Auteur |
Bericht |
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr sep 20, 2013 11:35 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
mooi gesproken ronald! Citaat: Hendrik, jij bent nogal into de GK4. Dan weet je ook dat Wiebe een trouwe klant was van de GK4. Vind je het dan niet op zijn minst opmerkelijk dat juist hij op hoge poten weggegaan is bij de GK4? nogal into gk4 is wat overdreven  ik loop er rond en doe mijn taak met veel plezier. Ja dat is ook opmerkelijk. Maar er zijn altijd twee kanten van het verhaal. Die zijn nu beide gegeven op de sites van stegmoto en gk4. Maar ik geloof persoonlijk meer in het verhaal van de gk4 omdat ik weet dat de gk4 er alles aan doet om de wedstrijden zo goed mogelijk te laten verlopen. Ook als baanpost hebben we de taak om zowel de rijders als de karts goed in de gaten te houden op oneerlijk gedrag en mankementen. merken we iets op wordt dit gelijk via de porto's doorgegeven. wordt genoteerd. en komt er een waarschuwing of een gepaste straf. ook wanneer ze met een GM, vampire of Sa rijden. Het gaat er bij mij niet in dat wanneer de betreffende SA coureur bijvoorbeeld een grove fout maakt op de baan of zichtbare mankementen heeft, dat we hem daar wel voor waarschuwen of bestraffen. maar vervolgens op technisch vals spelen laten lopen terwijl dat aantoonbaar is aan de hand van data. Ik weet zeker dat zowel de GK4 leidinggevenden als wedstrijdleiding als baanposten er alles aan doen om oneerlijkheden aan te pakken. Durf ik m'n hand voor in het vuur te steken.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
Karting Events
|
Geplaatst: za sep 21, 2013 7:51 am |
|
|
Natuurlijk Hendrik, jij kijkt alles door een roze bril omdat je het leuk vind om official te zijn bij de GK4. Maar goed, slaap maar lekker verder!
|
|
Omhoog |
|
 |
Karting Events
|
Geplaatst: za sep 21, 2013 7:59 am |
|
|
Mooi verhaal Ronald, maar waar bij mij het stoom uit mijn oren komt is dat rijders op slinkse en valse wijze worden geinformeerd. Dat Reinders geruchten in de wereld slingert dat Karting Events in 2014 geen races meer gaat organiseren. Dat handelaren en teams een poot worden uitgedraaid als Reinders met een nieuwe rijder komt voor dat team. Dat er vriendjes politiek heerst bij de GK4 en zo kan ik nog wel even doorgaan! Maar goed, de tijd zal het leren.... Maar ik vind het zonde dat als rijders dan door deze praktijken benadeeld worden wellicht stoppen met karting omdat ze denken dat dat bij elke organisator is. En dat is juist helemaal niet zo...
|
|
Omhoog |
|
 |
BeNeDu-Racing
|
Geplaatst: za sep 21, 2013 11:13 am |
|
Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm Berichten: 367 Woonplaats: Emlichheim
|
@ Hendrik, dan kon jij je hand nog wel eens lelijk branden! Ik ken W Jelsma persoonlijk erg goed, zie en spreek hem wekelijks, en het is toch wel erg vreemd dat hij kind aan huis is/was bij de GK4 en hij nu leugens de wereld in helpt???
_________________ Met vriendelijke groet, BeNeDu-Racing Stephan Osinga 0031-619822458 0049-59439853003 www.beneduracing.comCheck us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: za sep 21, 2013 5:13 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
Citaat: Natuurlijk Hendrik, jij kijkt alles door een roze bril omdat je het leuk vind om official te zijn bij de GK4. Maar goed, slaap maar lekker verder En maar doorgaan met je neerbuigende houding. Wordt tijd dat we weer back on topic gaan.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
Laatst bijgewerkt door Hendrik1985 op za sep 21, 2013 8:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
BeNeDu-Racing
|
Geplaatst: za sep 21, 2013 6:07 pm |
|
|
@ Hendrik, kun jij ons dan verklaren waarom het toerental van de desbetreffende SA250 blijft steken op 11.600 / 11.800 en vervolgens het aantal kilometers blijft klimmen? En niet met een paar maar met 10 á 15 kilometer!
