Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Toerentallen VT250
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 7:22 pm 

Wat je nu zegt is pas onzin. Je hakt de laatste 1000 toeren van de vermogenscurve af. Daardoor veranderd er helemaal niets aan de curve en dus is het ook niet nodig om ook maar één ding in je lijstje aan te passen. Je motor houd er gewoon eerder mee op op top. De VTs zijn snel genoeg. Dat beetje top kunnen ze best inleveren. Dus ook met een motor die tot 12k loopt zet je echt nog wel snaar strakke rondetijden neer hoor.

Trouwens, mooi om te zien dit geflame in viertakt land. Ik dacht dat iedereen altijd zo hand in hand met elkaar door de paddock liep? hahaha! Nee serieus, goed dat hier over gesproken en nagedacht word. Zelfs harde actie al! Viertakt is slim, ze zijn het grote geluids gezeik op deze manier ook voor. Minder revs, minder geluid, geen geflauwekul met een extra speciale demper blablabla. Door nu 1k rpm in te leveren voorkom je daarmee problemen die je al van mijlen ver ziet aankomen voor in de toekomst.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 7:44 pm 

dat die 1000 toeren minder slijtage betekenen zal iedereen wel begrijpen denk ik.

Echter zie ik het nut van ineens het toerental omlaag te gaan brengen niet in, elke wedstrijdrijder laat z'n raceblok met regelmaat controleren/reviseren. of heeft 2 motoren waarvan 1 enkel tijdens wedstrijden gebruikt wordt. Dus op papier allemaal mooi 1000 toeren minder, in de praktijk zal het helemaal niks in prijs schelen.
Integendeel we gaan nu nieuwe kosten moeten maken door allemaal andere CDI's te kopen (+-300€/stuk).

Verdernog kan ik zeggen dat GM GEEN akkoord heeft gegeven voor 12000 tr/min.
Ik stond naast Marzotto al hem de vraag heeft gesteld en was pas geneigd hiermee akkoord te gaan als er aan andere voorwaarden was voldaan waarop tot heden nog niks is over gesproken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 7:53 pm 

Sjoerd, 4 takt land is net zo'n slangenkuil als 2takt land, misschien gaan de rijders onderling vriendschappelijker met elkaar om, maar verder is het gewoon oorlog, net als bij de rest.

Laatst bijgewerkt door Lex op ma jan 07, 2013 7:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 7:55 pm 

Normally the fastest engines are these, which have the most power out of the corner and reach the limiter at the straight. If you dont want to go for a long time in the limiter you have to change the gear ratio to longer. So at the same point out of the corner (cause the max speed in the curve doesnt change) the 12k-engine has lower revs. Do you think a racer or racing team won't try to change the engine to get the best performance at this points? I not, because i've seen it the last years.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 8:25 pm 

Met dat laatste van vt250.de ben ik het eens en daar doelde ik al eerder op in een van mijn eerste posts in dit topic.
Lagere max rpm = lagere rpm op elk punt op de baan, daar je een kleiner achter tandwiel zal kiezen ter compensatie van de 1K rpm minder op de rechte stukken (lees topsnelheid). Dus zal de motor minder trekkracht hebben uit de bocht dan wanneer de limiter 1K hoger ligt. Misschien is het niet veel verschil, maar er zal verschil zijn.

Mij zal het een zorg zijn of het 12K of 13K is, ik haal toch niet het maximale uit mijn motor want ik ben maar recreant. Belangrijker vind ik wat er gebeurt als je als recreant geen CDI update laat uitvoeren omdat je leverancier geen info geeft over wel of niet verplichting de nieuwe CDI te gebruiken. Want wat als er iets met je motor gebeurt en je hebt geen recht meer op coulance..... Ik hoop dat er een officieel standpunt komt van de leveranciers, zodat de rijders weten waar ze aan toe zijn.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 08, 2013 12:42 am 

Citaat:
ik zie dat je in de woorden van de nab/stegmoto spreekt en dat het deze heren er alles aan gelegen is om de gk4 en karting event af te branden.

Het feit dat iemand het niet eens is met het standpunt van een organisatie wil niet per defenitie zeggen dat die persoon er alles aan gelegen is die organisatie af te branden.
Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat VT250.de juist heel graag bij GK4 wil rijden, het jammer vindt dat zij hun reglement aanpassen op een manier waar hij niet achter staat en hier probeert uit te leggen waarom dat zo is.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 08, 2013 2:02 pm 

In het officiele Nederlands Kampioenschap zal de Swissauto VT250 Cup rijden met max. 12.000 toeren.

