Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2017 8:30 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 25, 2008 1:47 pm
Berichten: 51
Woonplaats: Den Helder
Beste Allen,

Lange tijd door omstandigheden niet actief geweest, maar we gaan aankomende maand weer de baan op :)

Sommige kennen mij misschien nog wel en weten dat ik zelf een CRG YZ125 heb. Enkel mijn vriendin vind karten inmiddels ook erg leuk worden :).

Dus ik heb een schakel chassis van Birel 2013 gekocht, waar ik voor mijn vriendin om te beginnen en ervaring op te kunnen doen een GX390 blokje gemonteerd heb. Met het zicht op de toekomst dat ze met iets meer ervaring naar een schakel blokje kan gaan :)

Wat voor mij onduidelijk is, dat sommige het hebben over een snelheid van om en nabij 100 kmp uur, met een verhouding tussen de 3.1 / 3.6.
Dit is bij 5000 rpm --> 3.1 = +/- 83 kmp en 3.6 = +/- 71 kmp
Dit is bij 5500 rpm --> 3.1 = +/- 92 kmp en 3.6 = +/- 79 kmp
Dan is de 100 kmp enkel te halen met een verhouding van 2.6 of bij de verhouding(en) 3.1 minimaal 6000 rpm en 3.6 minimaal 7000 rpm.

Met een wiel omtrek van +/- 86 cm

Bewerkt iedereen het blokje meteen zodanig dat ze zo'n blokje die toeren tallen laten draaien? Met de begrenzing eruit dacht ik dat het max rpm rond de 5000/5500 is waarbij het blokje heel blijft :) toch ?

Daarnaast gaat de originele tank eraf, carburateur en uitlaat, dit wordt vervangen door een 32mm carburateur en een uitlaat met wat bochten werk erin.

Ik vraag mij af of iedereen dan rond rijdt met opgefokte 390 blokjes om de 100 kmp te halen en voor mijn eigen voorbereiding welke tandwielen ik moet bestellen, monteren en/of meenemen om te voorkomen dat het blokje teveel toeren gaat draaien einde rechte stuk.

Groetjes Boy en Kyra

_________________
Boy Gijzen, CRG YAMAHA YZ 125 Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 24, 2017 4:04 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Wij rijden 20-68


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 25, 2017 7:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 14, 2015 9:14 pm
Berichten: 108
Woonplaats: Omgeving Utrecht
Verhouding is helemaal afhankelijk van de rijder en de baan. Op Eefde rijden veel rijders met een verhouding van 20/70, soms zelfs 20/71 (let op met 219 ketting). Ik ben zelf een 390 rijder, die 100kg schoon aan de haak weegt en kan met deze verhouding prima meekomen zonder m'n motor op toeren te jagen (boven de 5700). Als je met de dikke 428 ketting rijd, dan zou ik kijken naar een verhouding van 13 voor en 43/44 achter. Ook dat is uiteraard wel weer helemaal afhankelijk van de baan en rijder :)

_________________
Birel (2013) met GX390 UT2(2016), Birel (2011) met PTM390Pro & BRM DK2 GX200 (vrouwlief)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David