Als het toerental stil staat mag en kan de kilometer teller niet verder oploppen dan 2á3 kilometer!!!
Het zou nou toch wel eens fijn zijn als C Reinders eens met een antwoordt komt...
Maar die kans is net zo groot als dat pasen en pinksteren op 1 dag vallen!
_________________ Met vriendelijke groet, BeNeDu-Racing Stephan Osinga 0031-619822458 0049-59439853003 www.beneduracing.comCheck us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: ma sep 23, 2013 4:41 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Als het toerental stil staat mag en kan de kilometer teller niet verder oploppen dan 2á3 kilometer!!!
Het zou nou toch wel eens fijn zijn als C Reinders eens met een antwoordt komt...
Maar die kans is net zo groot als dat pasen en pinksteren op 1 dag vallen!
Openbaar gooien die gegevens zou ik zeggen!
|
|
Omhoog |
|
 |
denny
|
Geplaatst: di sep 24, 2013 12:05 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 5:43 pm Berichten: 29 Woonplaats: london
|
Nadere uitleg en reactie van Gerard Roelink[ TKS ], Wiebe Jelsma [Demotorservice] , John aan de Stegge [STEGMOTO] inzake VT250 toerental fraude en recent GK4 statement. Met een glimlach hebben wij kennis genomen van het GK4 statement van de heren Casper Reinders en Ben de Feyter. Het verwijt dat het hier zou gaan om bewuste beschadiging van mensen en organisaties is een verkeerde voorstelling van zaken. Wanneer er al sprake is van een beschadiging, dan zijn deze mensen en organisaties daar zelf nadrukkelijk debet aan. Het noemen van namen beperken wij, zolang dat niet bijdraagt tot de essentie van onze verklaring. GK4 neemt hier de slachtoffer rol aan hetgeen door de feiten wordt gelogenstraft, krokodillentranen dus. Wij spreken daarom liever open over feiten en misstanden omdat wij, en zeer velen met ons, eindelijk graag fair play willen in VT250, en niets anders dan dat!
De Feiten:
1 . De toerental fraude.
De toerental fraude zoals die in Oss is vastgesteld is door de actuele wedstrijd data van de Alfano Spy bewezen. De Alfano Spy operator van GK4 heeft samen met Wiebe Jelsma bij toeval de betreffende Alfano wedstrijd data bekeken en beiden hebben het hieronder omschreven beeld gezien. Dat de GK4 operator hieraan een andere onjuiste interpretatie aan geeft is gemakkelijk technisch te weerleggen. De snelheidslijn loopt op terwijl het motor toerental stabiel onder 12.000RPM wordt aangegeven op de Alfano spy grafiek. Simpel gezegd : “U kunt tegen de wind in niet sneller fietsen dan dat u trapt” Zie stegmoto site
Stuitend
Dat nu GK4 zich verschuilt achter formaliteiten en met een persoonlijke aanval op Wiebe Jelsma , waarin zijn ontegenzeggelijk technische kwaliteiten , intelligentie en integriteit worden gebagatelliseerd, zijn niet alleen typerend en stuitend maar geeft de volstrekte onwil tot openheid aan.
Dit type fraude is met het gehoor waar te nemen
Dit type fraude is met het gehoor goed waar te nemen. Een VT250 motor met een correcte toerenbegrenzer geeft ,wanneer deze het afgeregelde toerental bereikt, een eentonig regelmatig overslaand gebrom af terwijl de gefalsificeerde ontsteking wel enige onderbreking laat horen maar onregelmatig. Het is duidelijke een ander geluid en iedereen kan het horen als men er op let! Een rijder met een gefalsificeerde ontsteking zal om dit uit te buiten een substantieel “kortere” tandwiel verhouding kiezen om het beschikbare hogere toerental maximaal te benutten.
2 . GK4 kijkt willens en wetens de ander kant op.
