Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 26, 2015 8:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Ook al een naar de uitlijning gekeken?

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 27, 2015 8:26 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Even voor de zekerheid : hoe oud zijn je banden en in wat voor staat ? Als je op oude banden rijdt dan is de kans aanwezig dat je ook erg weinig grip hebt. Just to be sure !

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 27, 2015 9:48 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Had je fb foto nog niet gezien, maar je zit duidelijk ver naar voren en te hoog je benen raken bijna het stuur.

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 27, 2015 1:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Citaat:
Even voor de zekerheid : hoe oud zijn je banden en in wat voor staat ? Als je op oude banden rijdt dan is de kans aanwezig dat je ook erg weinig grip hebt. Just to be sure !

Goed dat Wilfred dit aanhaalt. Vorige week in Genk een situatie meegemaakt> banden (vega groen FH) zagen er nog prima uit, liepen mooi af, etc. Weinig grip/balans in de kart. Van alles geprobeerd om grip/balans te vinden, uiteindelijk bleek het in de banden te zitten.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 27, 2015 2:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Haha Basjuh, ik had afgelopen vrijdag hetzelfde op Veldhoven met Bridgestones YLM. Banden leken inderdaad nog niet geheel op te zijn, maar grip was wel een drama bocht in/uit. Wat spelen met de afstelling hielp wel iets, maar goede tijden rijden was er niet meer bij. Daarna relatief nieuwe Vega Nordam eronder en gelijk grip/balans terug en rondetijd met bijna 2 seconde naar beneden ! Maar het grootste verschil was dat de kart weer "normaal" reageerde op gas- en stuurinput !

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 27, 2015 10:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 16, 2015 7:58 pm
Berichten: 50
banden waren niet oud, is alleen de wedstrijd dag tijdens een chrono mee gereden. en waren van paar week geleden, dus daar lag het niet aan. en had voor ook meer dan voldoende grip

en uitlijning is ook goed, staat gewoon op half blokje toespoor en 0 camber op de sniper

_________________
Being second is to be the first of the one who lose



________________________________
Praga Dragon Evo - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2015 9:38 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 16, 2015 7:58 pm
Berichten: 50
Ondertussen stoel naar achteren gezet, op berghem al stukken beter, echter toch nog gevoel dat ik achter weinig grip had, maar voor ook niet over. Ander setje d2 gemonteerd bracht niet heel veel verbetering.

Gisteren eindhoven gereden, kort samengevat, drama.
Niks geen gevoel met aanremmen en geen tractie bocht uit. Heel erg nerveus op rem en geen gevoel wanneer ie zou blokeren. Lange klossen gestoken en stoelsteunen los en voelde weer vertrouwd en de secondes vlogen eraf.

Nu is mijn conclusie dat ik in de basis afstelling zijdelings grip tekort kom en dat ie daardoor zo nerveus is. Aangezien je met stoelsteunen los meer zijdelings genereerd. En kwa verschil met andere tony die meerijdt is het op mij na alleen de velgen. Hij rijdt met de magnesium otk velgen en ik met de origineel meegeleverde. Zou hier dan grote verschil inzitten?

_________________
Being second is to be the first of the one who lose



________________________________
Praga Dragon Evo - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 01, 2015 3:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Nee daar zit het verschil niet in hoor, was zaterdag ook in veldhoven aanwezig. En kon prima mee komen met andere Tony/Chrono rijders. Ik heb geen originele achteras (medium), geen Tillet, geen OTK velgen erop zitten. En 2 stoelsteunen links, en 1tje rechts. 1 dikke ring voor, en achter 139,5 cm. Wat waren je tijden? Succes!

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 01, 2015 8:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 16, 2015 7:58 pm
Berichten: 50
Hmm dan zit het toch in het chassis, blijkbaar werkt een kz chassis dan niet zo goed met een rotax, opzich ook wel logisch dan.

Dus dan de tony maar in de verkoop want een kz kopen is me te duur. En opzoek naar een andere chassis

_________________
Being second is to be the first of the one who lose



________________________________
Praga Dragon Evo - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 03, 2015 11:03 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Ik dacht het KZ chassis van Tony bijna het zelfde is als een Kf chassis, correct me if i'm wrong. Dus denk eerlijk gezegd dat je het daarin ook niet moet zoeken. Ik reed zaterdag met een Exprit met Kosmic kappenset overigens.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 06, 2015 7:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 12, 2015 2:34 pm
Berichten: 138
Mijn KF chassis met X30, is zelfde chassis als een KZ. Dus dat hoeft volgens mij geen probleem te zijn.

_________________
Work hard, play hard!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 07, 2015 3:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Citaat:
Mijn KF chassis met X30, is zelfde chassis als een KZ. Dus dat hoeft volgens mij geen probleem te zijn.

Een automaat op een schakelchassis hoeft niet per definitie een probleem te zijn.
Echter is het doorgaans zo dat kz chassis stijver zijn.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 10, 2015 3:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 16, 2015 7:58 pm
Berichten: 50
voor zover ik weet is inderdaad kz stijver aangezijn een kz met meer gewicht / vermogen rijdt en zachtere banden dan bijvoorbeeld een rotax. hierdoor wordt het chassis met minder grip geconstrueerd , aangezien je anders teveel grip met een schakel krijgt.

maar staat ondertussen een praga dragon naast de tony, nu nog tijd vinden om alles om te bouwen. de tony staat ondertussen te koop :wink:

_________________
Being second is to be the first of the one who lose



________________________________
Praga Dragon Evo - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 11, 2015 9:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 17, 2014 11:23 am
Berichten: 473
Woonplaats: Tielt-Winge
Ik rijd ook met een KZ2 chassis.
Geen idee of het stijver is of niet dan een 'gewoon' chassis, maar de uitleg van ninethree kan wel eens kloppen.

_________________
<< ThePhotoGrid | http://www.thephotogrid.be | https://www.facebook.com/thephotogrid | www.instagram.com/thephotogrid.be >>


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2015 9:00 am 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Vaak hebben chassis voor verschillende inzet dezelfde layout en verschilt bijv slechts in de stoelsteun bij de motormount. Als de buisdikte overeen komt dan kan men nog buis met een andere hardheid/treksterkte gebruiken. Ook kan het chassis ipv een 32 buis een 30mm buis hebben en daardoor "zachter" zijn, iets wat bijv voor junior chassis toegepast wordt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David