Auteur |
Bericht |
duvelke
|
Geplaatst: za mei 22, 2010 12:52 pm |
|
Geregistreerd: di apr 20, 2010 2:30 pm Berichten: 54 Woonplaats: brunssum
|
gister voor het eerst wezen karten met de kart. HEERLIJK..... ( zie andere topic ) maar iedere keer liep de ketting eraf na een rondje of 3. daarna heeft het vrouwtje nog 2 rondjes gereden. en de motor vet gereden. dus deed hij niks meer. thuis alles nageken en uitgedokterd waarom de keting eraf liep. mijn koppelingshuis verschuift. de goede situatie  en als ie verschoven is  ik had eerst problemen met de bout ( draaide alles vast met starten, dat is opgelost met secondelijm ) maar nu schuift het koppelingshuis van lager af. daardoor krijgt ie minder grip op schoentjes en klopt de uitlijning met tandwiel niet meer en loopt de ketting eraf. toen ik het de eerste keer monteerde kon ik gewoon het lager in het huis steken (gleed er mooi in ). nu moet ik hem erin en eruit klopen met kunstofhamer. dus hij zou eigenlijk niet mogen glijden. ( ik heb er toen wel beetje vet ingespoten omdat het een lager is. ) moet ik hem vetvrij maken en lost dat het probleem op ? of moet ik het lager ook vastlijmen met secondelijm? moet ik er een nieuw lager indoen? of moet ik aan de rechterkant nog een penlager er tegen aan maken. heeft iemand dit probleem eerder ook al gehad ? en hoe is het opgelost ? wie o wie heeft een k25 en wil closeup fotos mailen? en stap voor stap vertellen hoe je hem vervangt? waar wel en waar geen vet moet ? kunnen die 2 lager droog gemonteerd worden? pen lager en het as lager ? een dikke busje ertussen zodat hij niet over de bus kan schuiven is geen optie, want dan loopt hij tegen het busje en loopt hij niet meer netjes vrij. help......
_________________ Opel Vectra V6 2.5 24v Opel C-Kadett 1200 oldtimer Alfa Romeo 156 2.0 16V Twin Spark VDL Berkhof Ambassador 200 125CC iame k25 watergekoelde kart
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
Laatst bijgewerkt door duvelke op vr mei 28, 2010 6:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: za mei 22, 2010 2:33 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Ik heb ook een heel kleine speling op het koppelingshuis en motor van men verdeler heeft het ook, dus ik neem aan dat het vrij normala is. Het gaat om enkele millimeter, maar die past zich bij mij aan naar hoe de ketting is uitgelijnd.
Ik zag in je ander topic dat je tandwielsupport scheef was gegaan, met als gevolg je tandwiel dus ook scheef gaat. Daarom zou ik eerst eens bekijken of dit niet de oorzaak is van je probleem..
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: za mei 22, 2010 3:07 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo mei 23, 2010 12:58 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
je koppelingsdrum wordt normaliter tegen gehouden door een shim/ring waardoor hij op zijn plekkie blijft. Je naald lager om de as moet vrij erin/eruit gaan.. anders functioneert hij niet. immers hij moet rollen aan 2 kanten.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
duvelke
|
Geplaatst: zo mei 23, 2010 1:30 am |
|
Geregistreerd: di apr 20, 2010 2:30 pm Berichten: 54 Woonplaats: brunssum
|
dubbel
_________________ Opel Vectra V6 2.5 24v Opel C-Kadett 1200 oldtimer Alfa Romeo 156 2.0 16V Twin Spark VDL Berkhof Ambassador 200 125CC iame k25 watergekoelde kart
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
Laatst bijgewerkt door duvelke op zo mei 23, 2010 1:31 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
duvelke
|
Geplaatst: zo mei 23, 2010 1:30 am |
|
Geregistreerd: di apr 20, 2010 2:30 pm Berichten: 54 Woonplaats: brunssum
|
als ik er aan voel. dan heeft ie inderdaad maar 1 mm spelling. en der zit ook een ring/busje om hem op zijn plek te houden. zie tekening. echter hij schijft over het busje hen. dat is het probleem. als ie verschoven is dan is dat bijna 1cm. en de tandwiel wiebeld maar mm of2 a 3 dus probleem ligt bij koppeling. pb gelezen. dat is een goed idee. maar kan je ook ff close upfoto maken van de jouwe en die mailen?
gtz bjorn
_________________ Opel Vectra V6 2.5 24v Opel C-Kadett 1200 oldtimer Alfa Romeo 156 2.0 16V Twin Spark VDL Berkhof Ambassador 200 125CC iame k25 watergekoelde kart
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: zo mei 23, 2010 5:55 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Tussen het tandwiel en de bout hoort normalertijd toch ook een ring te zitten? (kan ik namelijk niet terug vinden op je tekenningen)
Ik heb er athans een ring tussen zitten.
|
|
Omhoog |
|
 |
duvelke
|
Geplaatst: ma mei 24, 2010 10:47 am |
|
Geregistreerd: di apr 20, 2010 2:30 pm Berichten: 54 Woonplaats: brunssum
|
kan je me een foto sturen van close up?
