Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 13, 2016 11:41 am 

Geregistreerd: vr sep 29, 2006 3:30 pm
Berichten: 85
Heren,

Ondertussen rijd zoonlief lekker rond met zijn Mini en Parilla 60cc, motortje loopt perfect maar heeft één vreemde eigenschap waarvan ik hoop dat één van jullie het misschien herkend c.q. de oplossing weet.

De motor start altijd goed waarna junior trouw zijn rondjes draait zonder enig probleem. Het gaat fout op het moment dat hij om één of andere reden stil komt te staan door bijvoorbeeld een spin of een geplande stop. Als dit gebeurd blijft het motortje gewoon lopen maar valt bij het wegrijden stil, lijkt door een gebrek aan vermogen. Daarna krijgen we het motortje met moeite weer gestart, carburateur dichthouden, lang starten. Dan laten we hem meestal even flink doorlopen met de wielen van de grond. Maar helaas...........bij het wegrijden valt de zaak dan weer stil. Motortje voelt ook niet warm, kan gewoon mijn hand op de cilinderkop houden, bougie is ook niet vet.

Mijn eerste idee was dat de carburateur niet meer goed zouden zijn, derhalve heb ik middels een revisie setje alles vervangen en de zaak opnieuw afgeperst, ook alle brandstof slangen vervangen en de klunk in de tank daar ik dacht dat misschien de brandstof terug zou lopen door een lekje in de slangen.
Motor ook uitelkaar gehaald en zuiger cilinder laten controleren door v/d Spoel, prima in orde.
Ontsteking omgewisseld met een andere motor welke ik heb.

Probleem blijft echter bestaan begin een beetje hopeloos te worden (vooral Junior ...!).

Hebben jullie nog ideeën waar dit gedrag vandaan zou kunnen komen?

Alle tips en ideeën zijn welkom !

Alvast dank,

mvg Fred de Man


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 13, 2016 6:15 pm 

Geregistreerd: zo jul 10, 2016 1:10 pm
Berichten: 45
Woonplaats: Limburg
Klinkt als valse lucht, blok even lektesten.
Waarschijnlijk pakking/keerring.
Succes verder.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2016 8:49 pm 

Geregistreerd: zo jul 24, 2016 8:33 pm
Berichten: 15
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Zit er geen stootrand in bdp van de zuiger ?klinkt meer als te lang gewacht met zuiger / veer vervangen

_________________
MSKART TM CROSS


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2016 12:59 pm 

Geregistreerd: vr sep 29, 2006 3:30 pm
Berichten: 85
Heren,

Dank voor de reacties.
Ga het blok inderdaad maar eens demonteren en kijken over erg ergens slechte pakkingen of keringen zijn.

Koolrand lijkt mij haast onmogelijk zuiger zit er nog niet zo lang in en heb ik vorige maand nog laten checken bij v/d Spoel. Maar ga er zeker even naar kijken.

Dank voor de reacties !

mvg Fred de Man


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David