Kartforum
https://www.megakart.nl/phpBB2/

Vernieuwde Vampire
https://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=5888
Pagina 1 van 3

Auteur:  Subarumouse [ wo dec 09, 2009 6:50 pm ]
Berichttitel:  Vernieuwde Vampire

Hallo,

www.motorhorse.de

Ook te bereiken via Suter site.
Vampire modifikaties, tuning, injectie etc. door Egli Zwitserland.

Subarumouse

Auteur:  BeNeDu-Racing [ wo dec 09, 2009 7:11 pm ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Vampire

Hallo,

Zie niet echt wat er vernieuwd is binnen de homologatie, daarbij zou ik dat ook vreemd vinden omdat Suter Racing de stekker uit het project heeft getrokken! Daarnaast denk ik dat het niet echt verstandig is om een Vampire nog te gaan tunen aangezien de betrouwbaarheid nog wel eens ver te zoeken is.

mvg Team Biland

Auteur:  Pro-kart monster [ wo dec 09, 2009 7:27 pm ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Vampire

Ik heb anders nooit iets gehoord over kapot gelopen Vampires hoor
Het enige wat ze aan die motor moeten veranderen is de prijs

Auteur:  Energy 390 [ wo dec 09, 2009 8:00 pm ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Vampire

suter had de stekker er toch al veel eerder uitgetrokken en is later door gegaan met het verdelen van de onderdelen? of heb ik het mis?

groeten Roeland

Auteur:  jvd [ wo dec 09, 2009 8:00 pm ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Vampire

@ pro-kart monster, dan ben jij nog nooit het volledig seizoen aanwezig geweest
ik geef toe de swiss had ook problemen met de betrouwbaarheid, maar die hebben ze nu al aardig onder de knie met de nieuwste update's
maar ik heb dit seizoen en met name vorig jaar genoeg vampi's kapot zien lopen

Auteur:  Lex [ wo dec 09, 2009 8:13 pm ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Vampire

Beste Jannes, ik ben wel het hele seizoen aanwezig geweest, heb aan alle wedstrijden meegedaan en volgens mij valt het nogal mee.
Ik denk dat jullie Biland fighter en Swiss meer schade hebben gehad als menige Vampire, en vergeet niet dat een behoorlijk aantal Vampires in het veld 1e generatie modellen waren !!!!!!!!
Het aantal Vampire motoren met aanzienlijke schade is op de vingers van één hand te tellen, waarvan enkele (ook die van mij vorig seizoen) door onkunde van de eigenaar / monteur.
P.S. ben jij wel het hele seizoen aanwezig geweest dan ???

Auteur:  Subarumouse [ wo dec 09, 2009 8:21 pm ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Vampire

@Alex

Niet meteen happen :lol:
Ik zat er op te wachten.

De motoren die kapotliepen, soms tot 3 keer gerepareerd of vervangen werden binnen enkele draaiuren, zijn er meerdere in Duitsland.
Dit zijn dan wel de sr. motoren en niet de junior.
Het kan zijn dat men met tientallen ervaringen op het duitse forum overdrijft....

Ook mijn motor is met een gebroken drijfstang uitgevallen na een middagje sparring met 2 swissautorijders op Emsburen.
Je moet niet met te hoge toerentallen proberen om 5 pk goed te maken :lol:

Subarumouse

Auteur:  jvd [ wo dec 09, 2009 8:32 pm ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Vampire

ben op 1 wedstrijd na, overal bijgeweest
helaas niet als rijder, volgend jaar ga ik waarschijnlijk gp4 rijden
denk niet het hele seizoen, omdat mijn butget dat niet toelaat

Auteur:  Lex [ wo dec 09, 2009 8:37 pm ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Vampire

Subarumouse schreef:
@Alex
Niet meteen happen :lol:
Ik zat er op te wachten.

Stel ik in ieder geval niemand teleur :D

Heb trouwens ook gehoord dat op verschillende forums in Hong Kong en Minsk heel veel berichten staan van rijders met een kartmotor van het merk Jantje, die als je hem start al gelijk kapot is, ook na revisie !!!
Beetje wazig, aanname van berichten van horen zeggen, of ergens gelezen zegt mij niets, eigen ervaringen des te meer, wel jammer van jouw eigen blok, mijn eigen ervaring is dat we na 1½ seizoen racen en trainen voor het eerst een servicebeurt hebben laten uitvoeren door een erkend servicepunt (Stegmoto).
Het blok verkeerde van binnen nog in nieuwstaat, toch preventief diverse lagers en keerringen laten vervangen.
(het schijnt trouwens wel zo te zijn dat Suter blokken heeft geleverd met een kogelgelagerde krukas, terwijl een rollenlager beter zou zijn, kan ook andersom zijn, ben het even kwijt).

Auteur:  Subarumouse [ wo dec 09, 2009 8:57 pm ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Vampire

@Alex,

Dit item op het grootste Europese / in elk geval duitse forum ging o.a over Vampires die vanuit Duitsland en Oostenrijk bij landelijke en grootregionale races kapotliepen en meerdere keren door Suter zelf gerepareerd of vervangen werden.
Tot het moment waarop Suter zelf stopte
Het grootste pijnpunt zat in de krukaslagering, kogel zowel als naaldgelagerd.
Deze gingen kapot door een kombi van toeren en temperatuur.
Waarom heeft http://www.diegowie anders een hobbyversie op zijn site staan die met 28 pk schijnbaar wel betrouwbaar is?
Juist, minder toeren......

De blokken van de echte racers werden volgens ditzelfde forum na elke race opnieuw opgebouwd met nieuwe lagers, zuigers etc.
Zo komt geen enkele motor boven de 5-7 uren waarop de meeste kapotliepen.

Oh ja, de mijne overkwam dit bij meer dan 50 uren.......
Subarumouse

Auteur:  David [ wo dec 09, 2009 9:12 pm ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Vampire

Ik ken het betreffende forum, en het betreffende topic ook, het verhaal van Subarumouse klopt inderdaad.
Vooral de manier waarop Suter met het probleem omging veroorzaakte veel frustratie, het zou overal aan liggen behalve aan de moter of aan Suter zelf.

Auteur:  BeNeDu-Racing [ wo dec 09, 2009 9:28 pm ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Vampire

@ Alex64,

Het is niet mijn bedoeling dat je hapt of iets in die aard, ben inderdaad met Jannes op 1 wedstrijd na bij alle wedstrijden geweest! En voor zo ver wij het weten zijn er meer dan op een hand te tellen Vampires kapot gegaan. Uit mijn hoofd alleen al 3 op Emsburen dit seizoen. Het maakt op zich ook niet uit, waar motoren draaien gaan motoren kapot, alleen weet ik uit eigen ervaring dat er veel Vampires kapot zijn gegaan.

Daarnaast zijn er dit jaar ook verschillende Swissjes kapot gegaan. verder weet ik niet hoe je er bij komt dat wij problemen hebben gehad met de Biland Fighter(kapot lopen)? Ik ben de enige in Nederland die de Biland met 1 carburateur(fighter) heeft, de andere Bilands hebben allemaal 2 en zijn ook van binnen anders. Van het oude type biland weet ik dat er dit jaar op Spa 1 van is kapot gelopen. Maar met mijn Fighter heb ik nog nooit iets gehad!

En net zoals Subarumouse zegt het pijnlijke punt zit hem inderdaad in de krukaslagering en naaldlagers. Verder zijn het vreselijk snelle motoren.
Ik denk alleen dat de Swiss Auto 250 zich dit jaar enorm heeft bewezen met Dave de Swert die kampioen is geworden 6 van de 7 wedstrijden gewonnen! Dat zegt wat over betrouwbaarheid en snelheid.

groetjes Stephan Osinga

Auteur:  Lex [ wo dec 09, 2009 10:03 pm ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Vampire

Wat de Swiss betreft, niks dan lof, in zo'n korte tijd zo'n competatieve motor bouwen, petje af (meen ik echt !)
Zet dan een Dave, Jeroen of Jurgen in het stoeltje, en dan moet het toch wel goed komen, of niet dan ?
Zoals je weet, ben ik redelijk bekend met de VT klasse, en de aantallen uitgevallen Vampire's met mega schade zijn mij op twee na onbekend, maar ok, ik heb de wijsheid niet in pacht, ook ik kan er naast zitten.
Ik blijf wel zeggen dat goed onderhoud het behoud van je motor is, of er nu Vampire, Swiss, Biland, Tech1 of GM opstaat.
Ben je een handige hobbyist, dan kan het met dergelijke motoren makkelijker misgaan als met laten we zeggen een Honda GX blokje.
Snelle 4-takt groeten,
Lex.
P.S. mij staat bij dat met de openingsrace in Veldhoven Jannes met de fighter heeft gereden, maar niet gefinished is, maar ook ik kan het mis hebben.

Auteur:  joris [ wo dec 09, 2009 10:13 pm ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Vampire

al die onbetrouwbare 4 takts :lol: je kunt beter een 2 takt nemen :lol:

Auteur:  jvd [ wo dec 09, 2009 10:17 pm ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Vampire

ben wel gefinished, zelfs alle 3 de manches
9e overall ofzoiets

en de fighter is absoluut niet stuk gelopen
we hebben alleen, omdat ik de swiss heb aangeschaft helaas niet meer gereden met de fighter
maar ondertussen hebben we hem verder ontwikkeld met verbeterde onderdelen en aanpassingen aan de carbu
want daar hadden we in eindhoven nog kleine problemen mee

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/