_________________ Opel Vectra V6 2.5 24v Opel C-Kadett 1200 oldtimer Alfa Romeo 156 2.0 16V Twin Spark VDL Berkhof Ambassador 200 125CC iame k25 watergekoelde kart
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma mei 24, 2010 4:51 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
 Ringetjes 2 en 5 zijn belangrijk voor wat betreft speling, waarbij je ringetje nummer 2 meestal ook nog met de juiste kant naar het tandwiel, resp. de moer moet monteren.
|
|
Omhoog |
|
 |
duvelke
|
Geplaatst: di mei 25, 2010 10:16 am |
|
Geregistreerd: di apr 20, 2010 2:30 pm Berichten: 54 Woonplaats: brunssum
|
danke david. dat is wat ik moest hebben.
deze foto is echt een koppeling. als in :auto koppeling met drukgroep. ik heb een koppeling als een brommer: met alleen schoentjes.
mijne moet je zien als 1,2,3,4, 5(is mijn penlager) 16 en dat was het. we hebben vanmorgen in het grote boek gekeken maar mijne staat er niet in. maar we weten nu wel het probleem. 2 is hier een ring. die voorkomt schuiven. ik heb een busje die evengroot is als mijn lager ( 3 ) dus daarom schuift ie er overheen.... ik vervang mijn busje door ringen. en dat moet het oplossen............... maar zeker danke voor de foto..
gtz bjorn
_________________ Opel Vectra V6 2.5 24v Opel C-Kadett 1200 oldtimer Alfa Romeo 156 2.0 16V Twin Spark VDL Berkhof Ambassador 200 125CC iame k25 watergekoelde kart
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di mei 25, 2010 4:37 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Dat is wel vreemd, op een K25 hoort de koppeling te zitten die te zien is op het plaatje dat ik gepost heb. Maar goed, als je het probleem op kunt lossen en lekker kunt rijden is het ook goed toch 
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: di mei 25, 2010 10:35 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Duvelke pas op! Als je te veel ringen plaatst gaat je koppelingstrommel klemmen! Deze moet wel vrij uit kunnen draaien! Daarvoor zit het busje ook, misschien moet je iets smallere bus gebruiken, de overgebleven ruimte vullen met ringen. David ik meen dat er 2 varianten zijn.. de gene die jij laat zien is de beste  (Horstmann??)maar je hebt ook een centrifugaal waar de TS het overheeft. Bob en Bas hebben deze gehad?? en toen vervangen of iemand anders met een iame opt forum. Omdat de Horsmann beter reageert.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di mei 25, 2010 10:48 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Nope, op een K25 zat altijd deze. Op de Iame Leopard zit een ander type, lijkt wel een beetje op een brommerkoppeling, alleen dat er geen veren of losse schoentjes in zitten. Deze is overigens beter dan de Horstman (wat slijtagegevoeligheid betreft in ieder geval). Bas en Bob hadden overigens een aangepaste Horstman koppeling.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo mei 26, 2010 8:05 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
aaah dat verklaart een hoop  Kan het dan niet stiekem zijn dat de TS een Leopard koppeling op zijn machine geplakt heeft zitten? Ik begrijp wat je bedoelt met geen veren/loss schoenen , maar wel de certifugaal werking (meer een ronde schijf met hier en daar een snede, waardoor de schoenen en grondplaat 1 geheel zijn.. Misschien dat duvelke een foto kan maken en hier kan posten? Ben nu wel erg benieuwd waar ie meer rijd 
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
duvelke
|
Geplaatst: wo mei 26, 2010 8:57 am |
|
Geregistreerd: di apr 20, 2010 2:30 pm Berichten: 54 Woonplaats: brunssum
|
u vraagt. wij draaien....... volgens mij is het een dino koppeling aangezien er met grote letters dino opstaat. de schoentjes en alles gedemonteerd.   zoals je ziet. bout. kleine verhoging voor penlager. rest van schroefdraad.  penlager op goede plek. en 2mm schroefdraad over  binnenkant van huis. met lager 2mm naar binnen ivm schroefdraad  huis gemonteerd. zoals je ziet buitenkant huis en lager is zelfde  met het orginele busje erop. zoals je ziet even groot als lager en kan er dus overheen schuiven.  zonder het busje. maar met de nieuwe grotere ring. nu kan hij niet meer schuiven.  met 2 vulringen erbij  gemonteerd met ketting. zoals je ziet. komt de ketting niet tegen de ringen of vulring aan. door de grote vulring in het midden kan de ketting er ook niet meer aflopen.  ik heb alles netjes ingevet. zowel lager als penlager. en daarna de bout zo vast gedraaid dat hij nog net mooi netjes vrijloopt. ( helemaal vast en dan kwartslag terug) de horizontale spelling bedraagd nog net geen milimeter. ik heb bij een horstman koppeling gekeken maar die had wel 2 tot 3 mm spelling. tevens een nieuwe update. een nieuwe tandwielbeschermer  ( ik weet zit maar met 2 bouten vast. maar zijn te kort. vandaag ff paar nieuwe halen. en dan met 6 vastzetten) 
_________________ Opel Vectra V6 2.5 24v Opel C-Kadett 1200 oldtimer Alfa Romeo 156 2.0 16V Twin Spark VDL Berkhof Ambassador 200 125CC iame k25 watergekoelde kart
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
|
|
Omhoog |
|
 |