Kartforum https://www.megakart.nl/phpBB2/ |
|
"Vlotters" in carburateur? https://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=167 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | BaraCuda [ zo nov 07, 2004 6:57 pm ] |
Berichttitel: | "Vlotters" in carburateur? |
Vandaag eens de carburateur open gehad en daar zag ik 2 plastic "vlotters" die omhoog schuiven als er benzine in de carburateur komt. Nu was 1 van deze vlotters leeg en in de andere vlotter zat wel vloeistof. Waarom zijn ze niet gewoon beide leeg of beide vol? ze bedienen hetzelfde doel? Verder nog steeds geen dingen tegen gekomen waarom de kart op de standaard 172 sproeier niet netjes loopt ![]() |
Auteur: | BaraCuda [ zo nov 07, 2004 7:44 pm ] |
Berichttitel: | |
Hmmzz lees net ergens dat ze gewoon beide 5.2 gram zijn ![]() oftewel 1tje is gewoon lek en dat kan natuurlijk de reden zijn dat hij slecht loopt... Want die vlotters sluiten de benzine toevoer af als er genoeg benzine in de carburateur zit. Dus als die vlotter te snel stijgt kom je zonder benzine in je carburateur te zitten? |
Auteur: | David [ zo nov 07, 2004 10:12 pm ] |
Berichttitel: | |
Ben pas net begonnen met dit soort carburateurs, maar je vlotters moeten beide even zwaar zijn inderdaad. Als er eentje te zwaar is, dan zal ie denk ik niet genoeg stijgen, waardoor de boel dus niet genoeg afgesloten wordt, en je carb. teveel benzine krijgt. Of dat ook de reden is dat je moter niet netjes loopt weet ik eerlijk gezegd niet, aangezien ik nog niet zoveel ervaring heb met die dingen. |
Auteur: | Paulo27 [ ma nov 08, 2004 1:12 pm ] |
Berichttitel: | |
BaraCuda, Gebruik je de juiste Bougie voor jou Motor ?? als je een R-MAx hebt dan zou je met een 172 sproeier de IW-24 bougie moeten gebruiken van DENSO. (let op... niet de W-24) suc6 |
Auteur: | BaraCuda [ ma nov 08, 2004 6:40 pm ] |
Berichttitel: | |
Toen we heb kregen zat er een IW27 en een 160 sproeier in. Oftewel we hebben dezelfde bougie gekocht... Maar paulo weet jij iets van die vlotters in de carb? |
Auteur: | peter [ ma nov 08, 2004 7:12 pm ] |
Berichttitel: | |
met vlotters is het heel simpel ![]() vlotters moet drijven en met vloeistof er in zal ie niet drijven daardoor komt er te veel benzine in de carburateur en zal de motor verzuipen was dit niet het probleem dat je had ??? |
Auteur: | BaraCuda [ ma nov 08, 2004 8:07 pm ] |
Berichttitel: | |
Ja als verzuipen inhoud dat de motor af entoe stottert en inhoud dan heb/had ik dat probleem. Ik heb de vlotters gewogen en ze horen idd leeg te zijn ![]() ![]() Volgend weekend eens testen of hem met nieuwe vlotter wel goed gaat ![]() |
Auteur: | peter [ ma nov 08, 2004 8:10 pm ] |
Berichttitel: | |
ik denk het wel ik weet dit vooral omdat ik nog wel eens last had met mijn brommer dit kwam door een vlotter wat vast zat en niet lekker bewoog daardoor verzoop de motor ik ben benieuwd naar je testrun ![]() |
Auteur: | Paulo27 [ ma nov 08, 2004 8:24 pm ] |
Berichttitel: | |
BaraCuda, Het antwoord op de vlotters heeft Peter al gegegeven, echter ik lees dat jij de IW-27 gebruikt met een 160 Spoeier, dat gaat dus niet goed komen. Voor het weer wat we nu hebben, heb je nodig: - 0-10 graden, Sproeier 172 met een IW-24 Bougie (en regen) - 10- 15 graden, Sproeier 168 met een IW-27 Bougie. Let op..... dit is niet alleen theoretisch, maar wordt door alle Rotax Max wedstrijdrijders bevestigd. Daarnaast zal je ook een gedeelte van je radiateur moeten afplakken, anders krijgt de motor nooit zijn juiste werktemperatuur 58-62 graden. Ik zou dat even proberen.... en ja, de vlotters mogen uiteraard niet lek zijn en moeten dan ook even zwaar zijn. (maar dat wist je al) Suc6 |
Auteur: | peter [ ma nov 08, 2004 9:07 pm ] |
Berichttitel: | |
radiateur afplakken is echt aan te raden ik reed pas nog met 15 graden en toen kwam mijn meter ook niet boven de 40 graden ik had niks bij me verder ![]() dus de volgende keer ga ik eerst plakken |
Auteur: | joris [ ma nov 08, 2004 9:46 pm ] |
Berichttitel: | |
ja ja weet ik nou alles van 40 graden is echt te koud en daar moet je niet te lang mee rijden want je zuiger word wel warm en die zet dan ten op zinchte van de cilinder te veel uit dus afplakken met die hap wat ook nog mogelijke problemen kan ver oorzaken zijn de benzine leidingen ik weet er zelf niet zo veel van omdat ik alleen een aanvoer heb maar met een vlotter carburateur heb je ook een retour en dat moet allemaal op de juiste punten aangesloten zitten anders krijg je een wisselende benzine druk en dat is niet goed |
Auteur: | Paulo27 [ ma nov 08, 2004 10:03 pm ] |
Berichttitel: | |
Joris, Je hebt helemaal gelijk, wat ik meestal doe is ook de slangen zo nu en dan allemaal vervangen. Zelfs met benzinefilter tussen tank en carburateur, komt er toch nog heel veel veel in de motor. Bij de Rotax Max kanje de filter in de carburateur ook er uitdraaien, ook daar komt heel veel troep uit. @BaraCuda: Ik zeg maar zo..... alle kleine beetje helpen om de motor goed te laten draaien, maar verander niet te veel in een keer, beetje bij beetje dus ! Suc6 |
Auteur: | peter [ di nov 09, 2004 2:26 pm ] |
Berichttitel: | |
uiteindelijk na goed gasgeven kwam de temperatuur op 48 graden uit daarboven heb ik hem niet gezien |
Auteur: | Paulo27 [ di nov 09, 2004 5:09 pm ] |
Berichttitel: | |
Het wordt nu echt koud, dus ik heb maar besloten om mijn kart in de Winterstalling te parkeren. Aankomend voorjaar halen we hem wel weer uit het stof vandaan. Koude kikkerland. |
Auteur: | BaraCuda [ di nov 09, 2004 7:09 pm ] |
Berichttitel: | |
Ja teveel veranderen doe ik zeker niet. Maar dat de vorige eigenaar er een 160 sproeier in gooit omdat hij waarschijnlijk teveel benzine kreeg, door die kapotte vlotter. Dat zijn natuurlijk dingen waar ik als nieuwkomer weinig van snap ![]() |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |