team weer een ICT 'er nodig om de juiste mapping te bouwen.
En electronica en GK4 gaat niet altijd goed samen, zie de toerenbegrenzer artikelen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David