Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 2:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm
Berichten: 367
Woonplaats: Emlichheim
Beste Forumleden,

Hierbij ons verslag van afgelopen weekend!

Raceweekend 2

Vrijdag 27 mei zijn we vertrokken naar Duitsland om hier op zaterdag te trainen op het altijd mooie circuit Emsburen. Helaas konden we niet trainen in Eefde omdat het daar vol zat met huurkarters!
Zaterdag al vroeg begonnen om de eerste kilometers te maken, we hebben er eerst voor gezorgd dat Samantha voldoende kilometers kon maken, aangezien zij dit jaar nog niet super veel had gereden. De baan was erg stoffig door de droogte en veel oud rubber naast de lijn.
Stephan is in de loop van de middag gaan rijden. Na de eerste wedstrijd in Eefde is er een nieuw chassis voor hem gekomen die wat jonger is en een handbediende voorrem heeft.
Dus alles was nieuw en fris, erg zoeken naar hoe de kart reageerde op bepaalde situaties.
Dit ging allemaal sneller als gedacht en in de loop van de middag werden er al hele nette tijden neer gezet. Samantha heeft tot bijna het einde van de middag kunnen rijden, toen begon de motor wat vreemd te doen en hebben we besloten om terug te gaan naar Emlichheim om daar te overnachten. Savonds hebben we de karts schoongemaakt en klaargezet voor de wedstrijd op zondag.

Zondag ochtend om half 8 vertrokken uit Emlichheim, rond een uur of kwart voor 9 kwamen we aan in Eefde, hebben daar de karts nog even een laatse checkbeurt gegeven om vervolgens de vrije training in te gaan. We gingen samen als eerste de baan op, om zo snel mogelijk te kijken of alles goed zat. Stephan heeft een rondje of 10 gereden en is toen naar binnen gekomen, alles zat goed, tijden waren netjes, nieuwe banden eronder en hop de kwalificatie in. Voor Samantha verliep de kwalificatie niet zo goed, ze was rustig aan het rijden om de baan goed te verkennen en te kijken hoe het chassis lag. Iemand achter haar kon dat blijkbaar niet zo goed hebben en koos een wat minder nette manier om er voorbij te komen. Namelijk aan de rechterkant over de motor heen via Samantha haar schouder, over het stuur en vervolgens weer verder via het asfalt. Gevolg van dit alles? Twee grote blauwe plekken op haar schouder, heel veel pijn in haar schouder en flinke motorschade. Bij binnenkomst van de persoon in kwestie gaf die aan, ze was niet snel genoeg?! Tja….. het is toch vrije training.
Nou ja snel verder om haar motor weer klaar te krijgen voor de kwalificatie, Samantha had al gezegd ik zal hem eens een poepje laten ruiken hoe snel dames kunnen zijn.
De kwalificatie verliep voor Stephan totaal niet na verwachting plek 8! Waarom? Een lekke band! Samantha ging ook niet heel lekker aangezien ze redelijk pijn had in haar schouder.
Nou ja snel vergeten en zorgen dat we het goed maken in de wedstrijd.
De eerste wedstrijd, Stephan van plek 8 en Samantha vanaf plek 10, bij de start weet Stephan 1 plekje te pakken en in de eerste 2 ronden ook nog eens 2 plekken, zo nu lag ik al weer 5de dat was toch wat meer richting mijn doel. Samantha kon bij de start ook een plekje pakken en kroop naar plek 9 om de aanval in te zetten op plek 8, echter door de schade in de vrije training aan de motor, kwam ze er in de eerste wedstrijd achter dat er toch meer gevolg schade was en moest ze de wedstrijd staken. Door dit voorval heeft ze de rest van de dag niet meer kunnen rijden.
Stephan is de eerste wedstrijd als 4de gefinisht, dit gaf hoop voor de 2de wedstrijd.
Voor de 2de wedstrijd een paar kleine dingetjes veranderd aan het chassis, na snel rekenen kon ik op het podium komen! Tijdens de opwarm ronde spinde er iemand op plek 2, waardoor hij automatisch achteraan moest sluiten. Dit gaf extra hoop voor het podium. De start verliep niet vlekkeloos, maar ik kon mijn 3de plek netjes behouden. Na 2 rondjes stuur ik een bocht iets verkeerd in en spin ik, motor afgeslagen en daar ging dan mijn podium! Eigen schuld, en zo kon ik gaan werken om met een halve ronde achterstand terug te gaan rijden naar het veld. Dit lukte aardig deze wedstrijd ben ik als 6de geëindigd! Tevreden? Ja, resultaat wat ik wilde halen? Nee!
Voor Samantha en Stephan is er voor de volgende wedstrijd een ding wat telt en dat is revanche in alle opzichten!
Verder willen we Kartclub Eefde bedanken voor deze mooie dag weer, alles tip top geregeld en een geweldige zweer! En in het bijzonder wil ik Jannes bedanken voor zijn hulp zaterdag :D ! laat haar niet los he, anders waait ze weg! De volgende wedstrijd is op 3 juli, Tot dan iedereen!

_________________
Met vriendelijke groet,

BeNeDu-Racing
Stephan Osinga
0031-619822458
0049-59439853003

www.beneduracing.com
Check us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 4:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Leuk verslag Stephan, waar hebben jullie nou mee gereden ???
P.S. heeft die overloper van Van Dijk ook nog meegereden ? :wink:

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 4:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm
Berichten: 367
Woonplaats: Emlichheim
We hebben natuurlijk gewoon met de Biland gereden allebij!!!
Nee onze overloper Van Dijk heeft niet gereden, dat mag niet in eefde in de Open Klasse als je een 2 takt hebt!:D

_________________
Met vriendelijke groet,

BeNeDu-Racing
Stephan Osinga
0031-619822458
0049-59439853003

www.beneduracing.com
Check us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!


Laatst bijgewerkt door BeNeDu-Racing op wo jun 01, 2011 6:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 6:06 pm 

Geregistreerd: ma maart 28, 2011 11:20 am
Berichten: 67
Leuk om te lezen.
Klootzakken overal blijkbaar :(


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 6:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Stephan leuk verslag!!!

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 29, 2011 10:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm
Berichten: 367
Woonplaats: Emlichheim
Beste Forumleden,

Ons wedstrijd verslag van afgelopen weekend is te lezen op www.beneduracing.com

gr Stephan

_________________
Met vriendelijke groet,

BeNeDu-Racing
Stephan Osinga
0031-619822458
0049-59439853003

www.beneduracing.com
Check us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David