Auteur |
Bericht |
zagy
|
Geplaatst: ma maart 01, 2010 12:27 am |
|
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 10:00 am Berichten: 40
|
Ik sta op het punt om een kart te kopen voor recreatief gebruik, als training voor autosport. Nu heb ik helaas niet veel tijd om te sleutelen, daarom dacht ik aan een 4 takt. Nu lees ik echter veel over de rotax max, dat deze zo onderhoud vriendelijk zijn en lange revisie perioden hebben. Zou dit dan een goede vervanger zijn voor een 4 takt? Waarom wel/niet?
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: ma maart 01, 2010 1:37 am |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Bwaa, je zit met een RM nog wel te klooien met sproeiernaalden en al die dingen. En je moet er zeker ook nog wel aan sleutelen. Enkel de revisie intervallen zijn langer dan de doorsnee 2takter, maar wel weer korter dan een 4takt.
Als je echt arrive&drive wil, snel wil gaan, weinig tot amper wil sleutelen: koop snelle viertakt als een SwissAuto of Vampire. Hogere aanschafprijs, maar je bent er wel gerust mee...
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: ma maart 01, 2010 10:23 am |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
@ Tom.
Ik vind het wel apart, dat ik never nooit wat aan mijn motor doe. Behalve de sproeiernaald in de zomer op een wat armere stand. Meer niet, ik vind een Rotax Max juist enorm sleutelarm. En toch loopt hij gewoon hard!
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: ma maart 01, 2010 12:43 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Die discussie hadden we al eens gevoerd dacht ik, dat jij de enige was die werkelijk niets, maar dan ook niets aan de motor moest doen.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
zagy
|
Geplaatst: ma maart 01, 2010 1:24 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 10:00 am Berichten: 40
|
ok thnx, ik kreeg net een biland aangeboden, is dat wat?
|
|
Omhoog |
|
 |
Bobby O
|
Geplaatst: ma maart 01, 2010 1:27 pm |
|
Geregistreerd: do dec 10, 2009 5:11 pm Berichten: 112
|
@ tom aan mijn trainings motor doe ik ook helemaal niks, heb afgelopen jaar alleen een keer een ander sproeiertje en een andere bougie erin gedaan. 
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma maart 01, 2010 1:32 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
een biland is wel een snelle en leuke 4-takt. ook sleutel arm. alleen begreep ik dat je de distributie riem regelmatig moet stellen ( als ik dat zo goed noem ). en natuurlijk de standaard controle sleutelwerkzaamhebden
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: ma maart 01, 2010 3:16 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Biland,......geweldige motor, en een aantal jaren geleden mijn natte droom. Tegenwoordig heel leuk om recreatief een potje mee te blazen, want langzaam zijn ze nog steeds niet te noemen, maar in wedstrijdverband, bijvoorbeeld bij het NK, kom je toch echt te kort. Dan moet je toch echt aan een SA, GM of Vampire denken.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
the duke
|
Geplaatst: ma maart 01, 2010 7:58 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: ma maart 01, 2010 8:17 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Een Rotax Max loopt bijna altijd eenders welke sproeierzetting je zet. Maar of die dan altijd lekker loopt is een ander verhaal. Blijkbaar zijn er toch wel piloten die daar niet om malen. Een 4-takter zoals de Biland of dergelijke zijn leuke motors maar als er ooit wat met zo'n motor misloopt val je direct in hoge kosten. Ik zeg niet dat het frequenat gebeurd maar is toch iets om rekening mee te houden vind ik.
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: ma maart 01, 2010 9:14 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Ik verander alleen de sproeiers en de bougie. Verder doe ik niets, buiten de normale veranderingen die je altijd doet (tandwiel,...)
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Jurgen#21
|
Geplaatst: ma maart 01, 2010 9:55 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
Mijn trainingsmotor verandere we alleen soms de sproeier van, verder doen we er niks aan. 1x in't jaar ff open gooien en kijken of alles goed zit en weer klaar.
_________________ Jurgen Marijnissen Kart Racing. (<<Aanklikbaar!)
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: di maart 02, 2010 7:16 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: aan mijn trainings motor doe ik ook helemaal niks, heb afgelopen jaar alleen een keer een ander sproeiertje en een andere bougie erin gedaan Citaat: Mijn trainingsmotor verandere we alleen soms de sproeier van, verder doen we er niks aan. 1x in't jaar ff open gooien en kijken of alles goed zit en weer klaar Hoe zit dat bij jullie wedstrijdmotoren dan? (puur nieuwschierigheid)
|
|
Omhoog |
|
 |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: di maart 02, 2010 9:41 am |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
alex64 schreef: Biland,......geweldige motor, en een aantal jaren geleden mijn natte droom. Bedankt dat wou ik heel graag weten 
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: di maart 02, 2010 9:45 am |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Citaat: Hoe zit dat bij jullie wedstrijdmotoren dan? (puur nieuwschierigheid) Als het goed is gaat die toch wel een keertje meer open vermoed ik? Of er wordt niet veel gereden/getraind. Wat geen schande is natuurlijk. Maar je moet alles in perspectief bekijken. Ik ken recreatieve karters die op een jaar meer kartKm's afmalen ten opzichte van sommige "wedstrijdpiloten". Net zoals de verhalen van de piloten wiens motoren schier eindeloos (jaren) meegaan zonder ook maar enige vorm van nazicht. Als je die dan ziet rijden weet je direct waarom dat zo is. 
|
|
Omhoog |
|
 |