Auteur |
Bericht |
jackblackbird
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 10:45 am |
|
Geregistreerd: di okt 06, 2009 3:24 pm Berichten: 260
|
eey allemaal ik heb zondag op driebergen getraind met mijn rk1 maar afentoe hield hij een beetje in op het eind van het rechte stuk en daarna ging hij gewoon weer normaal draaien heeft iemand mischien een idee waarom dit komt ?????
|
|
Omhoog |
|
 |
Robs
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 11:12 am |
|
Geregistreerd: wo okt 07, 2009 4:08 pm Berichten: 121 Woonplaats: Vlissingen
|
carberateur afstelling vermoed ik.. althans wij hadden het ook op genk en toen ik de bovenin-sproeier wat hoger had gezet ging het beter
_________________ *Aprilia RS250 *BMW 320I (bijna circuit-klaar) *Zanardi + KF1
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 11:18 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Ik roep maar even wat geks, misschien in de toerenbegrenzer gereden ????
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
Robs
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 11:19 am |
|
Geregistreerd: wo okt 07, 2009 4:08 pm Berichten: 121 Woonplaats: Vlissingen
|
dat kan ook 
_________________ *Aprilia RS250 *BMW 320I (bijna circuit-klaar) *Zanardi + KF1
|
|
Omhoog |
|
 |
chiplaque
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 11:24 am |
|
Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am Berichten: 43
|
Nee hoor, ik heb hetzelfde probleem denk ik. Bij mij heb ik zelfs na het rechtstuk, bij het hernemen na een remzone enkele seconden bijna geen vermogen.. Ik ga misschien eens kijken of ik in de vlotterkamer niets kan aanpassen.. Jackblackbird, je hebt toch ook over de nieuwe rk1 he? En heb je het probleem pas sinds kort of was dit sinds de eerste testmeters na het inrijden? (Ik had het van in het begin)
|
|
Omhoog |
|
 |
Seb
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 5:14 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
Heb dit helaas ook te vaak ondervonden en heb er ook niet echt een oplossing gevonden.
Hele carburateur in een bak benzineflikkeren, de leidingen vervangen, benzinefilter vervangen, andere bougie, bobine nog is controleren (stekkertjes) en dan maar hopen dat het opgelost is..
Kan ook aan de carburateur op zich liggen. Ik hoor her en der dat er verschillen in zitten (wat ik wel wil geloven na recente uitslagen..)
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 8:00 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
En hebben jullie dat fenomeen op meerdere circuits voor of enkel op 1 en hetzelfde?
|
|
Omhoog |
|
 |
Seb
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 8:14 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
Elke  . Echt waardeloos.. M'n eerste carburateur ging echter alles goed op een keer een vervuiling na. Maar sinds de 2e carburateur loopt ie dus op top slecht, en nu bij mijn 3e trekt ie verschrikkelijk op. Alles qua afstelling geprobeerd dus blijft een raadsel 
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 8:23 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Okay, ik vermoed dat de nieuwe carb ook al volledig uitgejuist is voor het eerste gebruik want daar zit soms een hoop troep in die ze in het fabriek blijkbaar vergeten zijn te verwijderen.
De afstelling moet je soms van circuit tot circuit aanpassen heb ik al gemerkt. Je kan hier bijvoorbeeld al 2 verschillende problemen opmerken. Bij de ene hapert die aan het eind van het recht stuk en bij een ander net na een bocht. Heb ondertussen al eens gehoord dat er een motor niet lekker liep wegens het té strak opspannen van de bekabeling. Dat lijkt me wel raar maar je kan dat ook best ns nakijken.
|
|
Omhoog |
|
 |
jackblackbird
|
Geplaatst: za okt 24, 2009 10:46 am |
|
Geregistreerd: di okt 06, 2009 3:24 pm Berichten: 260
|
ja ik heb het over de nieuwe rk1 motor en ik heb het probleem pas sinds kort maar bedankt allemaal voor jullie reactie en ik ga gewoon proberen
|
|
Omhoog |
|
 |
jackblackbird
|
Geplaatst: za okt 24, 2009 1:14 pm |
|
Geregistreerd: di okt 06, 2009 3:24 pm Berichten: 260
|
hoe stel je precies je carberateur af ik heb wel een beetje een idee maar ik wil liever niks fout doen
|
|
Omhoog |
|
 |
Seb
|
Geplaatst: za okt 24, 2009 1:26 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
grotere hoofdsproeier erin doen om hem rijker te zetten, en een kleinere hoofdsproeier om hem armer te zetten. Je kan ook wat met de luchtschroef spelen alleen dit afstellen is lastiger.
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
 |
chiplaque
|
Geplaatst: ma okt 26, 2009 11:06 am |
|
Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am Berichten: 43
|
Zeer spijtig toch dat zovelen problemen ondervinden, je zou denken dat de motoren eerst uitvoerig getest worden alvorens te releasen. Ik weet het ook niet meer. @jackblackbird : Ik vind het zeer intressant dat je pas sinds kort problemen hebt. Heb je geen idee of je iets veranderd hebt aan je motor net voor de problemen opduikten? Zelfs iets kleins of iets aan de bekabeling of zo? Binnenkort gaat mijn verdeler eens mee naar het circuit met het benodigde materiaal. Deze man heeft veel ervaring dus hopelijk brengt hij raad. Ik hou jullie zeker mee op de hoogte. Jullie ook hoop ik. 
|
|
Omhoog |
|
 |
Plukkie
|
Geplaatst: di okt 27, 2009 6:51 pm |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Je hebt het probleem pas sinds kort geef je aan? Heb je in de tussentijd verandering gedaan. Wat voor tandwielverhouding reed je. Welke sproeiers had je in gebruik. Welke stand stond je naald?
Svp meer info. Dit is een herkenbaar probleem, echter de juiste afstelling verhelpt deze problemen.
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
 |
chiplaque
|
Geplaatst: wo okt 28, 2009 11:09 am |
|
Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am Berichten: 43
|
Ik heb de problemen vanaf het begin. mn naald staat nu in het midden, maar als hij hoog staat lijkt het ietsje beter, niet veel. Ik rij ook met een smoring op mn retour.. denkende dat dit ook een beetje helpt. De tandwielverhouding is voor een klein circuit, antwerp karting : 13-89 als ik me niet vergis. mn probleem nog even schetsen : na de rechte stukken of stukken volgas, bij het hernemen na een trage bocht heb ik enkele seconden zeer weinig vermogen.. Als ik vanuit stilstand of op trage snelheid herneem (zonder een voorafgaand stukje volgas) heb ik geen problemen..
ps : Plukkie, denk jij dat het aan de bekabeling kan liggen??
|
|
Omhoog |
|
 |