Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 17, 2008 5:39 am 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Hallo de water Temp. bij een TM Cross word 70° wat kan dat zijn :?:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 17, 2008 7:32 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm
Berichten: 1130
Woonplaats: Torhout
tm cross = schakel= watergekoeld. De de temperatuur vant het water in het reservoir wordt 70* dus .
niet aankome :p


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 17, 2008 7:53 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm
Berichten: 263
Het kan aan mij liggen, maar van dit antwoord snap ik niets!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 17, 2008 8:51 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 14, 2006 3:24 pm
Berichten: 252
is het vrij in het begin al of als je een poos gereden heb. mischien je waterpomp want 70 graden lijkt mij wat veel. het kan ook zijn dat je radiator te weining lucht vangt(bijv te schuin staat.) Of je mengsel staat te arm(had ie waarschiujnlijk al vast gelopen), of er zit veel kalk in het koelings systeem. waardoor ie slecht koelt

zo zie je maar volgens mij veel mogelijkheden.

_________________
Vortex Vl125 ICC/ MBA-2002


Laatst bijgewerkt door The overtaker op di jun 17, 2008 8:54 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 17, 2008 8:53 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
@ dick ik ook niet zal dan ook wel niet aan jou liggen
de beste temp. is 55 graden. als hij warmer word is of je radiateur kapot of je waterpompje is niet helemaal goed.

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 17, 2008 8:57 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 14, 2006 3:24 pm
Berichten: 252
excuses even ee nander vraagje tussendoor.
Wat is trouwens de beste temperatuur voor een icc?? Ik rij 53/54 is dit goed?

_________________
Vortex Vl125 ICC/ MBA-2002


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 17, 2008 10:27 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Misschien een idee voor een nieuw topic ?
onze Vampire werkt het lekkerst op 73 graden !!!

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 17, 2008 12:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Het kan zijn dat er lucht in je systeem zit dus even goed ontluchten

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 17, 2008 12:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
70 graden is duidelijk teveel...

- Kan zijn dat je radiator niet genoeg lucht vangt, wellicht is deze te klein?(weet niet of het al eerder is voor gekomen?)
- Waterpomp stuk
- te weinig water in je systeem(een lek ergens o.i.d.)
- te arm mengsel
- als je een thermostaat hebt zou het kunnen zijn dat deze kapot is...

Veel hiervan is hierboven al vermeld, iets anders zou ik ook niet kunnen bedenken eerlijk gezegd...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 17, 2008 4:07 pm 

Geregistreerd: di aug 07, 2007 12:00 pm
Berichten: 153
Woonplaats: Helden
Heb je dit probleem altijd gehad of is het in 1 keer gekomen?

Of die te arm staat zie je wel aan de bougie of zuiger, en draai de radiateur dop eraf en wat hogere toeren draaien, dan zie je wel of het stroomt.

Ik heb een aantal jaren met een TM cross gereden. We hadden deze gedeeld met 3 mensen (godzijdank nu niet meer). Ik ben de grootste (88 kg, 1.92) en de kleinste schat ik zo 65-70 kg 1.70.
Het verschil in temperatuur was aanzienlijk: bij de kleinste bleef die netjes rond 55-60 graden, bij de middelste iets hoger en bij mij tot 70-75 graden. Ik heb toen een kleine radiateur erbij geplaatst, hielp wel wat maar rond 68 graden was vrij normaal...maar wat dat betreft nooit problemen gehad en ik geloof niet dat het ook een probleem is voor het blokje alleen levert die mogelijk ietsje minder vermogen maar zal marginaal zijn.

Wat je ook nog kunt checken is je temperatuur meter. De temperaturen met het crossertje stegen weer eens de pan uit....tot 75-80 graden. Ik heb toen de slang met sensor (alfano pro) eraf gehaald en water van 60 graden er doorheen laten stromen, er was toen een afwijking van ca 10 graden. Ik kwam er toen ook achter dat de sensor erg gevoelig was hoe ver deze in het water gedompeld is: 1 mm meer scheelt een paar graden.

Nu met m'n TM k9 zit ik normaal op 55-66 graden, maar met een beetje warmer weer gaat die ook richting de 70. Ik kijk sowieso de sensor na en anders misschien een keer een betere radiateur...maar echt zorgen maak ik me er niet om.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 17, 2008 4:11 pm 

Geregistreerd: di aug 07, 2007 12:00 pm
Berichten: 153
Woonplaats: Helden
Citaat:
Het kan zijn dat er lucht in je systeem zit dus even goed ontluchten


Dat kan. Mijn ervaring is dan wel dat de temp meter dan af en toe heel kort een hoge waarde aangeeft.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 17, 2008 6:08 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Ik heb laatst deze kart verkocht en die koper heeft me een mail gestuurd dat de Water temp op 70° opliep, dus veel te hoog ik rij nooit op die karts die ik verkoop :|
De Radiateur is een standaard van Free line 200 x 370mm die ik hier op 3 karts heb dus te klein is die niet, ik heb net met die man gesproken het lijkt er op dat die Radiator dicht zit er word ook veel water in de overloop gepompt het kan ook de Waterpomp schoepen wieletje zijn wat niet meer draait!

Als ik dat Kart hier had staan kon ik ook zien wat loos was, zo kun je alleen maar raden wat het is!

Hij smeert dat kart 1:45 of dat zo goed is :-k


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 17, 2008 6:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Als hij 1:45 smeert zou daar het probleem ook nog kunnen zitten...

Slechte smering geeft meer warmteontwikkeling...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 17, 2008 6:36 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Heb ik hem ook al vertelt, maar hij meent dat dat probleem ook al met 1:25 was 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 18, 2008 2:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
1 op 45 ??¿¿ dat is wel heel erg schraal, logisch dat hij warm word!

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David