Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di sep 27, 2011 9:58 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm
Berichten: 404
Woonplaats: Lommel - België
Hallo,

heb al wat rondgezocht maar niet direct een antwoord gevonden op mijn vraag:
Afgelope zondag in Genk gaan rijden.
Carburateur settings:
Sproeier 162
Denso IW-29
Vlotter ed. weet ik niet zo vanbuiten maar de bougie was mooi koffie met melk bruin dus dat zat wel goed.

Het probleem:
Op het einde van het rechte stuk viel de ontsteking soms weg, dat idee had ik in ieder geval.
Hij stotterde/viel soms weg op het einde van het rechte stuk. Dit 1 a 2 keer.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Reed verder goed, accu was helemaal vol, nergens geen problemen mee.

Groeten,
Hans


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 27, 2011 10:13 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Heb je met een andere accu getest?
Het kan zijn dat hij miss wel vol "lijkt". Maar niet voldoende vermogen kan leveren bij hogere toeren, of gek gaat doen door de vibratie.
Zitten je stekers van je kabel boom goed vast en geborgen? --> slechte/losse hal (ontstekingsvoeler in je blok)

Het stotteren was het inhouden voor een langere tijd en na snelheids verlies de motor weer trg kwam. --> Kan het niet je toevoer van je benzine zijn?
Of was het echt zo nu en zo dan stotteren? -> kans op onsteking idd.

oh heel lullig, bougiedop gecontroleerd?

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 27, 2011 10:26 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm
Berichten: 404
Woonplaats: Lommel - België
Andere accu heb ik niet getest. Zou het kunnen zijn maar reed wel gewoon goed en soms deed hij het ook niet. Zelfs op het einde van de dag reed hij nog steeds goed. Ik acht de kans klein dat dat de oorzaak was maar ga het zeker testen volgende keer.
Stekkers ed. zal ik ook zeker controleren.

Het stotteren was zeer kortstondig. Hij viel heel even weg en ging gewoon verder.
Het is niet zo dat hij direct terugviel in snelheid, daarvoor ging het allemaal veel te snel.

Vandaar ook dat ik meer richting ontsteking dacht.
Een nieuwe bougie had ik niet bij maar ga ik volgende keer ook proberen om dat ook uit te kunnen sluiten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 27, 2011 11:15 am 

Geregistreerd: vr sep 16, 2011 8:41 am
Berichten: 15
Woonplaats: Eindhoven
Wat ik weleens met mij Rotax Max heb gehad is de benzinepomp/vaciuumpompje onder de luchtfilter niet goedfunctioneerde, hierbij liep het vlotterbakje niet helemaal vol. Met als gevolg dus een stotterende motor het rechte stuk. Bij Genk en Berghem omdat dit wat langere rechte stukken zijn.

_________________
Birel r32 iame k25 tunend
Energy Corse 2005 rotax max
Tibi TM Cross 125cc


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 27, 2011 3:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Andere mogelijke oorzaken van stotteren:
-Busje boven op bougie zit niet meer goed vast.
-Kabels zitten niet goed vast aan accu.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 27, 2011 4:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Met de hoofdsproeier spelen. Dat moet je eerst eens proberen, kleiner gaan en groter en dan gewoon kijken wanneer het minder wordt.

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 27, 2011 4:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm
Berichten: 404
Woonplaats: Lommel - België
Bedankt voor de tips.
Zal ze zeker controleren en/of toepassen op de baan.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 27, 2011 5:30 pm 

Geregistreerd: vr feb 29, 2008 3:49 pm
Berichten: 333
Woonplaats: Emmeloord
Zou het kunnen zijn dat je max toeren draait (14200-14300) en dat de ontsteking hem tegen houd en daardoor stottert?
Ik heb zelf 1 motor die dat erg doet namelijk, ongeacht de sproeier of afstelling.

_________________
Birel RY30, Rotax Max


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 27, 2011 6:33 pm 

Geregistreerd: za jan 29, 2011 2:07 am
Berichten: 55
Sproeier kan je ook checken tijdens het rijden. Kijk even of je op het rechte stuk bij de carburateur kunt. Dan even kijken of hij beter loopt als je de choke rustig gebruikt, of het slangetje even dichtknijpen van de benzinetoevoer naar je carburateur. Niet te lang dichtknijpen, anders loopt je blok vast.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 27, 2011 8:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Ik heb ook precies hetzelfde gehad en toen lag het aan mijn accu (die pas 2 uur oud was) !
Accu vervangen en gaan met de banaan !

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David