Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2019 8:39 am 

Geregistreerd: ma okt 01, 2018 9:17 am
Berichten: 30
Hallo,

Alvast ter voorbereiding van komende winter.
Ik zit met de volgende vraag: wordt het met een rotax max senior van 12 jaar oud tijd voor vervanging, en zo ja wat voor iets miet dat dan zijn.
Over de rotax max EVO en eigenlijk ook de x30 is heel informatie te vinden. Maar hoe zit het met de Vortex ROK GP? Behalve sites die hem verkopen of de fabrikant kan ik eigenlijk niet echt heel veel vinden? Het lijkt als concept redelijk overeen te komen met de eerdere genoemde 2, hooguit iets meer vermogen.
Heeft iemand ervaring met deze motoren, hoe zit het bijvoorbeeld met driveability, onderhoud en betrouwbaarheid.

Groet
Peter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2019 10:14 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Als je met een 12 jaar oude RM rijdt, dan zal het verschil met een nieuwe redelijk groot zijn. Drivability is flink verbeterd, waardoor je vanuit de bochten veel beter wegkomt.
Als je niet per se sneller wilt zijn dan een RM, voor een EVO gaan. Een Vortex ROK GP is redelijk vergelijkbaar, maar toch iets gevoeliger op afstelling. Daarnaast zijn er veel makkelijker onderdelen en ondersteuning te krijgen van een RM, wat ook een pre is.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2019 12:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 4:35 pm
Berichten: 69
Woonplaats: Breda
heb een rok gp hier op de werkbank gehad. Ziet er stukken beter uit als een Rotax. Onderdelen zijn wel wat duurder.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 01, 2019 4:24 pm 

Geregistreerd: ma okt 01, 2018 9:17 am
Berichten: 30
Wat uiterlijk betreft vind ik inderdaad dat de ROK GP er stukken beter uitziet. Voor wat het waard is ook de betere gewichtsverdeling door de plaatsing van de radiator aan de andere zijde.
Wat spareparts betreft, inderdaad niet op veel plaatsen beschikbaar, maar wat prijs betreft geen grote verschillen.

Moet er op de ROK GP ook nog een extra nademper gemonteerd worden zoals op de X30?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 02, 2019 7:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 4:35 pm
Berichten: 69
Woonplaats: Breda
ik denk van wel... al zag ik dat sommige die de demper eraf haalde en vervolgens een bocht als een kz maken met demper.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2019 7:28 am 

Geregistreerd: ma okt 01, 2018 9:17 am
Berichten: 30
Ik ben er ondertussen achter dat er inderdaad niet veel ROK GP’s rondrijden hier.
Dus dan vermoedelijk toch maar blijven bij de rotax. Maar wat is nu echt het verschil tussen de non-EVO en de EVO. Ik begrijp de de drivability beter is. Maar welk deel zorgt daar nu echt voor? De uitlaat doet eigenlijk niet zo heel veel lees ik, maar is het dan de nieuwe elektronica en power valve, of die nieuwe carburateur die voor een betere driveability zorgen?

Peter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David