Auteur |
Bericht |
Turtle
|
Geplaatst: wo sep 08, 2010 12:52 pm |
|
|
Ik ben in het bezit van een IAME Leopard 125 cc automaat. Gisteren heb ik de tandwielen, ketting, achterad en tandwiel-support vervangen. Nu valt het me, na het afstellen van de motorsteunen, op dat de ketting bij één omwenteling van het achtertandwiel op verschillende standen een verschillende kettingspanning heeft. Bij een bepaalde achtertandwielstand staat de ketting (te) strak en draai ik het achtertandwiel/as een halve ronde dan staat de ketting (te) los. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak is/hoe het te verhelpen is?
|
|
Omhoog |
|
 |
Matthijs
|
Geplaatst: wo sep 08, 2010 1:03 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Ik heb geen ervaring met 125 cc, maar volgens mij is het voor elke kart hetzelfde: richtlijn is 1 cm speling (dus halve centimeter omhoog en halve centimeter omlaag) op het strakste punt. Elke ketting heeft speling. Op andere punten kan de speling dus best 2 cm zijn, als het maar nergens minder is dan 1 cm.
Is de ketting dan op sommige plekken echt heel los dan moet je een nieuwe ketting overwegen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: wo sep 08, 2010 1:50 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Heeft iemand enig idee wat de oorzaak is Het kan zijn dat je as scheef is waardoor er op het ene punt meer spanning op de ketting komt te stan dan op een ander punt. Citaat: hoe het te verhelpen is? As recht maken / nieuwe as regelen
|
|
Omhoog |
|
 |
Sylvester
|
Geplaatst: wo sep 08, 2010 2:05 pm |
|
|