Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 4:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 03, 2012 3:34 pm
Berichten: 61
New racer. Twee weken terug een rotax max sr. gekocht en gisteren voor de eerste keer op Genk geracet. Tijden zijn slecht, maar wat een plezier heb ik gehad, dus met de tijden komt het wel goed. :D

Maar nu het probleem. Op het rechte stuk loopt ie niet meteen door maar viertakt/pruttelt even en pakt dan weer op. Ik hoor de power valve klikken, en maximum toerental is ook goed. De bochten zijn niet snel te nemen. Bij het uit acceleren van de bocht, valt de motor helemaal dood, en na 1 a 1,5 seconde pikt ie weer op. Bij snelle bochten is het erger dan langzame bochten, maar altijd aanwezig. Controle in de bochten is dus erg moeilijk.

Hebben de bougie vervangen, IW 29. Nieuwe 162 sproeier, en alle standen van de powervalve geprobeerd. Geen resultaat. De benzine slang ligt goed onderin en heb geen vacuum op de tank. Carburateur is goed zuiver.

Iemand een idee ???


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 4:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
te weinig brandstof in de carb! pomp niet 100%? slang klem zitten? of vlotter blijft plakken!

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 5:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 03, 2012 3:34 pm
Berichten: 61
We hebben de carburateur uit elkaar genomen bij het vervangen van de sproeier, de vlotters gaan goed open en dicht. Ben het wel met je eens dat er te weinig benzine is, dus dat word ff een pomp vervangen. Thnx...

Welke brandstof pomp hoort er bij de Rotax max sr ???


Laatst bijgewerkt door tuurtje op zo jun 03, 2012 5:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 5:05 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Met welk tandwiel heb je gereden ?

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 5:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Controleer eerst en vooral de (vorige?) bougie:
is de isolator:
wit/grijs: te weinig brandstof (te arm)
koffie-met-melk bruin: goed
zwart of donker bruin: te rijk.

Als het om een van laatste twee gaat, lijkt het mij nogal vaag dat het probleem bij te weinig brandstof zou liggen.
Je hebt de carbu open gehad en vlotters gaan goed open en dicht, maar heb je het filtertje op de zijkant van de carbu even gecontroleerd?
Net onder waar de brandstofslang binnenkomt in de carbu is een zeshoekige bout (denk een 10 of 11 steeksleutel).
Even loshalen en dat filtertje uitkuisen (ook de holte zelf) of evt nieuw filtertje in steken.
Hier een vuil filtertje is meestal de oorzaak dat de motor pas laat oppakt (zo na een volle, of anderhalve seconde zoals jij beschrijft).

Als hij gewoon loom op gang komt, dus wel meteen oppakt/reageertt, maar loom optrekt moet je het ergens anders zoeken.
Afstelling, powervalve (schoon vanbinnen? blijft de valve niet zitten door teveel roetaanslag?), pakkingen, koppeling, ...

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 5:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 03, 2012 3:34 pm
Berichten: 61
Phil, ik heb 12 - 78 gereden, maar de volgende keer ga ik achter groter. Ik ben 100 k schoon op de kart.

Tom, bij het vervangen van de bougie had ik een mooie koffie met melk kleur, maar ik kom wel langzaam de pit in dus dat geeft denk ik geen indicatie...

Welke pomp hoort er bij de rotax max sr ??? Ik zie dat er twee zijn, groot en klein.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 5:37 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
misschien te weinig benzine in de tank. :mrgreen:
als je door de bocht gaat dan word alle brandstof in de tank een kant op geslingerd.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 5:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 7:27 pm
Berichten: 144
Was 12-75 toch wat er op zat?

_________________
Never drive faster than your guardian angel can fly!
Facebook


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 5:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 03, 2012 3:34 pm
Berichten: 61
Was gaan kijken, die verdomde ogen bij slecht licht, :( je hebt gelijk. =D)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 6:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
Zo'n pomp moet erop:
http://sport.marktplaats.nl/karting/563 ... ind=4&fs=1

Zit onder je carb.

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 6:18 pm 

Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm
Berichten: 634
Woonplaats: Hoorn
Wat is de ondergrens van je toeren bij bocht uit? 100kg en 12/75 gaan niet echt samen op genk....

_________________
[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 6:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 03, 2012 3:34 pm
Berichten: 61
Joost Thnx. Heb net een nieuwe on-line besteld. Als ik op de baan ben wil ik mijn rondjes draaien en niet te veel sleutelen. Dat kan ik nu mooi thuis doen.

RAM, Langzaamste bocht zit ik op ongeveer 5500 rpm...

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 7:11 pm 

Geregistreerd: ma okt 31, 2011 11:28 am
Berichten: 8
tuurtje, heb net hetzelfde probleem voorgehad. Ik ben er bijna zeker van dat het toch de carbu is.
Ik veronderstel dat je een 8.5 hebt, probeer eens een 12.5 te testen van een tuner of zo, je zal het verschil wel merken.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 7:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 03, 2012 3:34 pm
Berichten: 61
Ok, dat is techtalk, wat bedoel je met een 8.5 ???


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 8:22 pm 

Geregistreerd: ma okt 31, 2011 11:28 am
Berichten: 8
als je de dop van je carbu losdraait en eraf haalt dan zie je een nummer 8.5 of 12.5 staan.
Er bestaan 2 types/maten Dellorto carbu's (34mm) voor de rotax.
http://www.kartingnewsworldwide.com/kar ... d-125.html


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David