Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: TM cross valt dood
BerichtGeplaatst: di mei 28, 2019 2:18 pm 

Geregistreerd: vr feb 22, 2019 1:25 pm
Berichten: 6
Afgelopen weekend wou ik de eerste meters gaan maken met de kart, een ms kart met TM cross (ik schat dat het blok van 2001 is), helaas verliep dit niet helemaal soepel.
De kart heb ik pas en heb er nog niet mee gereden, wel getest bij aankoop en toen deed hij het prima.
Ik heb hem een paar keer thuis gestart en dat ging elke keer vrij makkelijk, echter afgelopen weekend op de baan kostte dat veel meer moeite (spanband om het achterwiel).

Probleem 1:
Toen hij uiteindelijk startte draaide hij prima, reageerde ook goed op het gas maar de koppeling leek niet te werken, als je hem indrukt dan ontkoppelt hij niet en ik kon dus niet op de koppeling wegrijden, is dit een bekend probleem en weet iemand waar ik dan het beste naar kan kijken?

Probleem 2:
Hierna hebben we geprobeerd hem aan te duwen en dan weg te rijden in de versnelling maar ook dit ging niet lekker, de motor startte maar zodra je gas wou geven om weg te rijden viel de motor dood (reageert 1x op het gas en valt dan dood), het lijkt alsof hij verzuipt maar de bougie zag er niet zo uit.
Als je m dan weer op de pitkar start dan loopt hij prima, reageert ook prima op het gas maar als je ermee wilt rijden valt hij dus telkens gelijk dood, waar kan ik in dit geval het beste naar kijken?

*Iemand op de baan zei dat waarschijnlijk het membraan stuk is, die heb ik nagekeken en die ziet er prima uit (carbon membraan).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TM cross valt dood
BerichtGeplaatst: di mei 28, 2019 9:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
P1, Bij een crossblok kan het wel voorkomen dat de koppelingsplaten blijven plakken, maar bij stilstaan moeten deze toch echt wel vrij kunnen lopen. Check even je Koppeling "hefboom", mogelijk dat je kabel te veel vrijheid heeft. Voel je wel een koppelmoment in je koppelingshendel?

P2, kan meerdere oorzaken hebben. het kan zijn door het langere stilstaan dat je te weinig benzine aanvoer hebt. Vlotter zit vast, pomp is smerig of verteerd. Filter zit verstopt. Membraam kan zijn, sluit deze goed af? Je moet er een vloeitje tussendoor kunnen halen in rust. Even in het zonlicht houden en vanuit de binnen kant er in kijken, dan kun je zien of deze lekt. Compressie is wel goed aanwezig?
Het zou een stuk schelen als je koppeling zou werken, dan kan je met wat meer toeren vertrekken..

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TM cross valt dood
BerichtGeplaatst: wo mei 29, 2019 2:00 pm 

Geregistreerd: vr feb 22, 2019 1:25 pm
Berichten: 6
Ik heb de koppelingsplaten eruit gehaald en ze zagen er vrij OK uit ik zal alles even schoonmaken en weer terugstoppen en verse olie erin doen kijken of dat helpt.
De koppelingshendel voelt vrij stroef aan dus dat zal ik ook nog even nakijken.

Bedankt voor de tips! Benzinefilter is nieuw en de compressie is ook goed, de rest zal ik ook s goed nakijken/schoonmaken.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TM cross valt dood
BerichtGeplaatst: wo mei 29, 2019 2:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Check even of je drukgroep stang compleet is. Dus voordat je hem in elkaar zet, even testen met een waterpomp tang op de hendel. Of er speling tussen de platen komt (ontkoppelt). Standaard bij een niet lopende crosser is het heel lastig tot niet door de platen te draaien. Ivm plakken, nu ze droog zijn zou je na mijn weten dit wel moeten kunnen.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TM cross valt dood
BerichtGeplaatst: ma aug 26, 2019 3:25 pm 

Geregistreerd: vr feb 22, 2019 1:25 pm
Berichten: 6
Het heeft even geduurd maar heb beide problemen met de kart kunnen oplossen :)

Het probleem met de koppeling kwam omdat er groeven onstaan in de "clutch basket", die heb ik dus losgehaald en de groeven glad gevijld, schoongemaakt en weer in elkaar gezet en de koppeling werkt eindelijk.
Verder heb ik de carburateur en de benzine pomp uit elkaar gehaald, nieuwe pakkingen ertussen en dat lijkt het probleem met dood vallen verholpen te hebben.

Thanks voor de tips!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TM cross valt dood
BerichtGeplaatst: ma aug 26, 2019 3:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Ah ja, stom ik heb met de ICC preventief de clutch drum glad gemaakt. Ik had nog geen issues maar heb deze "gereviseerd".

Toch pomp capaciteit door slijtage :)
Dank voor je feedback, nuttig zodat andere dit.ook kunnen vinden.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David