Auteur |
Bericht |
Wilfred
|
Geplaatst: wo apr 06, 2011 12:02 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Uiteindelijk zal de 2takt verdwijnen i.v.m. millieu bladiebla. En daarna op een bepaald moment de 4takt ook, maar dat zal wat langer duren denk ik. En daarna komen de electrische karts ben ik bang....
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: wo apr 06, 2011 3:50 pm |
|
|
Zo zal het gebeuren 
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo apr 06, 2011 6:09 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Hmmm, dan kan ik straks m'n icctje alleen nog maar hier in de garage door de versnellingen laten lopen. Niet echt een lekker vooruitzicht... 
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
RonK
|
Geplaatst: wo apr 06, 2011 6:49 pm |
|
|
ontwikkeling van de 2takt motoren voor karts gaat nog steeds door, en in hoog tempo... zal nog wel even duren voordat ze verdwijnen....als ze dat al doen
|
|
Omhoog |
|
 |
Deksel
|
Geplaatst: wo apr 06, 2011 7:45 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Bedankt RonK en zo ist maar net!
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: wo apr 06, 2011 11:11 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ik denk ook niet dat het zo snel zal gaan. laten ze eerst maar eens met een goede 4-takt alternatief komen voor een normale prijs.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: do apr 07, 2011 7:56 am |
|
|
Jullie vergeten een ding, je hebt aan een kant de Motorsport die moeten nieuwe Motoren ontwikkelen, en dan zijn er de Milieu mensen die in veel landen de Motorsport zo milieu vriendelijk willen maken en het liefst afschaffen! En we zien toch met de Motorsport in Nederland hoeveel invloed die Figuren heben, Zandvoort, De Peel, Berghem,Veel Motorcrossbanen die gesloten worden, en nu met die Kernreactor ongeluk in Japan worden de Groene Partij Nederland (GPN) noch groter en krijgen veel meer macht en geloof me daar zal de Motorsport definitief zwaar onder lijden dat is zeker!
En dat is de bittere realiteit en wie dat niet wil zien is zelf schuld!!!!
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: do apr 07, 2011 11:27 am |
|
|
Laatste keer off-topic: @Hendrik, Als je alle kosten meeneemt en een VT250 vergelijkt met een RM bijvoorbeeld, dan kom je op ongeveer gelijke bedragen uit bij hetzelfde gebruik en rij-uren. Dit is meerdere keren aangetoond in andere topics, dus geen steekhoudend argument. Helaas zal de 2takt op termijn verdwijnen en daarna hoogstwaarschijnlijk de 4takt ook. Maar wanneer ??? Laten we hopen dat het nog een tijd duurt ! On-topic, Als men de vergunning rond heeft op Venray, zullen hopelijk alle soorten karts weer toegelaten worden en kan kartminnend NL weer op een nieuwe baan terecht. 
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: do apr 07, 2011 4:27 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: Dit is meerdere keren aangetoond in andere topics, dus geen steekhoudend argument Helaas valt het nogal tegen met aantonen, en zijn er vrij weinig realistische vergelijkingen gemaakt. Ik heb alle kosten van mijn Max even op een rijtje gezet, 1x Max en 50 draaiuren hebben me 4100 euro gekost (en dan heb ik naar boven afgerond). Dat is inclusief aanschaf, brandstof, olie, schades, en 1 grote revisie. Misschien is het interessant om een vergelijkbaar rekensommetje te maken met andere motoren (hoeft niet alleen voor VT250), kan wel beter in een ander topic. Ontopic: Natuurlijk zou het jammer zijn als er geen tweetakt zou mogen op Venray, maar na alle ellende moeten we misschien al blij zijn dat er überhaupt karts mogen rijden daar.
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: vr apr 08, 2011 6:22 am |
|
|
@david als men wedstrijd rijder bent maak het niets uit wat je rijd 2 of 4-Takt normaal worden die Motoren toch naar iedere wedstrijd controleert en uitgewisselt wat stuk is. En voor de recreatie rijder speel geluk een grote rol, ik ken Motoren die hielden 10 uur en waren versleten en heb al gezien dat iemand met een TM cross 100 uur met een zuiger gereden heeft, dus in de Kartsport kan alles moet niets 
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: vr apr 08, 2011 7:55 am |
|
|
@David,
Jij bent bij je berekening uitgegaan van een tweedehands motor denk ik, ik doelde op een nieuwe aanschaf en eigenlijk op wedstrijdrijders. Recreatieve rijders zoals ikzelf hoeven niet op de limiet van het materiaal te rijden en verslijten veel minder en daarmee kost het ook minder.
On topic:
Ik hoop dat de baan snel open gaat, dan kan ik eens kijken hoe deze is ten opzichte van de oude. En weer een baan erbij is goed voor de kartsport !
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: vr apr 08, 2011 5:45 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Nieuwe motor, en dan de huidige prijs, en niet de prijs die ik er in 2006 voor betaald heb.
|
|
Omhoog |
|
 |