Gezien het feit dat de heren De Feyter en Reinders tot in den treure door deskundigen is uitgelegd dat bovengenoemde ontstekingsfraude bestaat en hoe dit te bewijzen, heeft men klaarblijkelijk willens en wetens intern besloten hier niet op te controleren terwijl juist STEGMOTO en GM hiervoor de Alfano Spy voor GK4 hebben gesponsord in 2012 en de rijders een extra aanschaf van 120EURO en hun bijdrage van 15 EURO per wedstrijd hebben betaald.
Struisvogel politiek.
GK4 verklaart in haar statement dat zij bepalen hoe het toeren tal gemeten wordt . Door nu slechts te kijken naar het maximum toerental gemeten vanaf de ontsteking steekt GK4 dus bewust de kop in het zand. Waarom deze struisvogel politiek door GK4 gevoerd wordt, mag een ieder voor zichzelf verklaren.
3. GK4 komt haar afspraken niet na.
Sinds de invoering van de Alfano Spy, begin 2012 , en de toezegging van GK4 dat een ieder deze data krijgt na een inwerk periode van 2 wedstrijden, worden deze toch onder pet gehouden onder het mom: “Wanneer wij dit openbaar maken kan de ene motorfabrikant in de data van de andere kijken en de SA representant wil dit niet toestaan, u kunt volledig vertrouwen op onze integriteit in deze” De GM fabrikant en representanten van GM, Vampire, Tech F1 en Oral hebben dit als volstrekte onzin beschouwd. Het is immers juist de bedoeling dat men elkaar controleert even zo als dat al gebeurt bij motor controles waarbij demontage plaats vindt . Zij verzoeken GK4 dan ook met klem de Alfano Spy data gewoon volledig vrij te geven zonder enig voorbehoud . GK4 doet vage beloftes en toezeggingen voor de volgende wedstrijden maar geeft uiteindelijk toch geen data.
Opmerkelijk.
Opmerkelijk is dat er in 2012 na de tweede GK4 wedstrijd in Emmen opdracht gegeven wordt aan de toenmalige GK4 operator wel alle Alfano Spy data naar SA te sturen. Saillant detail: GM was toen de oppermachtige winnaar van de wedstrijd.
Beëindiging samenwerking.
GM importeur STEGMOTO besluit in November 2012 zich niet langer te conformeren aan GK4. GM dealer Wiebe Jelsma neemt de GM service bij GK4 waar van de importeur .
Officiële toezegging aan GM fabriek.
In November 2012 wordt in een vergadering met de GM fabrikant en GK4 in Genk door GK4 nu plechtig beloofd dat de volledige Alfano Spy data van de eerste 10 rijders per wedstrijd zullen worden gepubliceerd in seizoen 2013, echter , u raadt het al, opnieuw geeft GK4 niet de beloofde volledige Alfano Spy data af.
4. “GK4 openheid”
Er is gewone openheid, en er is “GK4 openheid”: Uit het statement van GK4 worden termen gebruikt inzake de Alfano Spy wedstrijd data als: “gepaste openheid” en “persoonlijke informatie voorziening” Als zou de onkundige rijder tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden tegen de de verkeerde Alfano data interpretatie onder de noemer : GK4 heeft het goed met u voor en gaat zorgvuldig met de ingewikkelde Alfano data om, om u maximaal van dienst te zijn, of woorden van gelijke strekking. Als er al Alfano data verstrekt worden door GK4 dan haalt GK4 deze eerste door een “zeef” en geeft dan alleen maar data af die van toepassing zijn op de rijder zelf.
Om helder te zijn.
De wedstrijd rijder , de goed willende kart dealer en motor fabrikant, zitten helemaal niet zo te wachten op deze paternalistische “GK4 openheid”en Alfano censuur , maar op concrete informatie waaruit blijkt dat alles technisch eerlijk verloopt bij de concurrent , zowel met de koppelingsslip als het motor toeren tal, daar hebben ze tenslotte ook voor betaald. Dit kan alleen maar met volledige openheid van de complete wedstrijd Alfano data van alle deelnemers, want zien is geloven!
Conclusie.
GK4 is gewoon een organisatie die zich bezig houdt met winst optimalisatie en daardoor haar oren logischer wijze laat hangen naar de meeste biedende. Op zichzelf is dat legitiem. Wanneer echter concurrenten van GK4 “met de bevriende sterke arm” bij de GK4 wedstrijden worden verwijdert , kartdealers middels provisies worden afgeroomd , afspraken worden geschonden en commerciële belangen de wedstrijd uitslag schijnen te beïnvloeden, dan is GK4 naar onze mening niet de geschikte organisatie om deze zo mooie maar gevoelige wedstrijd sport te behartigen. De schrijvers van het GK4 statement lijden schijnbaar aan een flinke dosis geheugen verlies gezien hun beschrijving van de invoering, de afspraken en toepassing van het Alfano Spy systeem. Het dure Alfano spy systeem wordt meer als window dressing gebruikt voor GK4 dan waar het echt voor bedoelt is, nl het bewijzen van technische fraudes.
|
|
Omhoog |
|
 |
denny
|
Geplaatst: di sep 24, 2013 12:11 pm |
|
|
ik heb het artikel van stegmoto maar even gekopieerd. neem aan dat niemand daar bezwaar tegen heeft. tot nu toe heb ik mij niet met de discussie bemoeid, maar als ik de verklaringen van beide partijen lees dan vind ik de verdediging van de gk4 wel erg zwak. nog steeds komen ze niet met een echte verklaring. verder dan stegmoto liegt en wij hebben gelijk komt het niet. dan vind ik de verklaring hierboven toch wel echt aannemelijk. ik vraag me wel af wat dat afromen van teams en rijders nu precies inhoudt. het kan toch niet zo zijn dat de gk4 een nieuwe rijder plaatst bij een team en daar vervolgens een soort sign on bonus voor vraagt? of dat teams een percentage van de verdiensten/winst van een bepaalde rijder vraagt? of zoek ik nu in een verkeerde hoek?
|
|
Omhoog |
|
 |
denny
|
Geplaatst: di sep 24, 2013 12:32 pm |
|
|
@hendrik. ik heb ontzettend veel respect voor de baanofficials laat ik daar mee beginnen, maar je verklaring dat als het bij de baan officials allemaal eerlijk en oprecht gebeurt, het op hoger niveau ook eerlijk is hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. het technisch vals spelen dat is nu juist waar het om gaat in deze. er kunnen natuurlijk best financiele belangen spelen waar anderen binnen de organisatie niets van weten. let wel ik beschuldig niemand, maar het is een hele simpele redenatie die iedereen kan trekken na het lezen van alle stukken. zolang als de gk4 geen openheid geeft in de data en de beschuldigingen niet kan weerleggen met meer dan mooie woorden blijf ik twijfelen over de ware toedracht. let wel er is niemand die reageert over het afromen van teams..... als dit niet waar zou zijn dan is dit toch smaad aan het adres van de gk4, waarom laten ze dat gebeuren???
