Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mei 28, 2019 12:01 pm 

Geregistreerd: zo jul 11, 2010 11:48 am
Berichten: 60
Beste,

Ik heb twee simpele vragen, namelijk:

1. Wat doen jullie tegen roestige remschijven? Na het rijden zijn ze kurkdroog en na een paar dagen in de garage zit dan de roest er op? Het zijn geventileerde schijven en met name aan de binnenkant is het best wel heftig. Gewoon kruipolie lijkt me niet goed voor de blokken? Of kan dit gewoon?

2a. De basis afstelling van een CRG kart is achterbumper vast, maar hoe doe je dit eigenlijk? Ik heb een Righetti Ridolfi bumper en deze heeft van die zogenaamde paaltjes welke met rubbers in het frame zitten. Deze zitten gewoon vast, altijd in mijn geval. Dat is ook de bedoeling volgens mij?

2b. De bumper zelf zit bevestigd op 2 alu blokken (1 per kant) en die kun je los of vast zetten denk ik? Met de 2 inbussen (per kant)? Als ik ze los laat zitten kan de bumper van links naar rechts schuiven door de sleufgaten, zet je ze vast dan is het 1 stijf geheel.

2c. Het probleem is echter, die alu blokken schuif je over de "paaltjes" heen en daar komt dan een splitpen doorheen. Daar zit altijd een beetje beweging op? Dus dan kun je toch nooit de bumper vast zetten, wat je ook doet? Wat dus bij 2b staat maakt eigenlijk niet uit, want de blokken zitten altijd los op de paaltjes? Of doet het ondanks de ruimte op de splitpennen toch wel iets?

Gaat om dit setje trouwens:
Afbeelding

Benieuwd naar jullie reactie!

Met vriendelijke groet,
Gerben Visser

_________________
Dino DR50 & TM KZ10


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 28, 2019 3:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Hallo Gerben,

Wat betreft de roestige remschijven : daar doe je niet zo veel aan. Uiteraard is dit erger als je in de regen hebt gereden, maar ook als je alleen met droog weer rijdt ontkom je er niet geheel aan. Door de wisselende temperaturen in de schijven, zal er altijd wat corrosie plaatsvinden, vooral aan de binnenkant van geventileerde schijven.

De bumperhouder moet inderdaad met rubbers vastzitten in de buizen van je chassis. Zit dit niet goed vast, dan is de kans aanwezig dat je de bumper verliest. Ik zou de bumper ook gewoon vastzetten en niet laten schuiven. Dat hij iets naar boven of beneden kan, zou je op kunnen vullen met ringen, dan is die speling ook weg. Normaal gesproken bepaal je de stijfheid d.m.v. een stabilisator, niet met de bumper. Dat laatste wordt wel eens in de regen gedaan, maar ik zou dat niet doen.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 11, 2019 3:02 pm 

Geregistreerd: zo jul 11, 2010 11:48 am
Berichten: 60
Ha Wilfred,

Onder het mom, beter laat dan nooit, alsnog bedankt voor je reactie.

Remschijven dus niet in de kruipolie spuiten? Gewoon zijn gang laten gang?

En achterbumper los of vast is dus meer iets van de oude stalen achterbumpers? Toen kon je de tussenstang nog vastzetten zeg maar? Bij de kunststofbumpers moet je dus gewoon met de stabilisator gaan werken.

Groet,
Gerben

_________________
Dino DR50 & TM KZ10


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 11, 2019 5:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Kruipolie zou ik niet doen, als er restjes op het remoppervlak komt, remt ie ineens niet meer.... gewoon laten gaan, wel regelmatig met remmenreiniger schoonspuiten.

En met die oude stalen bumper kon je inderdaad meer spelen.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David