Kartforum https://www.megakart.nl/phpBB2/ |
|
Koppeling TM Racing 125cc https://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=506 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Jizzyt [ wo mei 25, 2005 9:40 pm ] |
Berichttitel: | Koppeling TM Racing 125cc |
Ik heb vandaag een kart gekocht waarop een TM Racing 125cc 6-bak blok ligt. Motor loopt super en hij rijd als een dolle, helaas werkt de koppeling niet en kan ik hem alleen aanduwen in de 2 en zo wat rondcrossen zonder schakelen.. Wil er vrijdag mee beginnen om het te repareren maar wat voorkennis is nooit weg!! Kan iemand mij wat tips geven over de werking van deze koppeling en wat er eventueel kapot zou kunnen zijn? Rest mij nog wat vragen (ben een leek namelijk op kartgebied): Moet je met dit blok altijd koppelen? Bekende mankementen van dit blok? oliepeil versnellingsbak niveau waar te peilen? oliepeil bak hoeveel inhoud? beste bakolie? beste mengverhouding? enz. alvast bedankt voor de reacties, ik hoop er zo meer van te begrijpen en zo mijn kart helemaal top weer te maken!!! groeten Twan |
Auteur: | David [ wo mei 25, 2005 9:44 pm ] |
Berichttitel: | |
Hee welkom op het Kartforum ![]() Ben geen expert op TM gebied, maar sommige leden hier zijn dat wel dus die zullen je vragen beter kunnen beantwoorden. Je hoeft bij dit blok niet altijd te koppelen, alleen bij het wegrijden/stoppen is een koppeling wel handig. Je kunt even kijken of de koppelingskabel wel goed werkt, en goed afgesteld is. |
Auteur: | kege [ wo mei 25, 2005 9:57 pm ] |
Berichttitel: | |
ik hoop dat de koppeling niet helemaal stuk is want dan kan je weer wat geld uitgeven. Maarja ikzelf heb een 100cc prc kart met parilla iame motor en ik mag ook lopen om te starten maar eens gestart is ze wel super om mee te rijden. "Karts met koppeling zijn eigenlijk geen echtekarts voor de sport meer zij de kartshop uitbater mij onlangs" ik antwoorde hem dat ik het toch zou makelijk vinden en hij zei dat die speciaal waren ontworpen voor de minikarts. grtz |
Auteur: | David [ wo mei 25, 2005 10:06 pm ] |
Berichttitel: | |
Citaat: "Karts met koppeling zijn eigenlijk geen echtekarts voor de sport meer
Das pure onzin. Er worden tegenwoordig nog maar weinig karts verkocht zonder koppeling. |
Auteur: | Jizzyt [ wo mei 25, 2005 10:10 pm ] |
Berichttitel: | |
koppelings probleem zit hem niet in de kabel, bij het inknijpen van de koppeling komt het hendeltje helemaal omhoog dus het moet wel dieper zitten. ok dus schakelen kan zonder koppeling vanaf de 1 naar 6, wel ff fijn om te weten want om zonder weten meteen die hendel naar de 2 te zetten op hoge toeren blijft eng. |
Auteur: | Sendatje [ wo mei 25, 2005 10:10 pm ] |
Berichttitel: | |
Net als wat David zegt eerst goed bekijken wat er nou werkelijk kapot of fout aan is. Het kan ook een koppelingsveer zijn maar het kan ook een goed versleten koppelingsplaat zijn. |
Auteur: | Paulo27 [ wo mei 25, 2005 10:47 pm ] |
Berichttitel: | |
Jizzyt, Gewoon even wachten..... er zijn volgens 3 leden die een TM 125 schakel rijden en die daar zeker verstand van hebben. Fart, Mental Mies, Roy ???????? Een van deze heren zal jou een goed antwoord geven, alleen moet je even wachten totdat ze dit berichtje lezen. Suc6 |
Auteur: | Fart [ wo mei 25, 2005 11:06 pm ] |
Berichttitel: | |
kijk ff hier: http://www.greenflag.net/tm/tm.html Heb je een cross of ICC. Met koppelingskabel of hydraulish? Palletje van drukgroep kan versleten zijn of de koppelingsplaten enz. Bakolie = 500 ml, wij gebruiken silkolene, sommige wedstrijdrijders doen er maar 400 ml in Peilen doe je aan de rechterkant van je blok, zit een boutje, vullen tot aan het gaatje,komt het er langzaam uit dan staat ie aan peil. Smeren cross 1 op 30 , ICC 1 op 25 |
Auteur: | Jizzyt [ do mei 26, 2005 5:58 am ] |
Berichttitel: | |
het is een cross met een kabel voor de koppeling, bakolie leek me vrij laag of leeg zal dit nog ff checken. greetz Twan |
Auteur: | peter [ do mei 26, 2005 3:39 pm ] |
Berichttitel: | |
heeey nog een T emmertje er bij ![]() schakelen doe je inderdaad zonder koppeling ook terug schakelen het kan zijn dat je koppeling niet goed staat afgesteld bij staat ie ook net niet strak genoeg en ontkoppeld dus net niet goed dus effe de kabel net iets strakker zetten kan heel veel schelen nie tte veel anders gaat de koppeling slippen en ben je heel snel het zaadje als eenmaal je platen versleten zijn heb je nieuwe nodig ik zal even zoeken naar een paar links met wat tekeningen |
Auteur: | peter [ do mei 26, 2005 3:43 pm ] |
Berichttitel: | |
http://www.tm-racing.com/ http://www.mototm-racing.de/ http://www.mototm.com/ |
Auteur: | joris [ do mei 26, 2005 3:44 pm ] |
Berichttitel: | |
ik weet niet of iemand het al getypt had maar je moet wel ff van je gas af als je schakelt je bak is sequentieel of zoiets en dan hoef je niet te koppelen (schilt je een hoop tijd op het rechte stuk) |
Auteur: | x-treme [ do mei 26, 2005 5:48 pm ] |
Berichttitel: | |
Heeft hij soms lang stilgestaan? Kan zijn dat de koppelingsplaat 'plakt' aan de drukgroep. Dan moet je gewoon ff rijden met de koppeling ingetrokken. Effe wat gassen en meestal doet hij het dan weer. |
Auteur: | Sendatje [ do mei 26, 2005 6:25 pm ] |
Berichttitel: | |
Nou als de koppeling blijft "plakken" dan moet je of de platen vervangen of de olie vervangen. |
Auteur: | peter [ do mei 26, 2005 6:28 pm ] |
Berichttitel: | |
als de koppeling blijft plakken is het eigenlijk altijd de olie bij versleten platen blijven ze juist niet plakken alleen word dat vaak in verband gebracht omdat ze door gaan slippen door dat ze blijven plakken door dat plakken gebruik je de koppeling niet goed en slijten ze veel harder vandaar de link |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |