Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 6:49 pm 

Geregistreerd: za maart 17, 2012 6:12 pm
Berichten: 12
Woonplaats: Arnhem
Vandaag viel na 3 ronden rijden de Kart uit en wou niet meer starten. DWZ startknop indrukken en er gebeurt niets.
Alles doorgemeten, startkop werkt goed en geen kabelbreuk hierin. Als ik de aan/uit schakelaar in druk (Aan) valt de spanning van de accu naar 3 - 4 volt, weer uit heb ik 12,7 volt. Startknop ingedrukt geeft 0 volt. De stekker van de ontsteking los geeft 12, 1 volt. 2 weken terug hadden we hetzelfde probleem. Door een splinternieuwe accu te plaatsen deed hij het weer, echter vandaag niet. Het lijkt erop dat er nu geen accu defect is. Mijn vermoeden is dat de ontsteking defect is. Voor ik deze ga vernieuwen wou ik weten of dit een bekent geval is of dat het mogelijk een ander probleem zou zijn. Ik ga nog verder zoeken, maar enige hulp zou welkom zijn, wij zijn beginnende rijders. We hebben de kart nog maar een maand en is 2e hands gekocht.

Graag hulp,

Groet,
Remco en Bram Feijten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 7:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 7:04 pm
Berichten: 374
en heb je naar de bougie gekeken of tie vonkt als je de start knop indrukt


Laatst bijgewerkt door Achraf. op za maart 17, 2012 7:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 7:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am
Berichten: 701
Woonplaats: lutten
geen kortsluiting?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 7:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 27, 2010 10:05 am
Berichten: 26
Hoe ging de test vandaag Tinus?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 7:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am
Berichten: 706
Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
Een splinternieuwe accu wilt niet zeggen dat ie 100% vol is!

Ik had laatst het zelfde issue met een splinternieuwe accu, na een accutest bleek deze niet volledig vol te zijn.
Na hem te hebben opgeladen met een druppel lader startte de motor weer direct!

Misschien toch maar even proberen je nieuwe accu bij te laden :!:

_________________
Afbeelding
Jungleboy no more :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 7:37 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
Citaat:
Een splinternieuwe accu wilt niet zeggen dat ie 100% vol is!

vrijwel altijd is deze leeg...

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 8:06 pm 

Geregistreerd: za maart 17, 2012 6:12 pm
Berichten: 12
Woonplaats: Arnhem
We hebben nu de accu op de lader staan en hij geeft nu inderdaad aan dat hij niet geheel vol is. Ik zal een nieuwe originele accu gaan kopen en dan kijken wat er gebeurt. Vreemd is wel dat de accu zo snel minder wordt, vorige keer heeft deze geen problemen gegeven en hij heeft op de druppel lader gestaan tevens geeft hij 12,7 volt.
Ik heb geen kortsluiting gemeten.
Vraag: waarom neemt de ontsteking zoveel spanning weg?
Bram raced nog geen wedstrijden (dit jaar), moet ik nu de orginele Rotax accu plaatsen of is een 12v 7,2Ah ook mogelijk?

Alvast dank voor het meedenken,

Bram en Remco Feijten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 11:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 14, 2012 10:56 pm
Berichten: 469
misschien is de startmotor kapot??

_________________
'Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.'
'Goed zijn is niet genoeg, je moet goed genoeg zijn'
Praga Racing Kart '13 - Rotax Max '10 ~ Driver for: JD-Racingparts


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 2:43 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
Bram raced nog geen wedstrijden (dit jaar), moet ik nu de orginele Rotax accu plaatsen of is een 12v 7,2Ah ook mogelijk?

Als je nog geen wedstrijden rijdt mag je in principe elke willekeurige accu plaatsen die je wilt.

