Auteur |
Bericht |
Backlash
|
Geplaatst: wo feb 02, 2011 9:33 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Hoi, Was vanavond m'n kartje aan het poetsen, kom ik tot de ontdekking dat het chassis gescheurd is daar waar de bout tegen de motor aan drukt om hem naar voren te stellen (de plaat tussen de 2 lager van de achteras).. Nou ga ik van het weekend alles demonteren, laten lassen en meteen een nieuwe poerdercoat laag erop (wilde hem toch rood hebben) maar is het verstanding om er een verstevingingsplaat op te laten lassen, of hoort deze nooit te scheuren? Er staat een Yamaha YZ 125 cross op het frame. Anyway, dat word zondag geen race kijken in Genk, maar de kart demonteren 
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: wo feb 02, 2011 11:49 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
frames scheuren wel vaker, zeker wanneer ze al wat ouder zijn. ik had hetzelfde, bij de motor bevestigingspunt doorgescheurd. ik heb destijds de fout gemaakt om zelf eerst het frame te schuren. hiermee druk je de poedercoating in de scheur waardoor het niet goed gelast kon worden. gevolg is dat hij eerst met een haakse slijper de scheur moest vergroten ( schoonmaken ) om hem vervolgens weer dicht te lassen. de las is erg mooi geworden en je ziet na het spuitwerk er niets van weer. om een antwoord op je vraag te geven, nee geen extra plaat er op lassen. hiermee verander je tevens ook de eigenschappen van je chassis. en is het gewoon niet nodig, het frame heeft zijn flexibiliteit nodig. ik heb hem professioneel laten lassen en dat wil ik jou ook adviseren. kost je ongeveer 20,- maar dan weet je zeker dat het goed is. daarna pas schuren en spuiten  succes!
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: do feb 03, 2011 12:06 am |
|
|
De poedercoat moet wel weg voordat deze gelast word. Met een staalborstel tol in de boormachine moet lukken.
Lassen kost me niets, doet mijn zwager als beroep. maar dus geen extra versteviging zeg je...... goed dan laat ik alleen de scheur lassen. Misschien goed dat hij een keer helemaal uit elkaar gaat, misschien kom ik nog meer tegen.
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: do feb 03, 2011 8:53 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Het beste om de poedercoat eraf te halen is met afbijt dan beschadig je je chassis niet wel een klote werk. Je kunt het beste superafbijt van de gamma nemen werkt het beste spreek uit ervaring. En ik zou wel even een versteviging maken als je toch gaat lassen kun je het beter maar gelijk doen. Veel succes!!!!
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: do feb 03, 2011 11:30 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
verfafbijt!! BRIL OP!! en handschoenen. dat spul is irritantt als het op je huid komt. En bril is niet persee nodig tot je het in je oog krijgt.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: do feb 03, 2011 1:17 pm |
|
|
Ja inderdaad bescherming gebruiken en voorzichtig het dekseltje eraf halen spreek uit ervaring jammer genoeg 
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: do feb 03, 2011 2:55 pm |
|
|
Citaat: Ja inderdaad bescherming gebruiken en voorzichtig het dekseltje eraf halen spreek uit ervaring jammer genoeg hand op het dekseltje en dan met schroevendraaier rustig open wippen dan ontsnapt de lucht. anders word het deksel koppen ben ik bang.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: do feb 03, 2011 2:58 pm |
|
|
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: do feb 03, 2011 7:09 pm |
|
|
Ik snap em! snap alleen niet waarom met met afbijt middel moet, het argument is dat er met schuren poedercoat in de scheur komt.. Maar wanneer de poedercoat met afbijt middel oplost loopt het nog makkelijker die scheur in. Of kan dat dan geen kwaad?
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: do feb 03, 2011 7:42 pm |
|
|
Met schuren krijg je poeder en gaat het de scheur in met afbijt bladderd het eraf.
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: do feb 03, 2011 10:11 pm |
|
|
okay, morgen ff smeren... kart is tot elk boutje nu gedemonteerd. Zaterdag lasse, en volgende week naar de spuiter. Had wel een tegenvaller, zat met m'n vinger tussen tandwiel en ketting en dat kostte me mijn nagel  eigen schuld, dikke bult.
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: vr feb 04, 2011 8:50 am |
|
|
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: za feb 05, 2011 10:14 am |
|
|
jazeker auw auw, maar goed ingepakt en doorgesleuteld want het frame moest ik vandaag kaal hebben.
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: za feb 05, 2011 2:55 pm |
|
|
Citaat: jazeker auw auw, maar goed ingepakt en doorgesleuteld want het frame moest ik vandaag kaal hebben. Liefde voor de hobby  DIEhard.
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: za feb 05, 2011 4:50 pm |
|
|
hmmm de afbijt methode is voor niets geweest, m'n zwager zei dat als je het goed gelast wil hebben moet het ingeslepen worden. Een las op de scheur leggen heeft een minder goed effect dan inslijpen en opnieuw dicht lassen. maar goed, better safe then sorry! Hij zit weer dicht, en aan twee kanten gelast. Woensdag word het frame gestraald en gespoten. In de tussen tijd de rest van de spullen schoonmaken, kappen bestickeren en volgend weekend alles weer opbouwen. Heb een nieuwe KG unico set gekocht, vind daarvan het fronpanel op die voet met die bumper er stoer uit zien  Zodra hij weer in elkaar zit, dan meteen het circuit op, anders krijg ik afkick verschijnselen... en maar hopen dat ik niet weer meteen in de grindbak beland en weer overnieuw kan beginnen hahha.
|
|
Omhoog |
|
 |