Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jul 04, 2005 9:34 pm 
hallo,

ben hier net nieuw en weet nog helemaal niets over karts verder.
ik heb samen met een vriend een kartframe (met banden, kuipstoel, stuur etc) gekocht, en er zit een motor (honda) bij, geloof dat er op stond G20 , leek op te staan 132 cc. ik wou graag wat weten over de prestaties enz. of het wat is....en wat voor carburateur er normaal gesproken op zit, want die zat er niet bij.

danku. 8)


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 04, 2005 9:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hoi Dizz, welkom op het forum.
Als ik de gegevens van je Honda motor zo lees dan denk ik dat het een (voorloper van de) GX140 is. Deze heeft ongeveer 5 PK, en als je heel erg je best doet zal ie ongeveer 60 halen.
Voor een carburateur kan je terecht bij veel verschillende punten aangezien die blokjes voor van alles en nogwat gebruikt worden.
Misschien dat je eens een plaatje van je scheurijzer kunt posten?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2005 12:51 am 
zoiets van 5 pk hoorde ik al ja, maar klopt dat aantal cc's dan wel? hoe kan het dan dat je met zoveel cc's zo weinig pk's hebt. (zag trouwens ook staan dat hij rond de 3400 toeren zit) komt het door het lage toerental ofzo.. en kun je niet zorgen dat dat hoger komt te liggen, met mijn scooter haal ik rond de 12 pk met een 50cc (polini evo) @ 12-13.000 maarja zoals ik al zei, weet verder niets van dit soort blokken ofzo.

ik zal binnenkort een paar foto's posten, alles ligt nu uit elkaar enzo :P


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2005 7:30 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Almelo
Hej dizzz,

Ik weet het natuurlijk nie zeker, maar vergeet niet dat er een wezenlijk verschil zit tussen je scooterblok en dat kartmotortje. Je scooter is een 2-takt en dat honda blokje een 4-takt. Een 2-takt heeft in de basis, bij dezelfde motorinhoud, meer vermogen. Daarbij komt inderdaad, dat als dat honda motortje zijn originele toerenbegrenzer nog heeft, welke er a-fabriek op zitten, dan loopt ie inderdaad niet veel meer dan zon 3500 toeren. Dat kun je er eerst eens af halen als dat al niet gebeurd is, dan loopt een stukje harder.

Groeten!
Maarten Jansen

_________________
BRM-Rotax-Max NAB


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2005 9:54 am 
ja zoiets dacht ik al. weet je ook waar die begrenzer moet zitten?
en ik weet ook niets over wat voor uitlaat er op moet, want dat gammele stukje ijzer wat er nu aanhangt kun je niet eens een uitlaat noemen.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2005 9:56 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
voor meer info over honda gx140 moet je even kijken op www.honda-engines.com

Ik weet niet precies hoeveel mm carb erop gezeten heeft. Wel kan ik zeggen dat honda altijd Keihin carberateurtjes erop zet. Maar in princiepe maakt het niet zo heel veel uit welk merk je erop zet, als het maar een goede is!

Wat ik ook nog even wil zeggen is dat honda GX motoren een stuk harder lopen als je de inlaat veranderd. Het orginele luchtfilter zit boven de carb, waardoor de lucht heel hard aangezogen moet worden. Als je het luchtfilter direct op de carb zet, heb je al aantal pk meer. En als je er dan nog een langer spruitstuk tussen zet, heb je nog wat meer trekkracht!
Dan nog even de toerentalbegrenzer uitschakelen (of verwijderen) en dan kun je uren schik hebben!

Dizzz schreef:
ja zoiets dacht ik al. weet je ook waar die begrenzer moet zitten?
en ik weet ook niets over wat voor uitlaat er op moet, want dat gammele stukje ijzer wat er nu aanhangt kun je niet eens een uitlaat noemen.


hoe je die begrenzer moet verwijderen, moet je even naar mijn site gaan. Ik heb destijd een160cc blok in mijn brommobiel opgevoerd, en heb toen op mijn site een stukje gezet over het uitschakelen van de begrenzer.

www.skeurijzer.tk

Uitschakelen is makkelijk klusje, maar intern draait de begrenzer nog wel mee (plastic tandwielen). Maar de begrenzer werkt dus niet meer. DE wedstrijdrijders (die met 160, 200 en 390 motoren rijden) verwijderen de gehele begrenzer meestal, maar dan moet het hele blok open. Uitschakelen werk ook!

Ik neem aan dat je orginele uitlaat bedoeld? das een klein potje. Ik weet dat 160cc honda sneller gaat lopen wanner je er een 100cc 2tak tuitlaat opzet. Maar dat is tegenstrijdig met de normale gang van zaken. ( een 4takt motor heeft geen resonatiekamers nodig, zoals een 2takt juist wel nodig heeft) Of dit bij een 140 blokje ook helpt durf ik niet te zeggen. Er zijn ook speciale 4-takt uitlaatjes te koop, zijn even groot als 100cc uitlaten, maar dan zonder die resonantiekamers!

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David