Auteur |
Bericht |
stanley_h
|
Geplaatst: zo aug 22, 2010 8:55 pm |
|
Geregistreerd: di okt 07, 2008 8:54 pm Berichten: 52
|
Ik wilde vandaag de lagers van de achteras vervangen. Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste de lager uit de lagerhouder krijg?
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: zo aug 22, 2010 9:01 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Vaak zit er een uitsparing in, en kan je het lager zo kantelen dat je hem uit de lagerhouder kunt pakken.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo aug 22, 2010 11:02 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
lager haaks in je houder drukken, en dan david zijn actie doen (draaien tot de uitsparing)
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: ma aug 23, 2010 9:38 am |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
Er zijn ook lagerhouders, meestal oudere, die die uitsparing niet hebben.
ik zal straks een foto plaatsen van mijn lagerhouders want ik dacht dit ook al lang te vragen...
grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma aug 23, 2010 11:20 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
uitsparing is heel klein, het is niet een onderbreking van je schaal.. een kuiltje waardoor je em net erin krijgt. Lagers zijn bol en je schalen hol daardoor blijft het in elkaar zitten. post je pica's en we zullen zien 
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: ma aug 23, 2010 12:39 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
We zullen zeker zien, ik heb nu ook wel al wat lagers gestoken op de 2 andere karts hoor... De lagerhouders op de 2 andere hebben die uitsparing wel... Deze niet. Ik kan de lager zelfs niet kantelen. Het enige dat ik kan bedenken is dat de 2 helften van de lagerhouder gescheiden moeten worden (gezien hij rondom precies doorgezaagd is), maar ik weet niet hoe ik ze uit elkaar kan krijgen.  grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: ma aug 23, 2010 12:52 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Als deze bij elkaar gehouden zijn met lijm: in super heet water leggen, zodat de lijm ontbind?
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: ma aug 23, 2010 12:58 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
is dat niet slecht voor de lager zelf?
grtz
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: ma aug 23, 2010 12:58 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Als een lager werkt, wordt die ook warm (zet die ook uit als je dat bedoelt), dus lijkt me niet..
Edit: en achteraf natuurlijk wel meteen goed drogen en invetten
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: ma aug 23, 2010 1:53 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Kan misschien wel werken, al zal je water wel tamelijk heet moeten zijn. Anders zou hij al lossen als hij gewoon warm wordt... (Geen idee of het werkelijk zo is, maar...)
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: ma aug 23, 2010 3:43 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Kan zo te zien alleen geklemd zijn, lagerhouder verwarmen, daarna zou het lager er zo uit moeten vallen. Heb dit trouwens nog nooit gezien, wel de methode van David, of zoals bij onze Kombi (wat ik zelf het mooiste systeem vindt) een deelbare lagerhouder, twee helften zitten met bouten aan elkaar, daartussen wordt het lager geklemd.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: ma aug 23, 2010 4:01 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
Hij is eruit ik had mijn 2 andere lagerhouders ook losgemaakt en die vielen vanzelf in 2 delen van rond de lager. die ene zat wat meer gekneld, maar met een klein tikje op de werkbank is hij toch ook losgekomen. grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma aug 23, 2010 4:04 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Dat is inderdaad ook een mooi systeem, Mach1 had/heeft dat ook.
Als verwarmen niet helpt blijft eigenlijk alleen persen over, beide methodes lijken me wat vreemd bij lagers met een bolle buitenschaal.
|
|
Omhoog |
|
 |
stanley_h
|
Geplaatst: vr aug 27, 2010 9:03 pm |
|
Geregistreerd: di okt 07, 2008 8:54 pm Berichten: 52
|
Bedankt voor de reacties, het was er 1 met uitsparingen.
|
|
Omhoog |
|
 |