Auteur |
Bericht |
westes
|
Geplaatst: zo mei 30, 2010 11:46 pm |
|
|
Wie heeft hier ervaring mee? Vorige week weer met de DD-2 gereden op Berghem. Eerst de motor wat warm laten lopen, daarna rustig een 1ste ronde, hierna is de motor warm genoeg om eens echt gas te geven. Als ik dan op het achterste rechte stuk doorschakel naar de 2e versnelling dan slipt er iets door  .... (hetzelfde idee als je met de auto de koppeling laat slippen..) Even later, als alles echt lekker warm is, is dit probleem weer geheel weg, totdat alles weer wat koeler is. Nu zijn de banden eigenlijk wel aan vervanging toe, maar kon niet echt ontdekken of het de achteras is die "doorslaat". Maar zou het ook in het blok kunnen zitten? Neem aan dat er daar ook iets van een koppeling tussenzit, aangezien je gewoon stil kan staan terwijl de versnelling is ingezet. Zijn er DD-2 rijders (of anderen die het weten  ) die hier ervaring mee hebben? Alvast bedankt!!!
_________________ Hard gaan op het rechte stuk is niet moeilijk.
Samen met mijn zoontje rijden wij: Kombikart Cadet 160CC Bowman Prokart 2x160CC Rotax Max RM-1 DD-2
Favorieten banen: Driebergen en Berghem
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: ma mei 31, 2010 6:48 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Hoor je ook een een speciaal geluid Westes ?
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
westes
|
Geplaatst: ma mei 31, 2010 6:43 pm |
|
|
Nee, alleen het doorslaan in toeren, verder geen gerammel of slippend geluid..
Samen met mijn zoontje rijden wij: Kombikart Cadet 160CC Bowman Prokart 2x160CC Rotax Max RM-1 DD-2
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: ma mei 31, 2010 7:07 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
lijk me een probleem met de koppeling of niet ?
|
|
Omhoog |
|
 |
Plukkie
|
Geplaatst: di jun 01, 2010 10:39 pm |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Regelmatig met een DD2 mogen sturen; maar herken je probleem niet echt.
Voor de hand liggende suggesties zal ik niet benoemen, naar ik verwacht dat je deze zelf reeds heb uitgezocht?! Bijv.: Montage tandwiel-overbrenging op de achteras nagelopen? Wiellagers nagelopen? etc....
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: di jun 01, 2010 10:44 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
laatst nog met een huurkart gereden en die deed dat ook, en aangezien deze goed te vergelijken is met een DD2..  nee ff zonder gekheid, klonk het bij het accelereren na een bocht bijvoorbeeld dat hij hoog in toeren trok zonder dat er bijster veel gebeurde? en pas later aangreep? dan kan het best de koppeling zijn. ik weet nog wel dat bij de rotax-max SR je regelmatig de koppeling moest ontvetten van kettingspray. misschien is dit ook het geval van jou DD2? ( geen idee hoe het bij een DD2 steekt )
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
westes
|
Geplaatst: di jun 01, 2010 11:57 pm |
|
|
Citaat: Regelmatig met een DD2 mogen sturen; maar herken je probleem niet echt.
Voor de hand liggende suggesties zal ik niet benoemen, naar ik verwacht dat je deze zelf reeds heb uitgezocht?! Bijv.: Montage tandwiel-overbrenging op de achteras nagelopen? Wiellagers nagelopen? etc.... Euhh Plukkie...ik heb geen tandwiel op de achteras.... Maar wellicht bedoel je wat anders? De overbrenging op de achteras kan het niet zijn, zit goed vast, en geborgd met een spie. Wiellagers zitten ok! Na 2 ronden geen probleem meer als alles warm is.
