Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 01, 2015 8:53 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm
Berichten: 1130
Woonplaats: Torhout
Is normaal he Bas, het is een vaste schijf met zelfstellend remsysteem dat remblokken niet helemaal terug gaan naar beginpositie want wanneer je maar 20% remblokken hebt zal je wel een hele lange trap met je rempedaal mogen doen..

_________________
Webshop Vici Motorsports!
Facebook Vici Motorsports Like!
Verdeler van:
FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 01, 2015 10:19 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Ter toelichting: na 5 keer pompen gaat een kant ietwat aanlopen, na 10 keer pompen wordt het aanlopen al wat erger aan een kant.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 01, 2015 12:28 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Je zou de schijf nog kunnen verplaatsen, zodat beide blokken weer gelijktijdig "bijten"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 01, 2015 2:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Zaterdag viel het probleem overigens reuze mee (meestal als je iemand ergens naar laat kijken :( )
En Vici heeft erna gekeken en ik was tevreden met het resultaat.

Citaat:
Je zou de schijf nog kunnen verplaatsen, zodat beide blokken weer gelijktijdig "bijten"


ter toelichting.
De remschijf staat gecentreerd en de as rolt soepel in de lagers.
Bij het intrekken van de remmen gaan de blokken gelijktijdig naar de schijf toe.
Na 5 keer pompen gaat een kant ietwat aanlopen (blok wilt niet lekker terug komen), na 10 keer pompen wordt het aanlopen wat erger.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 01, 2015 3:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Heb je alles al eens goed schoongemaakt ? Wellicht zit er toch wat vuil in de weg, of is er een cupje wat gesleten/beschadigd ?

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 01, 2015 3:54 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Dank je Wilfred voor de bijval, dat had ik ook al enige malen geopperd.
Nu begrijp ik gedurende het topic vanwege de verstrekte info steeds meer van het precieze probleem en ook dat Bas zich zelf niet aan een remsysteem waagt, no problem en da s prima uit te besteden.
Nu doen er genoeg broodje aap verhalen over techniek en ook over remmen de ronde. Ik ben niet iemand die sleutelt om te sleutelen dus ook even nagetrokken of ik er wellicht naast zou kunnen zitten wat betreft een welgemeende advies.
Nu meldde meen ik Damien zeer voortvarend dat alles in 2 minuten allemaal gefixt zou zijn, daar had ik al mn twijfels over, zie daarvoor ook mn input daarover. Tenslotte begin je niet veel in 2 minuten.
Ontluchten kan, maar goed verversen is zelfs voor een bekwaam monteur al een hele uitdaging op een enkele klauw en dan moet je alles onder handbereik hebben. Nu is het ook een broodje aap verhaal dat een zelfstellende klauw echt sleept of aanloopt (met duidelijk voelbare weerstand), de afdichting en een evt stofmof verhinderen dat als alles inwendig soepel loopt, dwz zonder stof, vuil, vocht, corrosie of defecte seal. En als dat klaarblijkelijk niet het geval is dan haal je eea open en check en service je dat. En dat duurt langer dan 2 minuten. Bij een zelfstellend remsysteem met de genoemde 20% blokken zal je overigens slechts 1 of 2x een lange bediening van de hrc moeten doen omdat de remblokken dan tegen de schijf gedrukt worden en bij loslaten van de rem vanwege de constructie met de afdichting dan marginaal van de schijf wijken. Dat hoort dan gedurende voortdurende bediening en aan beide zijden, niet voor ca 5 trappen, daar is dus meer dan 2 minuten werk voor nodig, zeker na een periode van gebruik en dan nog afgezien van de klacht.
Afijn Bas, ik vrees dat jij voor een blijvend goed resultaat nog een keer met de kart onder de arm op pad mag.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 01, 2015 7:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Zelf doe ik geen onderhoud aan mijn remmen ( alleen remblokken vervangen en schoonmaken waag ik me aan ), mijn dealer verzorgt dat. En zoals Petrolhead al aangeeft is het inderdaad wel een klusje om je remmen goed te ontluchten en van nieuwe remolie te voorzien heb ik meerdere keren gezien.

En er hoeft maar een kleine beschadiging aan de cupjes, ringen o.i.d. te zijn om een perfecte werking in de weg te zitten. Even ontluchten helpt dan soms wel kortstondig, maar als er echt iets niet lekker zit zal je de oorzaak niet weghalen en blijft je probleem bestaan. Aangezien je remmen toch wel een cruciaal onderdeel zijn van je kart, raad ik aan alles los te (laten) halen en checken en bij twijfel een revisiesetje erin. Kost je zeker niet de kop, maar dan is alles wel weer strak.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David