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di sep 24, 2013 5:54 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: ik heb het artikel van stegmoto maar even gekopieerd. neem aan dat niemand daar bezwaar tegen heeft. De auteur zou er bezwaar tegen kunnen hebben heb ik gemerkt bij dit soort dingen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: di sep 24, 2013 6:57 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Ik denk niet dat John aan de Stegge in dit licht gezien bezwaar heeft tegen het gebruik van zijn argumenten. Ik ken beide organisatoren redelijk goed, en wil niet met een beschuldigend vingertje naar een van de twee wijzen, toch heeft de aanpak van Len meer mijn sympathie, ondanks het feit dat wij over bepaalde zaken ernstig van mening kunnen verschillen. Door Len wordt met open vizier gestreden, en geen discussie wordt geschuwd, de ultieme functie van een forum. Het niet of slechts oppervlakkig reageren van Casper en Ben, zet uiteindelijk aan tot meer vraagtekens, terwijl dit juist door meer openheid te betrachten voorkomen had kunnen worden. Dat het al jaren rommelt, en dat er al jaren gerommeld wordt in kartland, is niets nieuws, als er dan systemen zijn om ongeoorloofde praktijken te ontdekken, en tegen te gaan, moet dit gekoesterd worden, en als er geen malversaties plaatsvinden, maak het openbaar !!! Niemand heeft er problemen mee dat een ander ook kan zien dat je je aan de regels van het spelletje houdt. Daarentegen, komen er ongeoorloofde praktijken aan het licht, nagel diegene die dit bewust riskeert aan de schandpaal, geen betere remedie, maar daar komt de commercie weer om de hoek kijken, en soms zijn die belangen groter en van meer importantie dan wij ons kunnen voorstellen.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
kwmracing.nl
|
Geplaatst: wo sep 25, 2013 1:02 am |
|
Geregistreerd: ma dec 05, 2011 3:48 pm Berichten: 93 Woonplaats: Zoetermeer
|
Ongelooflijk heren, waar zijn jullie in vredes naam mee bezig? Al geruime tijd niet op het forum geweest, maar wat een toestand?! Heb diverse topics gelezen, maar het raakt kant nog wal. Wat een kinderachtig modder gegooi van velen zeg..... Schaam jullie! Besteed je tijd aan je eigen karts, raceteam, kartorganisatie, klanten,..... enzovoorts! Misschien wordt het dan nog wat?! Ik kan jullie vertellen; op deze manier in ieder geval niet! Kijk allen maar eens in je eigen keuken, dan weet je gelijk, waarom je wellicht hier wel of geen, tijd aan besteed.....
_________________ KWM KART RACING TEAMHonda, Iame X30, RK1 & Swissauto Dealer en Servicepuntwww.kwmracing.nlJeugd & Gezin Ondersteuning
|
|
Omhoog |
|
 |
denny
|
Geplaatst: wo sep 25, 2013 12:44 pm |
|
|
@kwmracing..... wat een heerlijke belerende reactie. als er nu echt niets bijdraagt aan de discussie is het deze wel. er worden in verschillende berichten een aantal mogelijke mistanden aan de orde gebracht. blijkbaar wordt daar op organisatorisch niveau niet op gereageerd of in iedergeval niet op een manier die als correct wordt gezien. betreffende partij(en) zouden er anders niet voor kiezen de berichtgeving naar buiten te brengen op forums en of andere paginas op het internet. het lijkt me dat niemand een race team voor de lol terugtrekt uit een competitie. er zijn nogal wat beschuldigingen zo hier en daar aangaande het beinvloeden van de race uitslag en het afromen van teams. ik begrijp dus heel goed dat er mensen opzoek zijn naar de waarheid. desnoods via een forum.
@lex ik ben het helemaal met je reactie eens. ook ik sta aan de zijlijn en lees graag over het karten in nederland. in 2011 ben ik voor onbepaalde tijd naar london verhuisd. niet aktief in NL dus helaas. wel heb ik regelmatig de gang van zaken in NL gevolgd. wat er nu beweerd wordt vind ik nogal wat. maar behalve mensen die roepen stop de discussie, is er niemand die met een ECHT statement komt blijkbaar.
|
|
Omhoog |
|
 |
BeNeDu-Racing
|
Geplaatst: wo sep 25, 2013 9:07 pm |
|
|
@ kwmracing, je slaat de plank behoorlijk mis met deze gekopieerde reactie! Maar dat is misschien ook wel logisch als je oog kleppen op hebt, en bepaalde dingen niet wil of kan zien.
Net zoals Denny schrijft, trekt een team zich niet zomaar terug uit een competitie. De betreffende motor fabriekant waarmee dit team rijdt heeft ook met klem gevraagd/medegedeeld om niet meer in welke vorm dan ook mee te doen in deze competitie! Dit zou niet het geval zijn als er alleen een vermoeden is van afromen van een rijder/team of manipulatie van de competitie hetzij ontstekings fraude!
|
|
Omhoog |
|
 |