Laatst bijgewerkt door westes op wo jun 02, 2010 12:19 am, in totaal 3 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
westes
|
Geplaatst: wo jun 02, 2010 12:00 am |
|
|
Citaat: laatst nog met een huurkart gereden en die deed dat ook, en aangezien deze goed te vergelijken is met een DD2.. nee ff zonder gekheid, klonk het bij het accelereren na een bocht bijvoorbeeld dat hij hoog in toeren trok zonder dat er bijster veel gebeurde? en pas later aangreep? dan kan het best de koppeling zijn. ik weet nog wel dat bij de rotax-max SR je regelmatig de koppeling moest ontvetten van kettingspray. misschien is dit ook het geval van jou DD2? ( geen idee hoe het bij een DD2 steekt ) Juist niet na een bocht, wel bij het overschakelen naar de 2e versnelling. Valt wel goed in de versnelling. Slipt dan eerst door en grijpt inderdaad later weer aan (na een 2tal seconden). Naarmate dat e.e.a. goed warm is geworden, 2 ronden later, is het ook geheel over. Koppeling zit niet buiten op het blok dus zal dan in het blok moeten zitten... Mijn banden zijn wel even oud, 40% gesleten, en ik reed met 1 bar druk erin. 1 Bar is natuulijk aan de hoge kant, maar wilde mijn spieren nog even ontzien na een hele winter niets doen  . Anders is de dag zo over... Maar leek mij toch niet aannemelijk dat hij dan op de achteras doorslaat...?? Weet iemand of er een koppeling in het blok zit en of die behoorlijk aan slijtage onderhevig is? En wellicht hoe ik dit eenvoudig kan controleren?
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: wo jun 02, 2010 6:48 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: Euhh Plukkie...ik heb geen tandwiel op de achteras.... Dat heb je wel  Het zit alleen in je blok. Ik zou je tandwielen na lopen en misschien de olie eens nakijken ?
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo jun 02, 2010 8:21 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Ik vermoed je koppeling, zouden je tandwielen het zijn dan had je dat echt wel gehoord/gevoeld. Daarnaast doe je dat 1 keer en kom je niet meer vooruit.
Check je koppeling....
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Plukkie
|
Geplaatst: wo jun 02, 2010 9:08 am |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Citaat: Euhh Plukkie...ik heb geen tandwiel op de achteras.... Hahhaha, mijn aftiteling mag wel genoeg zeggen dat ik wel ervaring heb met karten; dus opmerkingen over een DD2 plaatsen doe ik natuurlijk niet zonder reden. Je hebt idd wel degelijk een tandwiel op de achteras....  Maar die heb je al gecheckt zoals je aangeeft. We bedoelen dus gewoon hetzelfde. Maar in die "bus" op je achteras zit het tandwiel. Maar idd; nu je aangeeft dat het enkel net na het overschakelen naar de tweede versnelling is; enkel als het nog koud is; en je verder het probleem niet hebt; vermoed ik inderdaad niet dat het het tandwiel is. Wat is je temp. waarmee je rondrijd als de kart 'dit probleem' heeft. Powervalve al mee gespeeld?
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo jun 02, 2010 10:12 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Je dd2 heeft een certifugale koppeling. Als je opschakelt word je machine in toeren terug gezet, als je dan een toeren stijging opmerkt zonder de versnelling van je kart (in snelheid). Dan slipt er iets, mijn vermoeden je koppeling die dan niet goed genoeg meer aangrijpt.
Als je k-platen versleten zijn bij je auto, merk je dat het snelst door laag op te trekken in een hogere versnelling. Daar moeten de k-platen meer werk verrichten, meer kracht nodig om op te trekken.
Daar je nu dus bij je DD2 pas in de 2e versnelling het opmerkt.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Sander
|
Geplaatst: wo jun 02, 2010 1:27 pm |
|
Geregistreerd: vr dec 05, 2008 10:53 am Berichten: 63 Woonplaats: De Lutte
|
Rijd je nog met de oude type tandwielen? Ik denk dat je dan even je kart op z'n kant moet zetten(anders loopt je olie eruit), wiel eraf en de behuizing van je tandwielen er ff af moet halen. Waarschijnlijk is er zo'n veertje afgebroken van je koppeling zodat deze niet meer goed aangrijpt op je tandwiel  succes ermee
|
|
Omhoog |
|
 |
westes
|
Geplaatst: wo jun 02, 2010 6:36 pm |
|
|
Bedankt allemaal, ik ga binnenkort e.e.a. even openmaken, laat het wel weten natuurlijk!
|
|
Omhoog |
|
 |
Koeku
|
Geplaatst: vr jun 04, 2010 9:51 pm |
|
|
Ik denk dat ik wel weet wat het is, heb recent ook een DD2 aangeschaft deze opgebouwd met een kart monteur, de eerste de beste training slipte die van mij ook door. Bij mij was het probleem dat de klem die op de as zit voor de overbrenging te strak zat, hier door slipt/slaat hij wel eens door, volgens mij was het aandraaimoment 15nm maar dit weet ik niet zeker meer.
Ik hoop dat je er wat an hebt
|
|
Omhoog |
|
 |