Dit is een verzoek van Swissauto en RVF en waar Karting Events achter staat. Alle redenen heeft Dave al aangevoerd en wij hebben hier niets aan toe te voegen. Nu wij deze discussie zien zijn wij blij dat wij gekozen hebben voor een one-brand engine klasse. Gezien onze inschrijvingen en de vele interesse in het NK gaan zien wij de toekomst zonnig in. Ook de junioren komen dit jaar bij Karting Events goed aan bod.

met sportieve groeten,
Len van Leeuwen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 08, 2013 3:33 pm 

Tja, als zoals nu twee toonaangevende organisatoren beide gaan voor 12.000 tpm, is het slechts een kwestie van tijd totdat de rest volgt.
Nu nog iemand vinden die mijn CDI kan aanpassen voor een nette prijs.
(12000 tpm, dan hebben we bijna de service interval van een Honda GX :mrgreen: )
P.S. is door de toerental verlaging ook de extra demper van de baan, of is het en-en ?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 08, 2013 5:42 pm 

Verbeter me als ik het verkeerd begrijp mannen, maar waarom is er geen organisatie die met de rijders/teams rond de tafel gaan zitten en zeggen wat ze willen doen/ondernemen....???? En als de fabrikanten opeens dingen gaat besluiten kunnen de race organisaties toch zeggen, daar doen wij niet aan mee?!?! Of kosteloos de cdi kastje uitdelen ( roep ook maar wat ) of tegen geringe kosten nieuwe leveren.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 08, 2013 5:45 pm 

tonnymontana schreef:
Of kosteloos de cdi kastje uitdelen

Dit is een heel vies woord in kartland, en dat zou je met jouw ervaring toch wel moeten weten......

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 08, 2013 6:07 pm 

het ia slechts progameren...gratis of zeer geringe kosten!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 08, 2013 8:01 pm 

bij enkel een cdi kastje zal het wel niet blijven. volgende punt is andere nokkenasprofielen en dan gaat het balletje weer aan het rollen en passeren ze opnieuw de kassa.
trouwens herprogrammeren gaat enkel bij de evo2 motor. bij mijn weten zijn er in competitie weinig tot geen evo2's aangezien de eerste sneller is. en wat laat mij niet toe om zelf de CDI's te herprogrammeren, slechts een kwestie van over de juiste software te beschikken.

Ik begin nu echt wel te twijfelen of SA weldegelijk een motor is met de bedoeling om in de VT250 te rijden, als ze al reglementen gaan aanklagen die al bestonden alvorens hun motor in productie kwam konden ze maar beter maken dat hun motor betrouwbaar 13000tr kon maken (kunnen ze nog steeds, echter is reglementen aanpassen onder het mom van kostenbesparing blijkbaar gemakkelijker). Dit ruikt naar uitbuiting van een monopoliepositie.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 9:15 am 

@Lex, ja ik weet het.......Maar misschien is 2013 het jaar van de omkeer!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 12:16 pm 

Ik zal je verbeteren TonnyMontana... Natuurlijk organiseren wij niet voor onszelf maar voor de rijders. In veel gevallen houden we daar ook rekening mee. Maar in dit geval doen we dat niet. Ervaring leert dat als je hier een discussie over gaat houden je er toch niet uitkomt. Die wil dit en die wil zo... Dan is het beter dat een organisator een standpunt inneemt. En dat hebben wij gedaan. Reglementswijzigingen is van alle dag en gebeurt in alle takken van sport en dan vooral motorsport. Iedereen zal begrijpen dat in de hoge toeren de motor het meest belast wordt. Als we die belasting een heel klein stukje wegnemen en het scheelt bijna niets met de rondetijd waarom zouden we dat dan laten?

Maar ik begrijp de ophef niet helemaal. Je kan toch rijden waar je wil? Wil je 13.00 toeren ga je bij de NAB rijden. Wil je multy-brand en 12.000 toeren ga je bij de GK4. En als je alleen maar met Swissauto motoren en max 12.000 toeren wil rijden kom je gezellig bij Karting Events.... Dus iedereen is vrij in zijn keuze!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 12:40 pm 

@Karting Events:

Iedereen is vrij in zijn keuze = spreekt voor zich :!:

Alleen is het wel jammer van de versnippering die er nu waarschijnlijk gaat optreden.... want er zijn denk ik niet veel rijders die in meerdere klassen tegelijk gaan rijden gezien de extra kosten dat met zich meebrengt. Daardoor zullen er weer kleinere startvelden ontstaan en is de competitie minder; en daar is niemand bij gebaat lijkt mij.

Maar in ieder geval succes met het kampioenschap.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende