Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2004 8:53 pm 
Beste Kartvrienden..

Ben (pas) in het (gelukkige) bezit van een CRG kart 100cc (niets speciaals dus), maar nu heb ik tijdens de eerste testdag in amsterdam heel veel problemen gehad met de afstelling van de wegligging.
Iedere keer als ik de bocht in ging, was hij zo nerveus dat hij heel veel overstuur had er eigenlijk alleem maar rechtdoor wilde. :oops:
Ik kon alleen maar goed door de bocht komen als ik net zo hard ging als de huurkarts aldaar. Op de kart van een vriend van mij gereden en die ging als de brandweer door de bocht (zelfde kart, motor)

- Kart heeft nieuwe Bridgestone banden (druk 0.9 bar).
- achter 50mm as met brede klossen
- voor 2x afstandring tussen velg en fusee

Ra, Ra, politiepet.... wie heeft er goede tips die ik mee kan nemen voor de volgende keer aub. :?:

Alvast bedankt voor al jullie tips.
(p.s. ben erg bijdehand/technisch, alleen begin ik net met (outdoor) Karten))

mvg

Paulo27


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2004 9:33 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik zou voor breder en achter smaler proberen en alle stabilisators er in en alles vast

en je frame goed nakijken op scheuren of losse lassen

want het klinkt alsof je achter wiel in de binnen bocht niet genoeg licht en daar door recht door wil


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2004 9:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
heel veel overstuur had er eigenlijk alleem maar rechtdoor wilde.


Dat klinkt meer als onderstuur.
Misschien dat je het al geprobeert hebt, maar als die vriend van jou precies dezelfde kart heeft, en die wel lekker door de bochten gaat, zou je eens kunnen proberen om jouw kart exact hetzelfde af te stellen :D

Ik heb zelf ook een CRG kart, en heb eigenlijk alleen onderstuur als de bandjes koud zijn. Hoeveel rondjes heb je (achterelkaar) gereden voor je stopte om de afstelling te veranderen?
Toen ik begon met karten hield ik te weinig rekening met de opwarmtijd van mijn bandjes. Ik reed een paar rondjes, vond dat ie belabbert stuurde, kwam binnen, ging zitten klooien met afstellen, reed weer een paar rondjes, merkte dat het natuurlijk niks geholpen had, kwam weer binnen, en ga zo maar door :P

Misschien kan je wat meer over het type kart/banden vertellen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2004 9:40 pm 
Hi Joris,

Bedankt voor je snelle reactie, als ik het goed begrijp zou ik de brede klossen achter moeten vervangen door smalle en voor moet ik nog 1 of 2 extra vulringen toevoegen ???

Het frame is niets mis mee, die is pas 6 maanden oud (zegt niets natuurlijk) maar ik weet zeker dat die niet gescheurd is, alle stabilisatoren staan vast, op achterkant stoel zelfs 4x.

Zou het te kunnen maken met andere bandenspanning ?? (nu 0.9 bar)

Thanks again !

Paulo


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2004 9:43 pm 
David,

Zie mijn naam niet terug in de auteurkolom ????? (zie mail hierboven)
Wat doe ik fout ??

thanks
Paulo (Alonso27)


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2004 9:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Je moet even inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2004 9:48 pm 
Hi David,

Ook jij bedankt voor je info.
Het zou wel eens kloppen wat jij schrijft aangaande het aantal rondjes, op Amsterdam heb ik nooit meer dan 3-4 rondjes gereden. (zou dat het zijn ?)

De kart van die vriend van mij staat prcies hetzelfde afgesteld, althans op het oog. Dezelfde klossen, afstandringen voor, alleen zijn stoel staat meer naar voren wardoor je volgens mij ook veel meer druk krijgt op de voorbanden (hij is 1.68 mtr, vandaar) ik ben 1.80 mtr, dus ook dat scheelt, als ik de stoel te ver naar voren zet, dan kan ik met m'n knieen sturen, dus dat zit gewoon slecht.

Ik heb een CRG Kali kart (Ovaal frame) met een Rotax 100cc met roterende inlaat + IBEA carb. Banden zijn van Bridgestone (type weet ik even niet uit m'n hoofd, heb in ieder geval het middelste compount, dus niet hard en ook weer niet zacht)

Ik lees het wel weer,

Thanks Again.

Mvg

Paulo (Alonso27)


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2004 9:57 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
hmmm

het verhaaltje van de weg ligging van de kart is altij deen beetje moeilijk omdat der heel veel faktoren mee spelen maar dat alles goed moet je met wat spelen met de afstelling der wel uit komen

ander moet je naar de balans gaan kijken en veel lezen op inet ik heb zelf veel gehad aan die australische site maar die doet het niet meer

hoet staat trouwens je toe/uit spoor
ik zelf doe altijd 0 tot 3 mm uit spoor


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2004 9:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Probeer eens 10 rondjes, en een iets lagere bandenspannig (0,7-0,8 ). Helpt dit nogsteeds niet, dan kan je idd proberen wat Joris eerder al aangaf, voor breder gaan, en achter smaller.
Dit betekent niet dat je smallere wielklossen hoef te hebben hoor, maar dat je de wielen meer naar het midden van de as zet (natuurlijk steeds met kleine stukjes, hooguit 2 cm per keer).

Ik probeer altijd zo weinig mogelijk af te stellen, en zeker maar 1 ding tegelijk, anders raak je al snel het overzicht kwijt, en is de kans groot dat je de boel eerder slechter dan beter maak :roll:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2004 10:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Ok Beste Mensen,

wederom bedankt voor jullie tips, ga morgen aan de slag (denk ik), want
als het zo blijft gaan we donderdag rijden.
Dus wellicht vlieg ik dan ook over de baan.

Thanks.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2004 10:08 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
sucses


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David