Auteur |
Bericht |
Tom
|
Geplaatst: za jun 27, 2009 1:42 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Hoi mannen,
Ben sinds kort begonnen met karten en hier al een tijdje aan het meelezen.
Nu om te beginnen, ik had een tweedehandskart gekocht. Achteraf gezien een fameuze miskoop: - Rotax 100cc na 5 rondjes Genk blijven 'plakken' (piston) - 'Kosmic2007' chassis blijkt dus een Kosmic T2 te zijn. En ongeveer 500 euro gerold.
Ondertussen hebben we de motor vervangen door een PRD fireball en loopt alles prima. Enkele keren gaan rijden, maar nu willen we nog stapje verder natuurlijk.
Afstellen van carbu en dergelijke begint redelijk goed te lukken dus zou ik wat aan het chassis doen. Ben dan om te beginnen pakken gaan lezen ivm afstelling van chassis (stabilisatoren, voor smaller/breder, achter smaller/breder, chassis verhogen, camber, caster, toe,..) Ben dan maar eens op zoek gegaan naar die zogenaamde excentrieken, gezien het al een oud chassis is (in goede staat, maar oud...)
Op internet niets gevonden, dus hebben we maar naar GKS gebeld, en daar zouden die om en bij de 250€ kosten... Is dit een schappelijke prijs, of is het zoals alles op Genk net dat tikkeltje meer in prijs? Weet iemand andere verdelers, prijzen? Misschien heeft iemand ze nog in een stoffig hoekje liggen?
Starten met karting is nogal duur op 14 jaar, dus daarom dat ik het ook hier eens rondvraag...
Alvast bedankt voor jullie reacties, Tom
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
igot
|
Geplaatst: za jun 27, 2009 2:20 pm |
|
|
Ik snap niet erg veel van je verhaal, wat kost 250 euro bij GKS?
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: za jun 27, 2009 2:24 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Komt eropaan dat ik begonnen ben met karten. Het afstellen van motor en carbu al wat beter begint te lukken en ik dus het chassis wat wil beginnen afstellen.
Nu is de vraag, waar vind ik camber excentrieken? Bji GKS kosten deze 250€ maar weet niemand een andere verdeler waar dit goedkoper kan? (gezien bij GKS alles zowat duurder is dan ergens anders...)
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: za jun 27, 2009 3:40 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
the duke
|
Geplaatst: za jun 27, 2009 7:45 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
Hey Tom wij zitten niet ver van GKS.
Als je excentrieken zoekt,
Wij hebben er voor een bout maat van 8 mm en een gat van 22 mm.
Ze staan op onze site
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: za jun 27, 2009 8:20 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ik zou het geld daar niet aan besteden en eerst eens lekker gaan rijden. Met verstelbare exentrieken ga je echt niet sneller rijden vooral niet als je net ben begonnen. Ik ken iemand die heeft ze ook niet en die gaat als de brandweer he David.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: za jun 27, 2009 8:24 pm |
|
|
Ik zal het allemaal nog eens bekijken. Moet sowieso nog opmeten (woensdag, kart staat gestald in Genk)
Bedankt voor jullie reacties!
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: za jun 27, 2009 8:45 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
het zoiezo passen die excenters
en dan nog doe je er niet veel mee (ik heb ze een keer verzet omdat ik vond dat m'n banden teveel aan de binnen kant sleten)
nog een reden waarom je er niet veel mee doet is dat je meteen ook je uit spoor moet bijstellen als je iets met je excenters doet
vooral in het begin heb je genoeg aan spoorbreetes en banden spaning en stabilisators
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: zo jun 28, 2009 12:17 am |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik heb ze inderdaad niet, en mis ze ook niet echt. Wel karts gehad waar ze op zaten maar als recreant wordt je meestal sneller door je tijd te besteden aan het rondjes rijden, dan door heel veel tijd te besteden aan het afstellen, en ik heb me dus gewoon beperkt tot de wat simpelere (maar niet minder balangrijke) zaken die Joris al genoemd heeft. Wil je echt snel worden en het uiterste uit jezelf en uit je kart halen dan zal je het allebei moeten doen (veel afstellen, en veel rijden), en veel wedstrijdrijders doen dat dus ook.
|
|
Omhoog |
|
 |
hvb83
|
Geplaatst: ma jun 29, 2009 12:15 pm |
|
|
Gewoon lekker gaan rijden en je inderdaad niet druk maken om allerlei moeilijke afstellingen. Daar zit nu misschien een tiende per rondje in (als het al zo is, een recht frame en fusees zijn belangrijker), maar hoogstwaarschijnlijk laat je zelf nog een seconde of meer per rondje liggen met je rijstijl.
De bottom-line; als je niet 10 rondjes na elkaar binnen 0,2s kan rijden, dan zou ik me hier echt nog niet druk om maken. Anders kan je nieteens goed beoordelen of je er sneller mee bent of niet...
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
 |