Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Honda gx390 probleem
BerichtGeplaatst: di dec 18, 2018 10:05 pm 

Geregistreerd: zo sep 24, 2017 8:52 pm
Berichten: 7
Hoi kart liefhebbers!

Onlangs heb ik een werkend tweedehands honda gx390 gekocht. Hier heb ik een nieuwe krukas op gezet, maar nu loop ik tegen een probleem aan. Bij het aantrekken van het trekkoord is de 'uitlaatslag' goed, maar bij de inlaat trekt de zuiger vacuum (denk ik). De uitlaatslag is namelijk te horen, de inlaat niet. Bij twee omwentelingen van de as voelt het alsof de zuiger vacuum trekt.
Bij het vervangen van de krukas is er een dopje van de inlaatklep verloren gegaan. Deze heb ik vervangen met een namaak dopje die ik van een Loncin 390 heb gehaald. Ik heb de kleppen voor zover ik weet goed afgesteld (0.15 inlaat 0.20 uitlaat) en de nokkenas is goed afgesteld op de krukas. De drijfstangen bewegen...
Heb nog geen tijd gehad om er verder naar te kijken. Ik ben van plan om te kijken of de inlaatklep goed beweegt door de carburateur er af te halen. Ook zal ik kijken of de uitlaatklep goed beweegt, gewoon om zeker te zijn. Heeft iemand nog tips voor mij? Alvast bedankt!

Remco Bakker


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Honda gx390 probleem
BerichtGeplaatst: wo dec 19, 2018 7:16 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Hallo Remco

Allereerst welkom op het forum,hoe oud is het blok?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Honda gx390 probleem
BerichtGeplaatst: wo dec 19, 2018 8:48 pm 

Geregistreerd: zo sep 24, 2017 8:52 pm
Berichten: 7
Hoi Jomito!

Bedankt! Hetis voor mij onbekend hoe oud het blok is. Het is een qka4. Ik heb er onlangs weer naar gekeken. De zuiger loopt soepel en alle kleppen bewegen naar behoren. Het vliegwiel en trekstart 'as' zit ook goed aan de kruk (dit is mbt het afstellen van de kleppen belangrijk). Het ligt dus hoogstwaarschijnlijk aan de timing (lijkt mij). Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de de stip op de krukas op een ander plek zit (de stip om de nokkenas mee af te stellen). Hierdoor zal de timing niet correct zijn.
Ik ben nog redelijk nieuw met sleutelen aan honda motoren dus als iemand tips/opmerkingen heeft dan hoor ik dat graag!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Honda gx390 probleem
BerichtGeplaatst: za dec 22, 2018 11:16 am 

Geregistreerd: zo sep 24, 2017 8:52 pm
Berichten: 7
Even een update.

De timing is goed. Hier ligt dus niet het probleem.. Heb nog eens nader gekeken naar de inlaatslag maar die is ook zo als die hoort te zijn.

Het probleem is nu dus als volgt. De inlaatslag is goed. Als de inlaatklep dicht gaat voor compressie, kost het me enorm veel moeite om de as verder te draaien. Vervolgens komt de ontsteking en omdat er geen brandstof is verbrand (heb nog een probleempje met de brandstofpomp), kost ook die slag enorm veel moeite. Vervolgens komt de uitlaatslag en die is ook dik in orde.

Nu denk ik dat ik eerst het brandstof probleem moet oplossen. Dan zal de slag na ontsteking in ieder geval al een stuk makkelijker gaan. Echter zal de compressieslag dan toch alsnog veel moeite gaan kosten? Of valt een goed benzine-luchtmengsel makkelijker van volume te veranderen (compressieslag), en zal daarmee het probleem helemaal opgelost worden?

Alvast bedankt!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David