Auteur |
Bericht |
Lavrijsen
|
Geplaatst: ma dec 12, 2011 12:21 am |
|
|
Kartmakkers, Ik wil voor de winter het koelwater van mijn Rotax max junior halen. Hoe doe ik dat ? Radiator dop eraf en de kart op zijn kop houden ? of kan het handiger ? Groet, John 
_________________ Klassieke Kombi kart met Rotax Max Junior, geschikt voor vader/zoon door verstelbare pedalen en 2 stoelen Tibi kart met Subaru 350 twin (te koop voor recreant)
De winnaar van de recreanten heeft de grootste glimlach op zijn gezicht. Lest best !
|
|
Omhoog |
|
 |
TaxMax
|
Geplaatst: ma dec 12, 2011 7:30 am |
|
|
Onderste radiateurslang loshalen en kantelen (beide zijden).
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: ma dec 12, 2011 8:13 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
en eventueel dan nog zachtjes achteras ronddraaien.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: ma dec 12, 2011 9:59 am |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Achteras ronddraaien is niet van toepassing bij een Rotax, Bamacrew.
Gewoon slangenklem losmaken onderaan de radiateur, Dop van de radiateur eraf, Slang van de radiateur proberen drukken en vervolgens moet het water er normaal uitlopen: je kan ook blazen via de bovenkant van de radiateur dan: loopt die sneller leeg en blijft er minder water in het systeem.
Veel succes!
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: ma dec 12, 2011 10:29 am |
|
|
o ja wacht waterpomp zit bij rotax in het blok  oops.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
Lavrijsen
|
Geplaatst: di dec 13, 2011 1:31 pm |
|
|
ok bedankt, wat een snelle respons hier Ik ga het vanavond of morgenavond doen. Waterpomp in het blok, moet ik die nog apart droogblazen of loopt het water wel naar het laagste punt, ofwel naar de onderste slang van de radiator ? Veel dank alvast, Groet, John 
_________________ Klassieke Kombi kart met Rotax Max Junior, geschikt voor vader/zoon door verstelbare pedalen en 2 stoelen Tibi kart met Subaru 350 twin (te koop voor recreant)
De winnaar van de recreanten heeft de grootste glimlach op zijn gezicht. Lest best !
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: di dec 13, 2011 2:38 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Onderste slang van de radiator losmaken, en zoals gezegd: dop eraf (anders gaat die niet leeglopen: probeert die een "vacuum" te trekken als het water eruit loopt: gezien er geen lucht inkomt langs de andere kant)
Hoeft verder niets droog te blazen: als je het laat leeglopen, is die voor 95 procent leeg.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
jeroenslb
|
Geplaatst: di dec 13, 2011 8:26 pm |
|
Geregistreerd: do jul 03, 2008 6:50 am Berichten: 180 Woonplaats: Duiven
|
je zou er na de tijd nog een anti vries in kunnen doen... Hier zit een beetje olie in. Dit beschermt de keerringen bij de waterpomp nog enigszins tegen roesten.
_________________ VRK-Rotax 125 FRmax
Never drive faster than your guardian angle can fly... 
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: wo dec 14, 2011 9:26 am |
|
|
En binnenkant van je radiateur tegen roesten ook lijkt me.
|
|
Omhoog |
|
 |
Wikart_Racer
|
Geplaatst: wo dec 14, 2011 10:47 am |
|
Geregistreerd: wo jul 04, 2007 8:26 pm Berichten: 218 Woonplaats: zoetermeer
|
Inderdaad, zorg ervoor dat je wat antivries in je koelsysteem doet incl water.
zo blijven je keeringen van je waterpomp goed.
|
|
Omhoog |
|
 |