Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 31, 2022 9:03 am 

Geregistreerd: di mei 11, 2021 12:45 pm
Berichten: 1
Beste forumleden, ik heb misschien een wat rare vraag, maar hoop dat jullie ons kunnen en willen helpen. Mijn zoon is geintresseerd in motor techniek en via via hebben wij een RK1 kart met een defecte motor geregeld om aan te sleutelen.

We hebben de motor (CK000355) inmiddels gedemonteerd. De volgende onderdelen zijn beschadigd/defect; cillinder, zuiger, drijfstang (wat getordeerd), kleppen moeten vervangen worden naast de pakkingen e.d. Omdat het doel is om de motor en de kart weer aan de “praat” te krjigen en niet om “serieus” mee te gaan racen zijn we op zoek naar een “voordelige” manier om aan onderdelen te komen.

Op dit forum heb ik gelezen dat we hiervoor bijvoorbeeld onderdelen van Alie express zouden kunnen gebruiken en daar heb ik een tijdje naar lopen zoeken. Probleem waar ik tegen aanloop is dat de onderdelen daar niet worden aangeboden naar fabrikant (sym) en motortype (k4A?, cillinder no. H7C-4) maar op type brommer of scooter.

Waar ik niet goed achter kom is van welke type scooter of brommer ik onderdelen kan gebruiken om de motor opnieuw op te bouwen. De onderdelen waar ik naar op zoek ben zijn een cillinder (H7C-4), krukas met drijfstang (ik heb zo geen mogelijkheden om de drijfstang los te persen, te richten etc.), zuiger en kleppen.

Ik ben benieuwd of jullie ons hier verder mee kunnen helpen.

Met groet, Martijn en Jelmer


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David