Auteur |
Bericht |
Spasta
|
Geplaatst: di sep 27, 2011 9:58 am |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Hallo,
heb al wat rondgezocht maar niet direct een antwoord gevonden op mijn vraag: Afgelope zondag in Genk gaan rijden. Carburateur settings: Sproeier 162 Denso IW-29 Vlotter ed. weet ik niet zo vanbuiten maar de bougie was mooi koffie met melk bruin dus dat zat wel goed.
Het probleem: Op het einde van het rechte stuk viel de ontsteking soms weg, dat idee had ik in ieder geval. Hij stotterde/viel soms weg op het einde van het rechte stuk. Dit 1 a 2 keer.
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Reed verder goed, accu was helemaal vol, nergens geen problemen mee.
Groeten, Hans
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: di sep 27, 2011 10:13 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Heb je met een andere accu getest? Het kan zijn dat hij miss wel vol "lijkt". Maar niet voldoende vermogen kan leveren bij hogere toeren, of gek gaat doen door de vibratie. Zitten je stekers van je kabel boom goed vast en geborgen? --> slechte/losse hal (ontstekingsvoeler in je blok)
Het stotteren was het inhouden voor een langere tijd en na snelheids verlies de motor weer trg kwam. --> Kan het niet je toevoer van je benzine zijn? Of was het echt zo nu en zo dan stotteren? -> kans op onsteking idd.
oh heel lullig, bougiedop gecontroleerd?
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Spasta
|
Geplaatst: di sep 27, 2011 10:26 am |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Andere accu heb ik niet getest. Zou het kunnen zijn maar reed wel gewoon goed en soms deed hij het ook niet. Zelfs op het einde van de dag reed hij nog steeds goed. Ik acht de kans klein dat dat de oorzaak was maar ga het zeker testen volgende keer. Stekkers ed. zal ik ook zeker controleren.
Het stotteren was zeer kortstondig. Hij viel heel even weg en ging gewoon verder. Het is niet zo dat hij direct terugviel in snelheid, daarvoor ging het allemaal veel te snel.
Vandaar ook dat ik meer richting ontsteking dacht. Een nieuwe bougie had ik niet bij maar ga ik volgende keer ook proberen om dat ook uit te kunnen sluiten.
|
|
Omhoog |
|
 |
Toon
|
Geplaatst: di sep 27, 2011 11:15 am |
|
Geregistreerd: vr sep 16, 2011 8:41 am Berichten: 15 Woonplaats: Eindhoven
|
Wat ik weleens met mij Rotax Max heb gehad is de benzinepomp/vaciuumpompje onder de luchtfilter niet goedfunctioneerde, hierbij liep het vlotterbakje niet helemaal vol. Met als gevolg dus een stotterende motor het rechte stuk. Bij Genk en Berghem omdat dit wat langere rechte stukken zijn.
_________________ Birel r32 iame k25 tunend Energy Corse 2005 rotax max Tibi TM Cross 125cc
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di sep 27, 2011 3:55 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Andere mogelijke oorzaken van stotteren: -Busje boven op bougie zit niet meer goed vast. -Kabels zitten niet goed vast aan accu.
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: di sep 27, 2011 4:14 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Met de hoofdsproeier spelen. Dat moet je eerst eens proberen, kleiner gaan en groter en dan gewoon kijken wanneer het minder wordt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Spasta
|
Geplaatst: di sep 27, 2011 4:31 pm |
|
|
Bedankt voor de tips. Zal ze zeker controleren en/of toepassen op de baan.
|
|
Omhoog |
|
 |
piking
|
Geplaatst: di sep 27, 2011 5:30 pm |
|
Geregistreerd: vr feb 29, 2008 3:49 pm Berichten: 333 Woonplaats: Emmeloord
|
Zou het kunnen zijn dat je max toeren draait (14200-14300) en dat de ontsteking hem tegen houd en daardoor stottert? Ik heb zelf 1 motor die dat erg doet namelijk, ongeacht de sproeier of afstelling.
_________________ Birel RY30, Rotax Max
|
|
Omhoog |
|
 |
Thomas_05
|
Geplaatst: di sep 27, 2011 6:33 pm |
|
|
Sproeier kan je ook checken tijdens het rijden. Kijk even of je op het rechte stuk bij de carburateur kunt. Dan even kijken of hij beter loopt als je de choke rustig gebruikt, of het slangetje even dichtknijpen van de benzinetoevoer naar je carburateur. Niet te lang dichtknijpen, anders loopt je blok vast.
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: di sep 27, 2011 8:04 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Ik heb ook precies hetzelfde gehad en toen lag het aan mijn accu (die pas 2 uur oud was) ! Accu vervangen en gaan met de banaan !
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |