Auteur |
Bericht |
100cc vortex
|
Geplaatst: zo jun 13, 2010 9:11 am |
|
Geregistreerd: zo apr 12, 2009 9:25 am Berichten: 87
|
hallo, ik heb een vraagje wat is de voor en achter tandwiel afstelling en carburateur etc.. op pottendijk emmen en wat is de beste afstelling van de powervalve op pottendijk?
M.V.G Jeremy
|
|
Omhoog |
|
 |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: zo jun 13, 2010 9:53 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
tandwiel 12-79
carburateur sproeier 168 (weer's afhankelijk) hoe warmer hoe armer
grtz Swiss
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan 
|
|
Omhoog |
|
 |
piking
|
Geplaatst: zo jun 13, 2010 10:41 pm |
|
Geregistreerd: vr feb 29, 2008 3:49 pm Berichten: 333 Woonplaats: Emmeloord
|
Ben er vandaag nog geweest.
Tandwiel 12-79 Hoofd Sproeier 165, Naaldstand 2 Powervalve op 7-8
Blokje liep perfect hierop en ik haalde ongeveer 14200 toeren.
_________________ Birel RY30, Rotax Max
|
|
Omhoog |
|
 |
100cc vortex
|
Geplaatst: ma jun 14, 2010 9:24 am |
|
Geregistreerd: zo apr 12, 2009 9:25 am Berichten: 87
|
wat is de beste powervalve afstelling dat je het snelst uit de bocht komt bedankt allebij voor de reactie
|
|
Omhoog |
|
 |
piking
|
Geplaatst: ma jun 14, 2010 3:57 pm |
|
Geregistreerd: vr feb 29, 2008 3:49 pm Berichten: 333 Woonplaats: Emmeloord
|
Zolang je op de top niks verliest kan je lager gaan, ik zit nu op 7. Mischien zelfs is 6 proberen volgende keer.
_________________ Birel RY30, Rotax Max
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: ma jun 14, 2010 11:46 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
100cc vortex...
dat is afhankelijk van: - tandwiel verhouding - je eigen gewicht - soort bocht - etc.
Dus je kan niet echt zeggen... " zet hem maar even op 8 klikken en je bent eerder weg dan een wegracer" ... nee helaas gaat dat niet zo.... je moet het zelf even uitproberen ahv je tijden. Daarna moet je niet vergeten dat hoe meer je hem dicht doet, je wel iets(je) meer trekkracht onderin hebt maar je komt bovenin de teoren dan weer te kort... Het is dus een compromie.....
suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
100cc vortex
|
Geplaatst: di jun 15, 2010 2:11 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 12, 2009 9:25 am Berichten: 87
|
jah dat klopt maar bedankt voor de reactie's
|
|
Omhoog |
|
 |
DJ_Ex
|
Geplaatst: wo sep 08, 2010 1:10 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 08, 2010 9:37 am Berichten: 661 Woonplaats: Nieuw-Buinen (Drenthe)
|
Hoe kan ik eigenlijk de naald verzetten, en de sproeier. ik heb dat eigenlijk nog nooit gedaan bij mn max, omdat ie naar mijn mening altijd wel goed liep. Maar wil nu meer en meer der uit halen en voordat ik daar aan begin zou ik graag weten wat ik moet doen.
gr, René
_________________ Intrepid Cruiser, Modena MKZ 2016
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: wo sep 08, 2010 2:15 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Sproeier zit aan de onderkant in de carburateur en kun je met een schroevendraaier los draaien en de gasnaald zit met een ringetje vast onder de koperen schroef waar je gaskabel in vast zit.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
Henry
|
Geplaatst: wo sep 08, 2010 3:00 pm |
|
Geregistreerd: di sep 15, 2009 9:12 pm Berichten: 161 Woonplaats: Groningen
|
Is 12-79 niet heel kort? Ik heb (indirect) van een wedstrijdrijder gehoord dat als je de laatste bocht goed neemt de goede vergiering 12-66 is. Zelf kwam ik met 12-66 niet aan de 14.000 toeren, ben een beginner, en mij werd toen door iemand 12-70 aangeraden  .
_________________ Intrepid '10 - Rotax Max Sr. '07 spec
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: wo sep 08, 2010 3:09 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: Hoe kan ik eigenlijk de naald verzetten, en de sproeier. ik heb dat eigenlijk nog nooit gedaan bij mn max, omdat ie naar mijn mening altijd wel goed liep. Maar wil nu meer en meer der uit halen en voordat ik daar aan begin zou ik graag weten wat ik moet doen. De zwarte dop op je carbu moet je los draaien (daar waar de gaskabel uitkomt) dan kan je de naald er gewoon uithalen en door het ringetje los te draaien kan je hem in hoogte/laagte verstellen. De sproeier zit onderaan de carbu, daarvoor draai je best de carbu om. Zodat de grote moer naar boven komt. Deze draai je los en dan zie je een koperen schroefje zitten. Dat is je sproeier. Philippe
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
DJ_Ex
|
Geplaatst: wo sep 08, 2010 3:36 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 08, 2010 9:37 am Berichten: 661 Woonplaats: Nieuw-Buinen (Drenthe)
|
tnx voor de uitleg..ik had het wat bekeken..maar aangezien ik altijd pech heb...ik sleutel en bij mij breekt er dan net wat af.. wilde ik eerst ff zeker weten  maar 12-66 op pottendijk? ik rij met 12-80..zondag es 79 proberen maar ik ben wat zwaarder..tand des tijds.hihi maakt dat nog wat uit?
_________________ Intrepid Cruiser, Modena MKZ 2016
|
|
Omhoog |
|
 |
Henry
|
Geplaatst: wo sep 08, 2010 3:54 pm |
|
Geregistreerd: di sep 15, 2009 9:12 pm Berichten: 161 Woonplaats: Groningen
|
Of je gewicht uitmaakt voor je vertanding? Ja, je kan dan het best een iets groter achter tandwiel nemen zodat je kart het wat makkelijker heeft. En met die 12-66 had ik in het midden wat te weinig kracht, en haalde ik maar iets van 12.500 toeren. Maar hoe groot is het verschil tussen 12-66 en 12-70? Zou je dat echt merken of moet ik toch ook maar nog groter gaan?
_________________ Intrepid '10 - Rotax Max Sr. '07 spec
|
|
Omhoog |
|
 |
tinus kremer
|
Geplaatst: wo sep 08, 2010 4:47 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
ik rij daar met 12 - 78 en haal 14100 rpm
met 12 - 66 heb je denk ik verkeerd begrepen dat kan niet
|
|
Omhoog |
|
 |