Accu's zijn een geval apart. Ik heb zelf iets van 5 FIAMM accu's versleten (dat type was vroeger voorgeschreven bij wedstrijden), 2 daarvan gingen jaren mee, de andere 3 hielden het nog geen dag vol. Ook al een low budget merk accu versleten binnen een dag, maar vorig jaar bijvoorbeeld ook weer een heel jaar lang gereden met een accu van 2 tientjes, zonder problemen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 5:36 pm 

Geregistreerd: za maart 17, 2012 6:12 pm
Berichten: 12
Woonplaats: Arnhem
Alvast dank voor de tips, een accu zou het probleem moeten oplossen, maar ik ben er nog niet zeker van.
Vandaag hebben we nog eens wat testen gedaan. We hebben 2 accuus bijna 24 uur op de lader gehad. 1 gebruikte, welke 12,8V geeft en 1 nieuwe welke 13,9V geeft. We hebben eerst de gebruikte aangesloten, na het inschakelen van de spaning viel deze weg naar 2,5V en liep langzaam naar 10,5. De startmoter is nog niet ingeschakeld geweest en kan dus niet het probleem zijn. Om de test nog eens te doen hebben we de nieuwe accu geplaatst, weer hetzelfde probleem, spanning valt naar 2,5V en komt langzaam weer naar 10,5V. Wanneer ik de stekker van de ontsteking eraf trek komt de spanning weer op 12,8V. We hebben wederom alle bedrading doorgemeten en hebben geen sluiting geconstateerd, wel is er bijna sluiting als ik de stekker op de ontsteking erin druk (er wordt een weerstand gezien, ipv 0).
Heeft iemand mischien een ontseking op de schap liggen? : :?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 5:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 04, 2007 8:26 pm
Berichten: 218
Woonplaats: zoetermeer
er is een verschil tussen niet starten en niet aanslaan.

als de motor niet eens wil starten zou ik eerst eens even meten of je spanning krijgt bij de startmotor wanneer je op de startknop drukt

als hij niet aanslaat (vonkt de bougie?) zou het in de bobine kunnen zitten, maar deze gaat echt echt niet vaak kapot .

heb je een goede massa?

_________________
www.tpxkartservice.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 6:04 pm 

Geregistreerd: za maart 17, 2012 6:12 pm
Berichten: 12
Woonplaats: Arnhem
@Wilkart_Racer: Het probleem is niet starten, de startmotor wil niet draaien. Als de kart aan staat, zakt de spanning al naar 2,5 volt er is dan nog niet gestart. De startkop indrukken heb ik geen spanning meer op de accu, ik vermoed dat de startmotor te weinig spanning krijgt om te draaien omdat er bij de ontsteking spanning wordt weggenomen. Start knop los geeft weer spanning. Als ik de startknop indruk en startmotor doormeet heb ik 100% signaal (piep), start kop los is er geen contact.
Wat ik gisteren wel geconstateerd had was dat de massa van de ontsteking los (Dikke kabel, tussen spoel en motor)zat door een bout met kapot schroefdraad. Een nieuwe bout geplaatst echter niet de oplossing. Nu heb ik gelezen dat een loszittende massakabel schade kan brengen aan de ontsteking/bobine, vandaar mijn gedachte dat het de ontsteking zou kunnen zijn. Tevens als ik de stekker los trek op de ontsteking komt de spanning op de accu weer terug.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 7:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm
Berichten: 404
Woonplaats: Lommel - België
Ik zou om te beginnen eerst zorgen dat je je starter kan aansturen.
Indien dit niet lukt via de originele/aanwezige startinstallatie zou ik even de accu direct aansluiten op de starter.
Als hij het dan wel gewoon doet weet je dat de starter en de accu goed zijn.
Als hij het niet doet kan je de andere accu testen en de starter ook eens doormeten.

Ook zou ik de weerstand van de kabels eens doormeten.
Ze maken misschien geen kortsluiting maar kunnen wel een zeer hoge weerstand hebben door verschillende redenen.

Zo zou ik het aanpakken in ieder geval.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 7:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Koppel de startmotor eens af en kijk of je nog zo snel spanning verliest.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 8:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm
Berichten: 353
Woonplaats: bemmel
mocht je er niet uit komen bram moet je maar een pb sturen woon niet ver weg van je.
ben handig met electronica.
mvg maurice

_________________
Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David