Auteur |
Bericht |
Spasta
|
Geplaatst: ma maart 26, 2012 8:04 am |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Hello, Deze wil ik uit mijn chassis buis halen zodat ik mijn frame kan laten spuiten:  Hoe halen jullie ze uit het frame? Die zitten er toch gewoon ingeperst dacht ik... Dan moet je ze er ook gewoon uit kunnen trekken/slaan of niet? Gr. Hans
|
|
Omhoog |
|
 |
MrBean
|
Geplaatst: ma maart 26, 2012 8:11 am |
|
Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm Berichten: 227 Woonplaats: Oldenzaal
|
moeren losdraaien en er uit trekken, door ze er later weer in te zetten en de moeren aan te draaien zet het zwarte gedeelte uit en klemt in de buis, bij loshalen misschien iets tikken maar moet redelijk makkelijk gaan.
_________________ Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet http://www.kartbaanoldenzaal.nl
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: ma maart 26, 2012 8:22 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Kan best wel vastzitten, zoals ik vorige week heb gemerkt.... Ik heb mijn chassis ook laten poedercoaten en dus moesten de bussen eruit. Eéntje ging makkelijk, de andere moest ik eruit tikken. Wat ik heb gedaan: draai de bout in het rubber en tik met een rubberen hamer de bout en het rubber verder het chassis in (niet te ver) want dan komt hij een beetje los; je kunt dan het beste wat WD40/olie in de buis spuiten en daarna aan de bout de rubberen bus eruit trekken. Als dat niet gelijk lukt, nog een beetje WD40 erin en eventueel met een rubberen hamer eruit tikken.
Succes.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
the duke
|
Geplaatst: ma maart 26, 2012 11:52 am |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
Met een verentrekker lukt het meestal wel. Bout eruit halen in spuiten met kruipolie of WD40 en de veren trekken er door duwen en trekken maar. De moer valt er uit als je je chassis op tilt. maar dit laatste zal wel overbodig zijn om te vermelden.
|
|
Omhoog |
|
 |
Spasta
|
Geplaatst: di apr 24, 2012 1:17 pm |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Bijkomend vraagje. Tussen de 2 goude busjes zit de bumper bevestiging geklemd. Wat zit er dan nog achter dat geel gepassiveerde moertje (aan de linkerkant)? 
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: di apr 24, 2012 1:50 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
is dat niet gewoon borging??
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
Spasta
|
Geplaatst: di apr 24, 2012 2:06 pm |
|
|
Ik zie de functie er niet van... Ook niet als borging. Die zwarte bout loopt helemaal van links naar rechts door alles heen. De zwarte 'rubber' aan de rechterkant gaat het frame in, samen met de moer. Dan heb je een oranje busje Dan je bumperbevestiging Dan het andere oranje busje Een rondel Daar tegen draai je heel het draadstangetje (dmv die zwarte zeskant die vast op de as zit). begrijp je? Dan heb je nog een stukje uitstekende schroefdraad en een rondel + moer...
|
|
Omhoog |
|
 |
Allkart
|
Geplaatst: di apr 24, 2012 4:15 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm Berichten: 163 Woonplaats: Doorn
|
Spasta schreef: Bijkomend vraagje. Tussen de 2 goude busjes zit de bumper bevestiging geklemd. Wat zit er dan nog achter dat geel gepassiveerde moertje (aan de linkerkant)?  Daar kan deze aan bevestigd worden  Dit is nog voor de oude type stalen bumpers. maar worden soms ook nog gebruikt als extra "stabilisatie"
_________________ Mega1-Biland SA-250 / CRG RRR-Aixro
|
|
Omhoog |
|
 |