Auteur |
Bericht |
birel13
|
Geplaatst: ma maart 07, 2011 7:46 pm |
|
Geregistreerd: di feb 22, 2011 9:26 pm Berichten: 18 Woonplaats: langedijk
|
hallo
ik heb een birelkart met een maxter 100cc mx-l watergekoelt maar hij is direct aangedreven en dat vind ik niet echt handig dus weet iemand of je er alleen een vrijloop voor kan kopen of moet je dan een verlengde krukas hebben
gr. stefan
_________________ birel R32 '08 MRC XTR KF3 '09
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: ma maart 07, 2011 8:18 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Denk wel dat je een langere krukas nodig hebt voor de koppeling!!
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
sierradrivr
|
Geplaatst: di maart 08, 2011 10:02 pm |
|
Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm Berichten: 300
|
als je een langere kruk steekt en als die de standaard 25mm is zal het zo geen probleem zijn maar ik denk dat je standaard kruk wat kort zal zijn...
_________________ gas geven : direkt vooruit gaan sturen :direkt draaien remmen: direkt vertragen afstappen :een smile tot achter je oren DAT IS KARTEN !!!
ayrton senna god of karting !
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: wo maart 09, 2011 12:55 am |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Het gaat om een 100cc blokje he, das niet vergelijkbaar met een Honda GX blok.
|
|
Omhoog |
|
 |
sierradrivr
|
Geplaatst: wo maart 09, 2011 2:19 pm |
|
Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm Berichten: 300
|
het systeem van een centrifugaal heeft op zich toch weinig te maken met de motor als het past en de stationaire toeren komen overeen (en het kan de kracht aan ) is er toch geen probleem stel nu dat hij een as heeft met de zelfde diameter als een vt 250 ofzo zal dat toch werken ?
_________________ gas geven : direkt vooruit gaan sturen :direkt draaien remmen: direkt vertragen afstappen :een smile tot achter je oren DAT IS KARTEN !!!
ayrton senna god of karting !
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: wo maart 09, 2011 5:49 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: heeft op zich toch weinig te maken met de motor als het past Of het past heeft alles met de motor te maken. Waar er tig mogelijkheden zijn voor Honda GX motoren wat koppelingen betreft, zijn er zo goed als 0 voor 100cc tweetakt blokjes (m.u.v junioren natuurlijk). Het probleem zit niet in de koppelingen, maar in de krukassen die gewoon niet zo gemaakt zijn dat er een koppeling op gemonteerd kan worden. Honda GX motoren worden voor 1001 toepassingen gebruikt, dus Honda heeft er zelf al rekening mee gehouden dat er van alles en nog wat op die krukas gemonteerd moet kunnen worden.
|
|
Omhoog |
|
 |
sierradrivr
|
Geplaatst: wo maart 09, 2011 11:47 pm |
|
Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm Berichten: 300
|
mmm zo had ik er nog niet over gedacht :p en een andere krukas steken dat wel gaat bestaat niet zeker ?
_________________ gas geven : direkt vooruit gaan sturen :direkt draaien remmen: direkt vertragen afstappen :een smile tot achter je oren DAT IS KARTEN !!!
ayrton senna god of karting !
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: za maart 12, 2011 5:07 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Een andere krukas steken kan mits je het juiste type vindt geen probleem zijn. Er waren vroeger genoeg 2-takt blokjes waarvan je zowel een rechtstreeks aangedreven uitvoering had als 1 met centrifugaal koppeling. Een krukas van zo'n blok bestaat uit 2 gedeeltes (wang + as) die verbonden zijn met de "big end" waar het onderste gedeelte van je zuigerstang op gemonteerd zit. De as aan de kant waar je tandwiel op komt was bij een rechtstreeks aangedreven motor gewoon korter dan bij 1tje met een koppeling op. Met wat zoekwerk (en geluk) vind je nog wel ergens zo'n halve krukas met as die lang genoeg is om je motor om te bouwen. Op voorwaarde dat je ook nog de andere onderdelen (koppeling enz.) vindt natuurlijk. 
|
|
Omhoog |
|
 |
sierradrivr
|
Geplaatst: za maart 12, 2011 7:20 pm |
|
Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm Berichten: 300
|
@ beire je kan je natuurlijk ook met je krukas naar een betere draaier bevinden en de krukas zo laten herslijpen dat er een koppeling wel op past he
_________________ gas geven : direkt vooruit gaan sturen :direkt draaien remmen: direkt vertragen afstappen :een smile tot achter je oren DAT IS KARTEN !!!
ayrton senna god of karting !
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: za maart 12, 2011 8:34 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Knappe draaier die een as zo maar even een centimeter of 2 langer maakt.  Ik zeg niet dat het bij alle assen zo is maar de meeste zijn zoals ik hogerop al gezegd heb wel iets langer als er een koppeling op moet passen.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: za maart 12, 2011 9:03 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
grote verschil is het toerental waarbij de koppeling aangrijpt. Daarnaast is een 2 takt meer gericht op pk's en een 4 takt meer op koppel.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
birel13
|
Geplaatst: za apr 23, 2011 3:07 pm |
|
Geregistreerd: di feb 22, 2011 9:26 pm Berichten: 18 Woonplaats: langedijk
|
oke naja ik heb nu besloten om maar een ander blok te kopen want het is inderedaad zo dat je een langere krukas en dergelijke moet kopen maar ik ga volgende week een kf3 blok halen maar zijn er mensen die evaring hebben met dit blok het is een juniorblok zeggen ze maar schijnen makkelijk een max bij te houden en met die maxter had ik daar ook al niet echt problemen mee maar die was gevlakt enz. en een ibea cab. er op
_________________ birel R32 '08 MRC XTR KF3 '09
|
|
Omhoog |
|
 |