Hadden het hier idd vanmiddag even over. Heb een monteur in mijn telefoon staan die o.a. de setups doet voor motoren op NK's, Benelux, en hier en daar EK's. In dit geval vooral voor KZ, maar dit is wat hij over 102 te melden heeft.
Citaat:
Meestal gebruikte ik Aral 98, maar als ik richting kerpen ging kwam ik altijd langs een Aral station die 102 verkocht, dan nam ik liever dat. Hoe hoger het octaan gehalte hoe kouder de ontbranding, dus dan zou je krapper kunnen gaan met je carburateur bezetting. Het vermogen neemt wel toe hoe hoger het octaan, of het schoner is heb ik eerlijk gezegd geen idee van.
Zo te zien dus niet direct schadelijk voor een blokje, maar wel de moeite waard om te proberen... En dus goed de ontbranding in de gaten te houden. Als het meer power oplevert zou ik verwachten dat alle WK teams zoiets ook zouden gebruiken. Maargoed, meer power gaat misschien ook wel weer gepaard met meer slijtage... Misschien een shop als Koene of Cox die je daar meer over kan vertellen? Wellicht proberen wij het ook eens uit. Ben nu wel benieuwd.