Hallo,
Ik ben sinds kort overgestapt naar het nieuwe type koppeling voor de rotax max.
In tegenstelling tot de conventionele centrifugaal koppeling zoals ik ze kenden heeft deze geen 2K samenstelling.
Maw: de basis, metaal, is tevens het frictiemateriaal.
Nu was ik al zeer benieuwd naar de werking hiervan. Metaal op metaal bij een koppeling was nieuw voor mij.
Dit alles gemonteerd volgens specificaties en met nieuwe onderdelen ben ik gaan rijden. (Ik maak gebruik van de lager met O-ring erachter)
Alles ging goed, werkt goed en al wat je wil. Geen probleem op zich.
Nu was ik na het rijden zeer benieuwd naar de koppeling en het koppelingshuis.
Deze dus gedemonteerd en zag er als volgt uit:
Koppelingshuis:
http://dl.dropbox.com/u/3794674/Gillard/2011-10-26%2023.07.54.jpgKoppeling:
http://dl.dropbox.com/u/3794674/Gillard/2011-10-26%2023.06.50.jpgZoals ik al zei heb ik er geen ervaring mee maar is dit gewoon normaal slijtagebeeld voor dit type koppeling?
Zijn er dingen waar ik nog op moet letten
Grtz Hans